یارانه ۱۲۰ هزار تومانی در راه است

بعد از اما و اگرهای بسیار در رابطه با طرح تامین کالاهای اساسی توافق برای پرداخت مبلغ بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی برای هر یک از مشمولان صورت گرفته است.

یارانه ۱۲۰ هزار تومانی در راه است

طی ماه‌های گذشته با توجه به وضعیت تامین کالاهای اساسی و مشکلاتی که در این رابطه برای مردم وجود داشت، مجلس طرح یک فوریتی طرح تامین کالاهای اساسی را مصوب کرد که طی آن پیشنهاداتی در رابطه با توزیع کالاهای اساسی در قالب کالابرگ یا کارت الکترونیک مطرح بود. در این مدت نیز قرار بود سازمان برنامه و بودجه طرح را بررسی کند و در رابطه با تامین منابع آن تصمیم‌گیری شود.

آنطور که در نهایت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوب شده از این حکایت دارد که دولت ملزم به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی خواهد کرد.

براین اساس قرار است مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هریک از افراد سه دهک اول و ۶۰ هزار تومان برای هر یک از سایر دهک‌ها واریز شود که به حساب کارت یارانه نقدی آنها خواهد بود.

طبق پیش‌بینی صورت گرفته این یارانه قرار است به خانواده‌های کم برخوردار تعلق می‌گیرد که ظاهرا افراد شناسایی شده در طرح معیشت خانوار خواهند بود.

طرح معیشتی همان طرحی است که از سال گذشته و با اصلاح قیمت بنزین در دستور کار قرار گرفت و طی آن مابه‌التفاوت ایجاد شده به خانوارهای هدف پرداخت شده بود که قرار بود حدود ۶۰ میلیون نفر از بین جمعیت ۷۸ میلیونی یارانه بگیر گزینش شده و پرداخت کمک‌های معیشتی به آنها آغاز شد.

کمک‌های معیشتی به تناسب اعضای خانوار متفاوت بوده و از این قرار است که در هر ماه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می شود.

براین اساس اگر قرار باشد یارانه ۱۲۰ هزار تومانی کالاهای اساسی نیز با مصوبه نهایی مجلس از سوی دولت پرداخت شود آنگاه سه یارانه نقدی در هر ماه پرداخت خواهد شد، اول یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که از سال ۱۳۸۹ در دستور کار دولت‌ها بوده است، کمک‌های معیشتی که از محل مابه‌التفاوت بنزین تامین می‌شود و یارانه کالاهای اساسی که طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه باید از نیمه دوم امسال به خانوارهای مشمول که همان افراد دریافت کننده کمک‌های معیشتی هستند پرداخت شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • کاربر ناشناس
    0

    اما اینجا عادلانه نبود به تعدادی پوشش دادن اما یک عده هم جا ماندن ما نه رسید کلان در بانک داشتیم و نه املاک اما ظالمانه قضاوت کردن چون عدالت نبود من حقم نمی بخشم

    نظرات شما -
    • ازاده
      0

      پول دولت نخواستیم دیروز ۳۱۰هزارازحسابم کم شد رفتم بانک میگه دولت برداشت کرده بابت وام مسکن درصورتی وام نگرفتم تازه درخواست وام دادم حساب خودمو خالی کرد

  • کاربر ناشناس
    0

    آخہ ۱۲۰۰۰۰ تومان دوای چہ دردی میشہ برای مردم تو این روزا کہ با ۱۲۰۰۰۰تومان یہ پیرھن ھم نمیشہ خرید

  • بهروز
    0

    اگر بنا بر هر دلیلی مبلغی به عنوان یارانه به ملت پرداخت شود دقیقا دو برابر آن با تورم از جیبشان برداشته خواهد شد..یارانه و گداپروری فقط برای معتادان بیکار که سرپرست خانواده‌های شلوغ هستند خوبه..چون خرج موادشون رو میده و دیگه نیاز به کار سر گذر ندارن! متاسفم برای به اصطلاح اقتصاد خوانده‌های ایرانی که در راس امور قرار گرفتند!

  • ی بدبخت
    0

    بخوره تو سرتون یارانتون فقط ب پولدارا میدین حرومتون باشه از حق خودمون نمیگذرم معلوم نیست چطوری تشخیص دادین ک هرکی مرفهه یارانه معیشتی میگیره هرکی هیچی نداره نباید بگیره

  • داود
    0

    خدا به دادمان برسه دولت میگه بودجه نداریم این یعنی تورم عظیم ما حاضریم این یارانه رو هم ندن و هردو یارانه رو با هم جمع کنند و چند تا مدیر چینی بیان وظرفیتهای و نقاط ضعف و قوت کشور رو براشون توضیح بدم وبا پول یارانه دستورات آنها را عملی کنند انشالله گرایشهای عظیمی در کشور خواهیم داشت

  • کاظم
    0

    ۱۲۰ تومن بخوره تو سرتون بی شرف ها ما کار میخوایم چرا اقتصاد مملکت را درست نمیکنید اگه نمیتونید بربن گم شین

  • کار بر ناشناس
    0

    خبر آمد خبری در راه است. چی شده بذل بخشش ها از همه طرف داره می شه. خیر باشه ان شاالله!

  • بینام
    0

    همونطور که از کار بد باید انتقاد کرد از کار خوب هم باید پشتیبانی بشه این دوستانی که میگن نمیخوایم این پولو معلومه که وضع مالیشون بر خلاف حرفاشون زیاد هم بد نیست و نمیدونن بی پولی مطلق یعنی چی.

  • رسول
    0

    هر موقع مردم جان به لبشون میرسه و مسئولین احساس میکنن الان شورشی میخواد بشه سر کیسه رو شل میکنن

  • حر
    0

    یارانه یک میلیونی هم دیگه جوابگو نیست

  • ارسلان
    0

    سلام ای امروزوفردانکنید خوب دقیق بگیدکی میدید این یارانه کالایی رومگه ملت مسخره شماست

  • کاربر ناشناس
    0

    به نظرمن عالی اگه واقعا به اقشاربهزیستی بیشتررسیدگی بشه بهتره واقعاچندسال چشم به راه سبدکالاهستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها