چه کسی مقصر مجرد ماندن احسان حدادی است؟!

موضوع درمان خارپاشنه احسان حدادی در خارج از کشور منتقدان زیادی داشت و دارد اما سرانجام این پرتابگر برای ادامه درمان راهی آلمان شد. او به تازگی مدعی شده که اگر پول‌های ورزش برای احسان حدادی خرج نشود، برای چه کسی خرج شود؟

چه کسی مقصر مجرد ماندن احسان حدادی است؟!

اعزام احسان حدادی به کشور آلمان برای عمل خارپاشنه از ماه ها پیش جنجال زیادی را برپا کرده بود و در حالی که او مصرانه به دنبال رفتن به این کشور برای انجام جراحی بود اما بسیاری با این موضوع مخالفت کردند.

دلیل منتقدان هم این بود که وضعیت اقتصادی کشور و فدراسیون ها به شکلی نیست که یک ورزشکار حتی اگر نامش حدادی باشد به خاطر چنین عملی با هزینه زیاد راهی اروپا شود.

در این میان حدادی با منطق خودش به دنبال گرفتن تاییدیه اعزام بود که سرانجام هم موفق شد. او قبل از قطعی شدن رفتنش به آلمان در مصاحبه ای اعلام کرده بود که من در ایران جراحی می کنم اما باید به من ضمانت بدهند که عمل نتیجه خوبی خواهد داشت!

در این میان برخی هم خطاب به حدادی اعلام کردند که تو هم باید بابت مدال آوری ضمانت بدهی تا هزینه لازم برای آمادگی ات صورت بگیرد.

حالا حدادی که در کشور آلمان به سر می برد جواب منتقدان را اینگونه داده که چه کسی برای مدال آوری ضمانت داده که من بدهم؟ سوال حدادی به جاست اما این سوال را می توان در برابر ادعای خودش مبنی بر ضمانت عمل خارپاشنه در ایران هم پرسید!

او در آخرین مصاحبه خود در آلمان نیز صحبت های عجیبی برزبان آورد و گفت: اگر پول های ورزش برای احسان حدادی خرج نشود، برای چه کسی خرج شود؟ بالاتر از ورزشکار هم مگر در دنیا داریم؟ چه کسی می تواند در آسیا، جهان و المپیک پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورد؟ ما در ایران یک نفر را هم که در رشته سخت دوومیدانی داریم، می خواهیم خرابش کنیم. البته دیگر کسی نمی تواند مرا خراب کند. مرا قبلا خراب کردند و من بازهم توانستم برگردم و قهرمان شوم. من "بچه پرروی" ورزش ایران هستم. نه اینکه بی ادب باشم. بلکه همه ضررها را به جان خریدم تا در ورزش موفق باشم. به خاطر ورزش هم خیلی چیزها را از دست دادم. 35 ساله هستم و نه ازدواج کردم و نه بیزنسی برای خودم دارم.

قطعا کسب مدال نقره المپیک لندن در هشت سال پیش اتفاق ارزشمند و البته بزرگی در تاریخ ورزش ایران است و هیچ کسی نمی تواند کار بزرگ احسان حدادی را زیر سوال ببرد. چه کسی می تواند چهار مدال طلای او در بازی های آسیایی را نادیده بگیرد اما چه کسی هم حدادی را مجبور کرده که ازدواج نکند یا بیزنس نداشته باشد؟ هر تصمیمی که صورت گرفته شخصی بوده و قطعا با اراده خود حدادی. اگر امروز حدادی از دوومیدانی خداحافظی کند چه کسی می تواند او را مجبور به ماندن کند؟ آیا تقصیر مسئولان یا مردم ایران است که احسان حدادی در 35 سالگی مجرد است؟!

بسیاری از ورزشکاران در ایران هستند که بارها پرچم ایران را در میادین مهم بالا بردند اما کوچکترین توجهی به آن ها صورت نگرفته است. شاید در بسیاری از اوقات هم آن گونه که باید از حدادی تقدیر به عمل نیامده اما در شرایط فعلی کشور کدام جوان 35 ساله شرایط بهتری نسبت به حدادی دارد که اون اینگونه از خودگذشتگی اش صحبت می کند و منت ورزش کردنش می گذارد؟

تجربه ثابت کرده هرورزشکاری که از موفقیت هایش را بر سرمردم بزند یا فقط از خودش بگوید و دیگران را نادیده بگیرد؛ حتی اگر مدال های بیشتر و مهم تری هم کسب کند دیگر نمی تواند جایگاهش را حفظ کند. همان طور که کیانوش رستمی در یک مصاحبه موفقیت هایش را صرفا حاصل تلاش خود دانست و ضد او موضع گرفته شد قطعا درباره ورزشکاران دیگر هم این اتفاق رخ می دهد.

حال احسان حدادی هم اعلام کرده که جراحی او به تعویق افتاده و احتمالا سه شنبه آینده خارپاشنه اش را جراحی می کند، موضوعی که دوباره باعث انتقاد شد چرا که روز به روز هزینه های او بیشتر می شود؟ هزینه هایی که فدراسیون جدید دوومیدانی هیچ برنامه ریزی برای آن نداشت و به نظر می رسد مدیران قبلی برای پرکردن رزومه خود تصمیم به این کار گرفتند اما حالا هزینه زیادی باید بابت این سفر پرداخت شود.

200 میلیون که هیچ، اگر 200 میلیارد هم برای احسان حدادی هزینه شود کسی اعتراضی نمی کند اما نه در شرایطی که موانع اقتصادی وجود دارد و فدراسیون ها برای هزینه های معمولی دچار مشکل هستند. فدراسیون دوومیدانی بزرگ تر از احسان حدادی نداشته و ندارد اما وقتی قرار به هزینه کردن است فقط او تنها نیست. قطعا فدراسیون برابر تک تک دوومیدانی کاران مسئول است و باید به شکلی تصمیم بگیرد که هرکسی به حق حداقلی خود برسد.

احسان حدادی که سال ها با فدراسیون و مسئولانی رو به رو بود که به مربی و برنامه های شخصی او بدون هیچ گونه دخالتی مهره تایید می زدند و هزینه لازم را در اختیار او قرار می دادند نمی تواند به خاطر یک انتقاد این چنین تند صحبت کند و از مواردی بگوید که هر ورزشکاری در طول دوران حرفه ای خود با آن رو به رو بوده است.

حدادی که امروز حرف مجرد بودن و نداشتن بیزنس را پیش می کشد به خوبی می داند که در همین دوومیدانی جوانان مستعدی هستند که با یک مربی خارجی خوب می توانند نقره او را در المپیک طلا کنند اما شرایط به شکلی است که امکانات در اختیارش قرار ندارند. احسان حدادی اردوهایش بیشتر در خارج از کشور و در آلمان است و به قول خودش در اشتوتگارت امکانات خوبی در اختیار دارد و می گوید بیزنس هم ندارد، پس این هزینه ها توسط فدراسیون و مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پرداخت می شود؛ بنابراین او می تواند جزو ورزشکاران خوش شانس باشد که مسئولان به نسبت بقیه توجه بیشتری به او دارند!

منبع: جی‌پلاس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • فقرا
    0

    احمد ال نعمه

  • کاربر ناشناس
    0

    بغضی ورزشها با ازدواج روند موفقیت را کند و یا بایکوت میکنند.مخصوصا در رده مدالهای جهانی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها