وضعیت کرونا در میبد نگران‌کننده است/تمام گروه‌های سنی درگیر کرونا شدند

فرماندار میبد افزایش ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان این شهر را نگران‌کننده خواند و تاکید کرد: در موج سوم این بیماری همه گروه‌های سنی درگیر شده‌اند.

وضعیت کرونا در میبد نگران‌کننده است/تمام گروه‌های سنی درگیر کرونا شدند

حسین فلاح با بیان این که در موج جدید کرونا با همه‌ گروه‌های سنی درگیر هستیم، تصریح کرد: با افزایش ورودی تعداد بیماران به بیمارستان میبد، وضعیت این شهرستان بحرانی و نگران‌کننده شده است.

وی افزود: وخامت حال بیماران و تکمیل ظرفیت بخش ویژه بیماران کرونایی موجب شده است تا بخش آی.سی.یو دوم بیمارستان میبد نیز راه‌اندازی شود

فلاح با اشاره به این که حجم مراجعات به بیمارستان بسیار زیاد است، اظهار کرد: اگر این روند مراجعه همچنان پیش برود، قطعاً روزها و ماه‌های سختی را در پیش خواهیم داشت و فضای فیزیکی بیمارستان میبد دیگر جوابگو نخواهد بود و به علت کمبود، بخشی از بیماران در منازل خود بستری خواهند شد تا از طریق خودمراقبتی، دوران سخت کرونا را سپری کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه در جریان شیوع موج سوم بیماری، انگیزه کمک به کادر درمان نیز کمتر شده و مردم نیز نسبت به این ویروس خطرناک کم‌توجه و در نتیجه نسبت به دوره قبل، تعداد مبتلایان و آمار فوتی‌ها افزایش یافته و شرایط برای کادر درمان حادتر از گذشته است.

فرماندار با بیان این که مشکلی در رابطه با تامین امکانات پزشکی در شهرستان میبد، اظهار کرد: با کمک خیرین، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و صنعتگران همیشه همراه، کمبودی در زمینه‌ی تامین اکسیژن و مایحتاج بیمارستانی در این شهرستان وجود ندارد اما تعداد کادر بیمارستانی مبتلا به ویروس کرونا نسبت به پیک اول در این شهرستان افزایش یافته و کادر درمان به شدت خسته‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه هر کجا تجمعی حتی چند نفر نیز صورت بگیرد کرونا هم وجود دارد، گفت: از مردم عاجزانه می‌خواهیم که فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی اعم از عروسی و عزا و سایر جمع‌ها را مورد اهتمام قرار دهند تا راه را بر این ویروس ببندیم چرا که تنها خود مردم می‌توانند عامل قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شوند و زندگی را به یکدیگر هدیه دهند.

فلاح در پایان خاطرنشان کرد: محدود کردن تجمعات، مسدود کردن ورودی شهرها، تعطیلی اصناف و فروشگاه‌ها و نیز تعطیلی رستوران‌ها و تالارها تنها در صورت ابلاغ ستاد کرونا استان انجام خواهد شد و شهرستان نمی‌تواند در این رابطه تصمیم‌گیری کند لذا توصیه اکید داریم که مردم خود را قانونمند بدانند و به احترام یکدیگر در هیچ مراسم و تجمعی شرکت نکنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها