۶۰۰ اثر هنری کودک و نوجوان در ایلام تولید شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون بیش از ۶۰۰ اثر هنری کودک و نوجوان به صورت مجازی در قالب قصه، داستان و شعر در این استان تولید شده است.

۶۰۰ اثر هنری کودک و نوجوان در ایلام تولید شد

مهدی جمالی روز شنبه اظهار داشت: همه فعالیت ها و برنامه های مجازی کانون در هر ماه و روز در نرم افزار کتابداری ثبت می شود و با استفاده از این نرم افزار می توان از جزییات برنامه های برگزار شده در ماه‌های اخیر مطلع شد.

وی یادآور شد: در نرم افزار کتابداری همچنین می‌توان اطلاعاتی نظیر نوع برنامه آموزشی، نام مربی، کتاب معرفی شده و تعداد افراد حاضر در کلاس را جستجو کرد.

جمالی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک سازمان صرفا فرهنگی است، افزود: این سازمان وابسته به هیچ جناح و دستگاه خاصی نیست و حوزه فعالیت و جامعه هدف این کانون آموزش جهت سنین ۶ تا ۱۶ سال است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تاکید کرد: در همه انجمن های کانون متناسب با محتوای آموزشی در هر مقطع ، شرایط سنی مشخص ‌جهت آموزش در نظر گرفته شده است.

جمالی در ادامه به جایگاه فرهنگی کانون در سطح کشور اشاره کرد و افزود: استان ایلام با ۲۲ مرکز ثابت و سیار در مقایسه با استان خوزستان که ۶۵ مرکز را داراست از جایگاه بسیار خوبی در کشور برخوردار است.

وی اضافه کرد: با همت و تلاش همکاران و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تولید برنامه های مفید و ارزنده در شرایط عادی توانست رتبه هشتم در کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: در حال حاضر مربیان استان دارای توانمندی های بسیار بالایی هستند و این مربیان بعنوان کارشناس مهمان در سایر استان ها نیز جهت نقد ادبی و شعر حضور خواهند یافت.

جمالی با بیان اینکه برای همه مربیان کانون در مقطع زمانی خاص برنامه های هنری، ادبی و فرهنگی متناسب با تخصص آنها طراحی شده است، افزود: در پایان هر مقطع آموزشی همه برنامه های شهرستان ها جمع بندی خواهد شد و نمایشگاهی مجازی از هر برنامه در مرکز استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای ۲۲ مرکز فعال فرهنگی و هنری است که به سه صورت ثابت، سیار و پستی به کودکان و نوجوانان ایلامی خدمات فرهنگی و هنری ارایه می کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها