پارک علم و فناوری خراسان شمالی ۲۲ اختراع به ثبت رساند

پارک علم و فناروی خراسان شمالی در نیمه نخست امسال۳۶ طرح ثبت اختراع دریافت کرد که از آن بین ۲۲ مورد به ثبت رسیده است.

پارک علم و فناوری خراسان شمالی ۲۲ اختراع به ثبت رساند

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی روز شنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: ۶ طرح از مجموع طرح های ثبت اختراع نیز رد شده و هشت طرح هم در حال رسیدگی و داوری است.

مهران گرمه افزود: ۱۳ طرح نیز در کانون نوآوری و شکوفایی این پارک بررسی شد که از این تعداد ۶ طرح پذیرفته شده، سه طرح رد شده و سه طرح دیگر نیز در حال بررسی است و این کانون برای حمایت از ایده ها و خلاقیت ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری در راستای حمایت از واحدهای فناور، اقدامات مختلفی انجام می دهد که کمک های مالی در قالب تسهیلات نیز از آن جمله است، گفت: امسال میزان تسهیلات پرداختی صندوق پژوهش و فناوری به شرکت های فناور استان ۱۰۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بود و هم چنین از سوی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پرداخت شد.

گرمه، میزان فروش تولیدات واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان در سال جاری را ۵۰۰ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: امسال شرکت های زیر پوشش پارک توانستند به جهش تولید و رشد فروش ۲۰۰ درصدی دست پیدا کنند.

کانون نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از محققان، نوآوران، پژوهشگران و دانش‌آموزان علاقه مند و با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای اجرایی نمودن ایده های این گروه از محققان، در پارک علم و فناوری تاسیس و راه انداری شده است.
در این مرکز از دانش‌آموزان پژوهنده، حمایت های معنوی و مالی صورت می گیرد. این حمایت ها به‌جهت شکل گیری ایده اولیه (کسب اطلاعات اولیه درخصوص مشخصات علمی و فنی، امکان پذیری اجرایی ایده، چگونگی و سابقه اجرا، بازار و غیره) به متقاضیان ارایه می شود. صاحبان طرح های ارایه شده، پس از بررسی اولیه ایده و مصاحبه علمی، در صورت پذیرش جهت بهره برداری از حمایت های مورد ‌نظر در این مرکز مستقر می شوند.

۱۲۲ شرکت فناور، ۱۸ شرکت دانش بنیان و ۱۴ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها