طرح اقدام ملی مسکن در قزوین با رکود در اجرا مواجه شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: هر چند در سرشماری بین استان‌ها قزوین استانی میانه از نظر فعالیت‌های عمرانی به شمار می‌رود اما به نظر می‌رسد در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شدت عقب هستیم.

طرح اقدام ملی مسکن در قزوین با رکود در اجرا مواجه شده است

علی فرخزاد در جلسه شورای تامین مسکن استان که ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم برگزار شد اظهار داشت: عملا در حوزه مسکن ملی غیر از پروژه‌هایی که با همکاری ستاد اجرایی انجام می‌شود دیگر پروژه‌ها راکد مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: باید جلسات مستمر و منظم در خصوص کمیته مسکن ملی به صورت هفتگی برگزار شود زیرا برطرف کردن این وضعیت راکد، نیازمند احصای مشکلات و رفع موانع موجود است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن از پروژه‌های مهم و اساسی دولت به شمار می‌رود لذا ضروری است متولیان امر برای رفع مشکل مردم در حوزه مسکن، بیش از پیش تلاش کنند.

فرخزاد با بیان اینکه استان قزوین 9 هزار و 481 واحد سهمیه در طرح اقدام ملی مسکن دارد عنوان کرد: در مرحله نخست 13 هزار متقاضی برای آن ثبت نام کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های مقدماتی، حدود چهار هزار متقاضی دارای صلاحیت برای دریافت این واحدها معرفی شدند.

وی گفت: 9 هزار و 481 واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن برای استان قزوین پیش بینی شده که عملیات احداث این پروژه در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حدود 4 هزار و 500 نفر از هم استانی‌ها در مرحله نخست طرح اقدام مسکن ملی تایید شده بودند تصریح کرد: مراحل تکمیل پرونده نهایی بیش از نیمی از این افراد به اتمام رسیده است.

وی افزود: طرح اقدام مسکن ملی همچون یک پروژه عمرانی نیست که به سرعت پیشرفت فیزیکی داشته باشد بلکه چون مراحل متعددی برای اجرایی شدن طرح طی می‌شود نمی‌توان فعلا در مورد پیشرفت فیزیکی آن صبحت کرد.

مبارک قدم گفت: حدود 45 میلیارد تومان آورده اعضا بوده و مقرر شد تا مبلغی برای خرید مصالح به حساب پیمانکاران واریز شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها