کارمند بیمارستان به‌خاطر لجبازی با همکارش، دستگاه اکسیژن را خاموش کرد/ سه بیمار کرونایی جان باختند

اواخر مهر امسال نماینده حقوقی یکی از بیمارستان‌های تهران به دادسرا رفت و از یکی از پرسنل بیمارستان شکایت کرد.

کارمند بیمارستان به‌خاطر لجبازی با همکارش، دستگاه اکسیژن را خاموش کرد/ سه بیمار کرونایی جان باختند

نماینده حقوقی یکی از بیمارستان‌های تهران گفت: حسن، یکی از کارمندان بخش طبی بیمارستان و مسئول تنظیم فشار دستگاه اکسیژن است. به نظر می‌رسد او با خاموش کردن عمدی یکی از دستگاه‌های اکسیژن، باعث کم شدن اکسیژن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شده و این کار او مرگ سه بیمار کرونایی بستری را رقم زده است. تا جایی که ما تحقیق و بررسی کرده‌ایم او با یکی از همکارانش درگیر شده و سپس اقدام به این کار کرده است.
با شکایت نماینده حقوقی بیمارستان، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. در بررسی‌های اولیه کارآگاهان دریافتند حسن رفتار خوبی با همکارانش در بیمارستان نداشته و بارها پرسنل بیمارستان این موضوع را گزارش کرده بودند. از سویی مرد 31 ساله با یکی از همکارانش اختلاف شدیدی دارد. اختلافی که حتی چند روز قبل از این ماجرا باعث درگیری بین حسن و امیر شده بود. در این درگیری دو انگشت حسن شکست و به وسایل اتاق محل درگیری نیز خسارت‌هایی وارد آمده بود که با وساطت همکاران درگیری خاتمه یافت.

علت درگیری
آنطور که همکاران این مرد گفتند حسن به خاطر اینکه از دو سال قبل که مشغول به کار شده ارتقا و مزایایی نگرفته اما امیر با وجود اینکه به تازگی استخدام شده بود موقعیت کاری بهتری نسبت به او داشته همین موضوع باعث کینه و اختلاف بین آنها شده بود. بررسی‌های اولیه و اظهارات کارمندان و کادر درمانی بیمارستان این احتمال را مطرح می‌کرد که حسن به عمد و برای درست کردن پاپوش برای همکارش اقدام به خاموش کردن دستگاه اکسیژن کرده باشد. حسن حتی شب حادثه از دستگاه اکسیژن تصویربرداری می‌کند تا مدرکی داشته باشد که نشان دهد دستگاه درشیفت کاری او مشکلی نداشته است. همین تصویربرداری نیز یکی از مواردی بود که باعث شد تیم تحقیق به وی مشکوک شوند.

کمبود اکسیژن
در شب حادثه طبق اظهارات کادر درمان، حال بیماران بستری در بخش بد شده و آنها مجبور شدند از دستگاه‌های اکسیژن یدکی که داخل اتاق بود برای بیماران استفاده کنند اما اکسیژن کافی نبوده و بیماران جان باختند.
با اطلاعاتی که به‌دست آمد به دستور بازپرس ساسان غلامی، این مرد روز 5 آبان بازداشت شد. او در تحقیقات گفت: کاردان الکترونیک هستم و ازدواج کرده ام. درگیری و دعوا و اختلاف با امیر را قبول دارم، اما اینکه تعمدی دستگاه اکسیژن را خاموش کرده باشم صحت ندارد.ما در بیمارستان دو دستگاه اکسیژن داریم که یکی از آنها یدکی است و در موارد خاص و ضروری از آن استفاده می‌کنیم. چون آن شب شرایط خاصی نبود، دستگاه دوم را خاموش کردم و تعمدی در کار نبود. من آن شب کارم را به درستی انجام دادم.
او ادامه داد: کار من تنظیم فشار دستگاه‌های اکسیژن بیماران بخش مراقبت‌های ویژه است. عدد نرمال این دستگاه‌ها 4 است و اگرعدد بالاتر یا پایین‌تر رود باید بلافاصله این عدد را به عدد نرمال برسانیم. در 24 ساعتی که در بیمارستان بودم مرتب دستگاه را چک می‌کردم و آن شب چند باری افت فشار داشتیم اما دستگاه را تنظیم کردم و مشکل خاصی نبود. آن شب از بخش ویژه بیمارستان که کرونایی‌ها بستری هستند گفتند که دستگاه آلارم می‌دهد. همه چیز را چک کردم و حتی به بخش رفتم ولی هیچ مشکلی نبود.

تشکیل تیم کارشناسی
بازپرس جنایی پس از اظهارات این فرد دستور تحقیقات و تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی این موضوع که علت مرگ 3 بیمار کرونایی به خاطر افت فشار و اختلال در دستگاه اکسیژن بوده یا به علت بیماری جان باخته‌اند را صادر کرد. این درحالی است که خانواده سه بیمار فوت شده شکایت خود را اعلام کرده و خواستار شناسایی مقصر یا مقصران این حادثه هستند.

منبع: ایران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • استاد دانشگاه
    0

    دقیقا این وضعیت شبیه وضعیت امروز ایران است که مردم در حال نابود شدن در دعوای میان جناح های سیاسی در خصوص مذاکره و همزیستی مسالمت آمیز با دنیا هستند.

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      0

      و همینطور شبیه اینکه یک موضوعی را تکذیب می کنند تا زمانی که رسانه های معاند مدرک و فیلمش را رو می کنند.

    • کدیور
      0

      استاد حرفای قشنگی میزنی دنیای امروز اینطوری نیست که میگی نخوری میخورنت لطفا گوسفند نباشیم

  • پزشک سهمیه ای
    0

    داستان ان نبود که شما تعریف کردی

    نظرات شما -
    • پزشک پولکی
      0

      داستان این بوده که مریض ها از زندگی خسته شده بودند خودشون اکسیژن رو قطع کردند

  • نانکلی
    0

    مدافعان حقوق بشر و حیوانات مردند

  • مهری
    0

    قلندر جان اون شعر معروفت را بخوان

  • احمدی
    0

    استغفرالله - - خدابه راه راست هدایتشون کنه آخی گناه اون 3بیمارچه بودکه ایجوربسرشون بیادالله بخانوادشون صبربده آمین یاالله

  • حسن
    0

    واقعا پس از تحقیق چنانچه مشخص شود خاموش شدن دستگاه عمدی بوده میبایستی مقصر بخاطر فوت سه نفر که قتل حساب میشود اعدام شود .

  • بازنشسته
    0

    اگه بیمارستان هم مقصر باشه که هست، گناه را میندازن گردن کارگر جماعت بیچاره و هزار تا داستان جور می کنن... کسی توجه نمی کنه که دستگاههای فرسوده بیمارستانها چه وضعی دارن و .....مدیران بلد هستن فقط پول بگیرن و دستمزد کم بدن یا دستگاه خراب را تعمیر و نوسازی نکنن.... آقای قاضی هم که معلومه طرف کی را میگیره....

  • مش جمعه
    0

    من باورم نمیشه که مدافع سلامت اینقدر به قهقهرا بره که انسانیت را زیر پا له کند.آخه آن بیماران چه گناهی مرتکب شده اند که اینگونه کشته شوند.

    نظرات شما -
    • ۷
      0

      وقتی استخدام ها شده پارتی‌بازی و فامیل بازی و بخصوص سهمیه بازی هر اتفاقی ممکنه بیافته

  • فریبرز
    0

    اخه چرا جون ۳ انسان فقط بخاطر یک درگیری ساده و یه لجبازی واقعا متاسفم و این یعنی فاجعه

  • ناشناس
    0

    دلم می خواهد گریه کنم

  • امان
    0

    فقط میتونم بگم ‌متاسفم برای کشورم

  • یعقوب
    0

    حماقت که شاخ و دم ندارد احمق هم همه جا پیدا میشود از رئیس جمهور بگیر تا سوپری

  • شهریار ابدی
    0

    انسان همواره بین دو بی نهایت قرار دارد،بی نهایت فرشته بودن و بی نهایت لجن بودن

  • ماست مالی کنید کی به کیه
    0

    همانگونه که موارد دیگر ماست مالی شد این هم میشود راستی بابک زنجانی چه شد ماست مالی شد ؟ قاضی منصوری چی ؟ چرا خارج رفت ؟ چرا خود بکشی کرد ؟ اصلا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یادم در زمان شاه فرح پهلوی به شهر ما آمد کودکی دبستانی بودم شهردار اجبار کرده بود هر خیابان و محله بایستی رنگ آمیزی کنند ولی نه مثل هم مثلا خیابان ما تصمیم از بالا آمده بود سفید شود آن روز ها تحریم که نبود که کمبود ماست رو ببخشید کمبود رنگ رو گردن آمریکا بندازیم روی این اصول ولی رنگ سفید شاید بخاطر مصرف زیاد کمیاب شد و پدر نتوانست اینو بخرد از طرفی هم قالی باف ببخشید شهردار هم ستم می کرد و ایراد گرفت که باید حتما رنگ کنید گفتیم نیست شهردار گفت من نمیدانم یه جوری ماست مالیش کنید این یه ساعته این والا گهر بیاد رد شود برود پدرم یاز گفت وقتی نیست چه کنیم ؟ دوباره شهردار گفت ماست مالیش کنید بره پی کارش / پدرم از لجی که به دستگاه داشت چندین کیلو ماست تهیه کرد و تمام درو پیکر رو به خیابون رو ماست مالی کرد دیدنی ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها