ایجاد پنج هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین با ایجاد پنج هزار فرصت شغلی، یک چهارم از اشتغالزایی استان را بر عهده دارد.

ایجاد پنج هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در قزوین

مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست با کارشناسان طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین بیان کرد: موضوع ایجاد اشتغال در کمیته امداد اقدامی فرمایشی نیست بلکه برنامه راهبردی این نهاد است.
او ادامه داد: خدمت به نیازمندان در این نهاد علاوه بر تلاش برای رفع معیشت روزانه، حرکتی برنامه محور جهت انتقال خانواده های نیازمند از وضعیت فعلی به نقطه مطلوب است تا عزت و موقعیت خود و خانواده شان را در جامعه بازیابی کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: جامعه هدف کمیته امداد از افراد مختلفی تشکیل می شوند که هر کدام شرایط منحصر به خود را دارند، بخشی از این افراد به دلیل کهولت سن قادر به کار و فعالیت نیستند و بخشی دیگر نیز به دلیل سن کم خود باید در عرصه تحصیل تلاش کنند تا به واسطه ارتقای تحصیلی توانمند شوند.

او افزود: ارتقای تحصیلی دانش آموز نیازمند گامی مهم در مسیر توانمندسازی فرد و خانواده است چراکه موجب می شود زنجیره فقر در خانواده قطع شود.

حق گویان خاطرنشان کرد: تعداد کثیری از افراد تحت حمایت را نیز کسانی تشکیل می دهند که توانایی کار دارند، این عده مورد ارزیابی قرار می گیرند تا توانایی آنها شناسایی شده و برهمین اساس تحت آموزش قرار گیرند.

او تصریح کرد: مددجویی که مهارت های فنی و حرفه ای را آموخته باشد به شرایطی می رسد که برای اشتغال زایی آماده است که در این مرحله به کارفرمایان معرفی و یا با پرداخت تسهیلات در عرصه تولید، وارد می شوند.

حق گویان اعلام کرد: برنامه اشتغال کمیته امداد استان قزوین برای سال جاری حدود پنج هزار فرصت شغلی معطوف شده است که امیدواریم با همراهی بانک ها، دستگاه های اجرایی و فعالان عرصه تولید شاهد تحقق برنامه پیش بینی شده باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: تعهد استان قزوین برای اشتغال زایی در سال جاری ۲۰هزار فرصت شغلی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با پنج هزار فرصت شغلی، یک چهارم از اشتغال زایی استان را بر عهده دارد.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها