راز‌هایی که رنگ چشم‌های شما درباره شخصیت‌تان فاش می‌کند!

برخلاف افکار کلیشه‌ای که در مورد رنگ چشم آبی وجود دارد، خانم‌ها هم میشی و هم سبز را جذاب‌ترین رنگ چشم در مردان می‌دانند.

راز‌هایی که رنگ چشم‌های شما درباره شخصیت‌تان فاش می‌کند!

معمولا انسان‌ها برای بدست آوردن شناخت بیشتر از دوستان و اطرافیان خود و یا شناخت سطحی از کسانی که برای اولین بار با آن‌ها روبرو می‌شوند به گزینه‌های مختلفی پناه می‌برند که حدس زدن شخصیت طرف مقابل از روی لباس پوشیدن، امضا» و یا شیوه دست دادن او از جمله این امور است.

شناخت شخصیت افراد از روی رنگ چشم ، گزینه جدیدی است که در روابط انسانی بی تاثیر نبوده و چنانچه درست بکار رود مشکلات زیادی را حل خواهد کرد.

حدود ۷۹ درصد آدم‌ها چشمان قهوه ای، ۸ تا ۱۰ درصد چشمان آبی ، ۵ درصد چشمان میشی و فقط ۲ درصد چشمان سبز دارند و علاوه بر این آمار و ارقام، محققان هم تلاش کرده اند ویژگی‌های شخصیتی مختص به هر رنگ چشم را پیدا کنند و به چند الگوی مشترک در این زمینه رسیده اند.

در ادامه به نکات جالبی می‌پردازیم که رنگ چشمان ما درباره‌ی ما نشان می‌دهد.

۱- زنان چشم روشن تحمل درد بیشتری در مقایسه با زنان چشم تیره دارند

تحقیقی نشان داد زنان چشم سبز یا چشم آبی بهتر از زنان چشم قهوه‌ای و چشم میشی می‌توانند از پس درد و اضطراب بربیایند. زنان چشم روشن در زمان بارداری و زایمان ظاهراً درد کمتری داشتند.

به علاوه، آن‌ها اضطراب و افسردگی کمتری بعد از به دنیا آمدن فرزندشان تجربه کردند. زنان چشم تیره افکار منفی بیشتری داشتند.

۲- زنان چشم قهوه‌ای از نظر دیگران قابل اعتماد هستند و ترجیح می‌دهند نهایت استفاده را از زندگی ببرند

۱۰۱۵ زن ۱۶ تا ۳۵ ساله در یک نظرسنجی شرکت کردند. نتایج نظرسنجی نشان داد رنگ چشم برای زنان در اغلب موارد تداعی کننده‌ی ویژگی‌های شخصیتی خاصی است. محققان متوجه شدند افراد چشم قهوه‌ای از نظر دیگران باهوش و مهربان بودند. به علاوه، آدم‌ها معمولاً به آن‌ها بیشتر اعتماد دارند.

۳۶/۵ درصد از چشم قهوه ای‌ها احتمال داشت که نهایت استفاده را از زندگی، در زمان و مکان فعلی ببرند. آن‌ها راحت‌تر می‌توانستند ارتباط چشمی خود را با دیگران حفظ کنند، امری که در محیط کار می‌تواند کمک کننده باشد.

راز‌هایی که رنگ چشم‌های شما درباره شخصیت‌تان فاش می‌کند!

۳- چشم آبی‌ها از نظر دیگران دلنشین و جذاب اند و ممکن است لذت بیشتری از تجربه‌ی چیز‌های جدید می‌برند

نظرسنجی‌ ها نشان داد آدم‌ها از شخصیت افراد چشم روشن برداشت‌های مختلفی دارند. در واقع از نظر دیگران آن‌ها مهربان‌تر و دلنشین ترند. در حالی که رنگ چشم‌های تیره‌تر تداعی کننده‌ی هوش بود، تنها ۷ درصد شرکت کنندگان افراد چشم آبی را هم باهوش توصیف کرده بودند. اما در مقابل، چشم آبی‌ها از نظر دیگران از جذابیت فیزیکی بیشتری برخوردار بودند.

یک نظرسنجی دیگر نشان داد چشم آبی‌ها از نظر دیگران برونگرا، بامحبت و با اعتماد به نفس بودند. آن‌ها از تجربه‌ی چیز‌های جدید، پیدا کردن دوستان تازه، ماجراجویی کردن و شرکت در فعالیت‌های سالم لذت می‌برند.

راز‌هایی که رنگ چشم‌های شما درباره شخصیت‌تان فاش می‌کند!

۴- چشم سبز‌ها از نظر دیگران خلاق و نوآورند و خوش بینی بیشتری نسبت به آینده‌ی خود دارند

۲۹ درصد از شرکت کنندگان تحقیق سبز را جذاب‌ترین رنگ چشم می‌دانستند. به علاوه، این رنگ نشان دهنده‌ی خلاقیت و نوعی نوآور بودن است. در گذشته در بعضی مناطق دنیا رنگ چشم سبز را شیطانی می‌دانستند، که احتمالاً دلیل آن نادر بودن این رنگ چشم بود.

در زمینه‌هایی مثل هدفگذاری، خوش بینی نسبت به آینده و علاقه به شغل خود، چشم سبز‌ها در اکثریت بودند، مسأله‌ای که در مورد چشم میشی‌ها هم صدق می‌کرد. علاوه بر این، چشم سبز‌ها بیشتر برای زندگی خود هدف گذاری می‌کنند و برای چیز‌هایی که به نظر آن‌ها مهم است پول اهدا می‌کنند.

راز‌هایی که رنگ چشم‌های شما درباره شخصیت‌تان فاش می‌کند!

۵- مردانی که رنگ چشمان آن‌ها قهوه‌ای روشن است مشکلات روانی بیشتری دارند تا زنانی با همین رنگ چشم

از تحقیق درباره‌ی افرادی که رنگ چشم قهوه‌ای روشن دارند نتیجه‌ی بسیار عجیبی به دست آمد. از نظر دیگران کسانی که چشمان قهوه‌ای روشن دارند در مقایسه با افرادی که چشمان قهوه‌ای تیره یا مشکی دارند مشکلات روانی بیشتری دارند.

علاوه بر این، مردان این گروه از نظر دیگران از ثبات روانی کمتری نسبت به زنان این گروه برخوردار بودند.

۶- زنان چشم سیاه کمتر معاشرتی بوده و اعتماد به نفس کمتری دارند

نظرسنجی مذکور نشان داد ۶۵/۳۸ درصد زنان چشم سیاه چندان معاشرتی نبودند. به علاوه، آن‌ها ممکن است اعتماد به نفس و جاه طلبی کمتری در مقایسه با مردان چشم سیاه داشته باشند. از نظر دیگران مردان چشم سیاه شخصیت پویاتری دارند. آن‌ها می‌توانند خونگرم باشند، رفتار‌های آنی داشته باشند و اغلب به دنبال ماجراجویی‌های خطرناک هستند.

راز‌هایی که رنگ چشم‌های شما درباره شخصیت‌تان فاش می‌کند!

۷- چشم میشی‌ها تحت فشار خوب عمل می‌کنند

۵۰/۷ درصد از چشم میشی‌ها تحت فشار و اضطراب عملکرد خوبی داشتند. به علاوه، آن‌ها علاقه‌ی بیشتری به شغل خود داشتند. برخلاف افکار کلیشه‌ای که در مورد رنگ چشم آبی وجود دارد، خانم‌ها هم میشی و هم سبز را جذاب‌ترین رنگ چشم در مردان می‌دانستند.

منبع: روزیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • شادی
    0

    فقط میدونم چشم سبز و آبی ها بی رحم میشن اکثرا خیلی بی رحم و خودخواه

  • عبد...
    0

    مایک همسایه داریم چشمش آبی هست .هروقت بیرون مارو میبینه .میام خونه سرم درد میگیره.چشمش شوره.ادم سالم مریض میکنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها