پیشرفت ۹۴ درصدی طرح جامع پدافند غیر عامل در استان قزوین

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل در استان قزوین 94 درصد پیشرفت داشته است و در صورت تأیید اطلاعات از سوی مرکز، این طرح در هفته پدافند غیرعامل رونمایی می‌شود.

پیشرفت ۹۴ درصدی طرح جامع پدافند غیر عامل در استان قزوین

محمد افشار با اعلام این خبر گفت: ما در حوزۀ پدافند غیرعامل قصد داریم با اجرای برنامه‌های فراگیر و متنوع، گفتمان‌سازی و نهادینه کردن موضوع پدافند غیرعامل را هم در دستگاه‌های اجرایی و هم در فرهنگ عمومی مردم به صورت جدی پیگیری کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: شعار هفتۀ پدافند غیرعامل در سال ۹۹، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح، «مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت انگیز و ایران قوی» انتخاب شده است و برنامه‌های استان نیز برهمین مبنا اجرا می‌شود.

افشار تصریح کرد: در یک سال گذشته ۸۶ دوره آموزشی به‌صورت تخصصی برای چهار هزار و ۲۸ نفر و ۶۳ همایش با موضوعات کالبدی، سایبری و امنیتی، ۷۳ رزمایش در زمینه‌های عملیاتی، کالبدی، سایبری، امنیتی، تروریستی و ... برگزار شده است.

وی افزود: در حال حاضر در پروژه‌هایی نظیر احداث بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی جامع قزوین، پروژه فرمانداری قزوین و فرمانداری آوج، تمامی پروژه‌های سد‌های استان پیوست پدافند غیرعامل تهیه شده و یا در حال تهیه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اظهار کرد: برنامه بعدی ما ابلاغ ضرورت تهیه پیوست پدافند غیرعامل در شهرسازی و توسعه شهری است، لذا این برنامه را از شهر‌های محمدیه و مهرگان شروع کردیم.

وی افزود: اگر اطلاعات و آمار در مرکز مورد تأیید و قبول قرار گیرد، اعلام کردیم که آمادگی داریم تا در هفته پدافند غیرعامل از این سند رونمایی کنیم، چرا که در حال حاضر این طرح مطالعاتی در حدود ۹۴ درصد پیشرفت داشته است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها