چهار تصمیم تیم قالیباف و تیم روحانی برای خروج از بحران اقتصادی


2 آبان 1399 - 18:25
5f92e3c0143ef_5f92e3c0143f1
رییس مجلس شورای اسلامی تصمیمات اتخاذ شده در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی برای کاهش ناکارآمدی‌های اقتصادی را تشریح کرد.

محمدباقر قالیباف‌ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، چهار تصمیم مهم و عملیاتی برای کاهش ناکارآمدی‌های اقتصادی اتخاذ شد:

‌اول- تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام برای استفاده از ظرفیت اعتباری و تسهیل فعالیت بازرگانی آنها 

دوم- تشکیل اتاق تهاتری مرکزی کالا با کالا در وزارت صمت برای نظارت دقیق بر اجرای مستقیم عملیات واردات در برابر صادرات بدون نیاز به تبادل ارز و صرفا برای کالاهای ضروری و مواد اولیۀ تولید

‌سوم- تشکیل پنجره واحد صادرات نفت در برابر واردات کالاهای اساسی که در دولت مسئولیت مستقیم آن با وزارت نفت است.

‌چهارم- تامین کسری بودجه دولت از طرق کم هزینه مانند انتشار اوراق دولتی و بازارگردانی آن از سوی بانک مرکزی در قالب عملیات بازار باز».



رییس مجلس شورای اسلامی تصمیمات اتخاذ شده در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی برای کاهش ناکارآمدی‌های اقتصادی را تشریح کرد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5f92e3c0143ef_5f92e3c0143f1
2 آبان 1399 - 18:25

محمدباقر قالیباف‌ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، چهار تصمیم مهم و عملیاتی برای کاهش ناکارآمدی‌های اقتصادی اتخاذ شد:

‌اول- تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام برای استفاده از ظرفیت اعتباری و تسهیل فعالیت بازرگانی آنها 

دوم- تشکیل اتاق تهاتری مرکزی کالا با کالا در وزارت صمت برای نظارت دقیق بر اجرای مستقیم عملیات واردات در برابر صادرات بدون نیاز به تبادل ارز و صرفا برای کالاهای ضروری و مواد اولیۀ تولید

‌سوم- تشکیل پنجره واحد صادرات نفت در برابر واردات کالاهای اساسی که در دولت مسئولیت مستقیم آن با وزارت نفت است.

‌چهارم- تامین کسری بودجه دولت از طرق کم هزینه مانند انتشار اوراق دولتی و بازارگردانی آن از سوی بانک مرکزی در قالب عملیات بازار باز».



منبع: ایسنا

38

نظرات 25
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
اسمان 1 0 پاسخ 1399/8/3 -17:09

توجه کنید دوستان تصمیم آخرشون این بود که شوینده ها رو دوباره تا 40 درصد گرون کنن! خدا لعنت تون کنه با این گندکاری هاتون

داروغه 1 0 پاسخ 1399/8/3 -16:41

بگید ببینیم چه بر نامه جدیدی برای بدبختر کردن ملت دارید؟؟؟

نام آشنا 1 0 پاسخ 1399/8/3 -08:03

اینا یه کاری کردند جوانان دیگر اعتقادی به هیچ چیز ندارند .به هیچ چیزو هیچ ....

نام آشنا 2 0 پاسخ 1399/8/3 -07:59

بزگ نمیر بهار میاد .

مش جمعه 4 0 پاسخ 1399/8/3 -03:27

بند سوم ،گویا نفت در مقابل دارو و غذا هست که اینگونه بیان شده است.

محمد علی 3 0 پاسخ 1399/8/3 -03:19

انگشتر دستتان از حرفهای شما با ارزشتر است

شاهین 2 0 پاسخ 1399/8/3 -01:19

'' توجه '' '' توجه'' قابل توجه آقایان نماینده و وزرا، و کلیه مسولین کشور* خداشاهده اگرلااقل هراز گاهی به همین نظرات و این پیامهای مردم توجه کنید، بخداقسم هم آگاهیتون بالا میره و هم راهکارهای خیلی دقیقتری و معقولی پیشنهاد میدن و ضمنا متوجه هم میشید که خیلی وقته دستتون رو شده و مردم میفهمن پشت هر برنامه ی که دارید اول یک راهی برای رسیدن به ثروت و قدرت بیشتر برای خودتون در نظر گرفتید و درنتیجه میشه پند گرفت ازاین نظرات که راهتون رو عوض کنید = دروغ نگید به مردم +فریب ندید به مردم + دزدی نه = موتور کشور کمی روشن میشه

مش مالک 3 0 پاسخ 1399/8/3 -00:47

۵ - مدیونید اگه پرداخت به سوریه لبنان غزه یمن و فراموش کنید

نانشناس 3 0 پاسخ 1399/8/3 -00:39

قالیباف: اگه فقرا (۷۰درصد مردم ایران) اعتراض داشتن چطوری لوله شون کنیم؟؟؟؟ فریدون: گازانبر بهتره برنامه ریزی کردیم داروی سرطان و بیماریهای خاص و انسولین قحطیش بیاد تا یارانه بگیرها کم بشن تازه قحطی نون هم در راهه زیاد

هوشنگی 2 0 پاسخ 1399/8/3 -00:38

شتربه خواب بیند رولت وکیک .حضرات چاخان.

محمود 4 1 پاسخ 1399/8/2 -23:40

میگن نفت میدیم بجاش غذا میگیریم.بعد ۴۱سال راه که فقط به سود جیب خودتون سرمایه دار بوده کاری نکردین واین یک ننگ تو تاریخ چه بخواید چه نخواید میماند.هیچ راه درست وبرنامه ای ندارید.

آرش شجاعی 6 0 پاسخ 1399/8/2 -23:10

شب دراز است و قلندر بیدر. روزای تورو هم میبینیم

متفاوت 3 0 پاسخ 1399/8/2 -22:59

هرکاری راقبل ازانجام به دیگران بگویید دیگه نمیشه یا اگرهم بشه با چالشهای زیادی روبرو میشه ، چون ذهنها فعالند .این یک اصل در منطق روانشناسی خلاقیت وکارافرینی است ...بزرگترین مشکلتون هم همینه که قبل از اینکه درب راباز کنید کلیدتان رابه رخ دیگران میکشید.حالا فهمیدید چرا هرکاری میکنید نتیجه اش میشود دولت ناکارامد.؟

نیما 10 1 پاسخ 1399/8/2 -22:40

خوب،قحطی و گرانی در راهه،الفاتحه.تصمیمات مشترک دو تا دزد که چهار سال پیش هر کاری کردن همدیگرو از بین ببرن حالا مردمو از بین میبرن در مقام رییس قوه،شماها قوه‌ باتری هم نیستید چه برسه مجلس و رییس جمهوری

یاور 6 1 پاسخ 1399/8/2 -21:46

پنجم : در مورد املاک مجلس تحقیق شود چون میخواهم آنهارا به دوستان خود واگذار کنم

امیر 7 1 پاسخ 1399/8/2 -21:15

اونقدر جلسه تشکیل دادید خروجیش گران شدن روز به روز کالا. جناب جهانگیری فرمودند قول میدهیم کالاهای اساسی مردم را تامین کنیم. قیمتش مهم نه تامینشـ. جناب قالیباف مردم را چی فرض کردی، 5ماه از عمر مجلس شما گذشت کاری بکنید ـفقط احمدی نژاد فکر قشر مستضعف است. به جلسات شما امیدی نیست بیشتر رنگ وبوی تبلیقاتی ذارد

دانا 7 0 پاسخ 1399/8/2 -21:10

صادرات نفت!الان چه کالایی می خواهید بخرید، مهم است .خبرها حاکی از آن است که ایران ابزارهای جنگی می خواهد بخرد ،با کدام پول .مطمئنا نفت در برابر اسلحه است یا پول داشتید و به ما مردم رو نمی کردید.اسم کالاهای اساسی باید لیست می شد تا مردم از شما مطالبه کنند.راهکار اوراق دولتی ،وقتی جواب می دهد که شما نمایندگان ،اولین کسانی باشید که اقدام می کنید .سندیکای خوشنام وقتی خوشنام است که در تبادلات بانکی مانعی نداشته باشد.

علی 3 1 پاسخ 1399/8/2 -20:49

هموطن عزیز چرا بدون فکر خیلی زود جوگیر میشید این که دستور قالیباف نبوده ونیست،، خودش هم داره میگه توجلسه مطرح شده وگرنه این بنده خدا که اقتصاد بلد نیست، سیاست نمیدونه که همی جو زدگی ما مردم به این روز انداختتمون

عادل 9 1 پاسخ 1399/8/2 -20:02

نوبخت را از پستو بیرون کشیده وادار به پاسخگویی کنید....

مراد 6 2 پاسخ 1399/8/2 -20:02

خواهش می کنم تصمیمی نگیرید. با هر تصمیم شما عزیزان اوضاع بدتر می شود.

ناشناس 3 1 پاسخ 1399/8/2 -19:58

راه کار دیگه ای باید اضافه شود ارز کشور ازدلار دور شود برای کنترل تورم کنترل شدید حسابهای بانکی کلان و بخصوص افراد کم سن و سال و چرخش حسابها و برای کنترل تورم مسکن باید از طریق انتقال قبوض اب و برق و گاز انجام شودبرای کنترل قیمت ماشین برتعدد ماشینها برای اشخاص تصاعدی شود مگه سیاسیون دلش برای غرب نمی تپه همان کارهای انها را برای مالیات انجام دهند کشورهایی که پول برق و گاز نمی دهند از صادرات به انها کم وبه مصرف تولید و خدمات برای حفظ کارگرانشان و جلوگیری از بیکاری درقیمت تخفیف داده شود

مسعود 11 2 پاسخ 1399/8/2 -19:55

علی برکت الله . وضع کشور درست شد.. این بار با نسخه قالی بافت...!

کاربر ناشناس 7 0 پاسخ 1399/8/2 -19:03

اقای قالیبات توراخدا حقوق ما تامین اجتماعی هارا زیا کنید