۱۰ میلیون ایرانی زمین ۲۰۰ متری می گیرند ؟

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به ورود جدی دولت به مباحث اقتصادی در نشست قالیباف با وزرا، از احتمال ارائه طرح واگذاری زمین ۲۰۰ متری به بیش از ۱۰ میلیون نفر خبر داد.

۱۰ میلیون ایرانی زمین ۲۰۰ متری می گیرند ؟

محمدصالح جوکار پیش از ظهر امروز در نشست راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با بیان این‌که مسئولان نباید در شرایط فعلی به بهانه کرونا خدمت به مردم را تعطیل کنند، اظهار کرد: زمانی که ما مسئولیتی را برعهده می‌گیریم، باید در انجام وظیفه جدی باشیم نه این‌که به بهانه ویروس کرونا و بیماری کار را تعطیل کنیم.

وی افزود: امروز مجلس به صورت ویژه به بحث اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ورود کرده و جلسات مختلفی در این زمینه برگزار کرده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از جمله این جلسات را نشست‌های قالیباف با وزرا و مسئولان ارشد کشور دانست و گفت: منهای رئیس جمهور این جلسات با حضور تمام مسئولان در حال برگزاری است و نتایج بسیار خوبی هم به دست آمده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در جامعه پیش آمده شاید تنها چهار دهک جامعه با مشکل مواجه نباشند زندگی راحتی دارند ولی شش دهک دیگر به سختی گذران زندگی می‌کنند.

جوکار ادامه داد: در ارتباط با شناسایی دهک‌های پایین برخی افراد بیان می‌کنند که شناسایی بر عهده وزارت کار قرار گیرد در حالی که واقعا وزارت کار هیچ بانک اطلاعاتی قابل استنادی در این رابطه ندارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه یارانه بسیاری از افرادی که واقعا نیاز دارند به دلایل واهی و پوچ حذف کردند در حالی که آن فرد شاید برای گذران زندگی خود مجبور به فروش یکی از ملزومات زندگی خود شده و دولت به کار کردن حساب وی استناد می‌کند؛ موضوعی که اصلا قالب قبول نیست.

وی اظهار کرد: مجلس به صورت جدی به مباحث اقتصادی ورود کرده و منهای آقای رئیس جمهور با دیگر افراد دولت به صورت جدی در حال کار است.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی طرحی در حال ارائه است که به پنج دهک پایین جامعه یک قطعه زمین داده شود اختیار تصمیم گیری در ارتباط با این زمین هم به وی داده شود تا بتوانند به وسیله آن مشکلاتشان را برطرف کنند.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح بیش از ۱۰ میلیون قطعه زمین باید به مردم واگذار شود و قطعا اگر این طرح تصویب و اجرا شود، بخش قابل توجهی از مشکلات مردم برطرف شده و در کنار آن رونق خوبی در صنعت ساختمان کشور به وجود می‌آید.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • سعید
    0

    این طرح ایده احمدی نژاد بود.بسیار طرح خوبی است .نیاز به منابع ندارد .باعث توانمندی قشرهای ضعیف تر وکاهش فاصله طبقاتی خواهد شد.کاهش قیمت زمین ومسکن را درپی دارد.باعث رونق تولید واشتغال خواهد شد.واجرای ان هم اسان وشدنی است. می توان مشوقها وتخفیفها وتسهیلاتی هم برای ساختن این زمینها در نظر گرفت.حتی انبوه سازان می توانند ساخت رابه عهدی بگیرند و50درصد درواحدهاشریک شوند.

  • م
    0

    زمینای کی و میخوان بگیرین بدید !!!؟ جهودا ؟؟!!! معاندین!!! یا زمین های بالا کشیده بنیاد مستضعفان!!!؟

  • ناشناس
    0

    دلتون خوشه اون از مسکن بی مهرشون اینم میبینید خیالتون راحت یه جایی زمین میدن ک دو زار نیرزه

  • متفاوت
    0

    شترازبارمیناله مو ازدل لیلا خانم....

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کدوم لیلا خانم ؟؟؟خخخخخخ

    • متفاوت
      0

      وقتی حرفی خاله زنک بازی باشه مگه بالیلا خانم فرقی هم داره؟با این طرح میخوان پول جمع کنند نه رفع مشکل کنند.

  • جانباز آتش به اختیار
    0

    اینم میدن به نور چشمی ها

  • همشهری
    0

    یک بنده خدایی رفته بود مشاره ورزشی، طرف بهش گفته بود باید روزی دوهزار مرتبه کلاغ پر بری. بنده خدا هم گفته بود یا نمی دونی دوهزار چیه یا من رو ساده گیر آوردی. حالا این نماینده محترم هم یا نمی داند 10 میلیون زمین دویست متری چقدر می شود یا ملت را ساده گیر آورده است. 200 هزار هکتار زمین قابل ساخت به همراه سایر زمین های موردنیاز مانند خیابان و مدرسه و پارک و غیره، چیزی حدود 500 هزار هکتار زمین را از کجا می خواهند بیاورید؟ بعد نسل های آتی را از کجا سیراب می فرمایید؟ اون آدم هایی که با این وضعیت اقتصادی یک به یک در حال سقوط از به دهک های پایین هستید را چه می کنید؟ شما که می فرمایید بانک اطلاعاتی درست و حسابی برای یک رایانه کوچک را ندارید، بانک اطلاعاتی برای مستحق دریافت زمین را بودن را از کجا می آورید؟ و ... بجز این کسی در مجلس پیدا نمی شود به آقایان بگوید از میان ده راه حل شدنی، این ناشدنی را از کجا آورید؟

  • کاربر ناشناس
    0

    تا زمانی شماها تو این مملکت هستین در بر همین پاشنه میچرخه چطوری به ده میلیون زمین میدین با کدوم کار کارشناسی این حرفو میزنی

  • پرتو
    0

    کاش بدهید .....ما از مستاجری نابودی سهم مان شد

  • ح.م
    0

    اول دویست متر زمین منو بدهید.چشم انتظاری خیلی سخته

  • من
    0

    امروز چهار الان نودونه خبر اینه زمین دویست متری برای ده میلیون بنشینیم خبر بعدی اش کی تکذیب خواهد شد قول‌های الکی این هم همان وامی است که به مشتریان خرداد قول دادند اجاره ها شد سه برابر از وام خبری نشد پول رفت تو جیب یک عده مفت خور

  • محمد
    0

    کاش این طرح اجرایی شود .حیف این ملت نیست در کشوری زندگی کنند که شانزدهمین از لحاظ وسعت باشد اما مردمش در خانه های فندفی با آثار و آسیب های شوم اجتماعی و رفتاری دست و پنجه نرم کنند و در نهایت این محیط فرزندانشان را به سمت بزه هدایت می کند

  • ناشناس
    0

    آقاجان من اهل زنجان هستم در تهران مستاجرم در سال 1379 دلال ها فریبم دادند یک قطعه فیش زمین علوم پزشکی را به مبلغ 7 میلیون تومان بمن فروختن اکنون 21 سال است هنوز زمین داده نشده با این تصمیم ان شالله. امیدوارم به حقم برسم......

  • سعید
    0

    این جور که معلومه تو این مملکت هیچ مسئولی نمی خواد یه کار درست و درمان بکنه این هم به اسم نیازمنده و به کام دلال اون از مسکن مهر که شده دلال بازی مسکن ملی هم همین جور این هم ]زمون بعدی باید ریشه دلال از بیخ و بن کنده بشه کسی که دلالی میکنه نباید احساس امنیت بکنه تمام این بدبختی کشور منشا دلالی داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها