با همکاری آژانس فضایی اروپا و ناسا، فضانوردان اروپایی به مدار ماه می‌روند

آژانس فضایی اروپا توافق کرده است که در ازای فرصتی برای ارسال فضانوردان اروپایی به مدار ماه، چندین ماژول برای پایگاه موردنظر ناسا در اطراف ماه ایجاد کند.

با همکاری آژانس فضایی اروپا و ناسا، فضانوردان اروپایی به مدار ماه می‌روند

آژانس فضایی اروپا روز سه‌شنبه گفت که "جان وورنر"(Jan Woerner) مدیرکل این سازمان، قراردادی را با جیم برایدنستاین، رئیس ناسا امضا کرد تا عناصر اساسی را برای ایستگاه فضایی کوچک این سازمان معروف به "دروازه آرتمیس"(Artemis Gateway) تهیه کند.

آژانس فضایی اروپا گفت: این قرارداد شامل ساخت زیستگاه اصلی برای بازدید فضانوردان از پایگاه ماه و ماژولی است که قابلیت ارتباطات و سوخت گیری مجدد را به آنها می‌دهد. همچنین پنجره‌ای در ماژول تعبیه خواهد شد که فضانوردان می‌توانند از آن برای مشاهده ماه استفاده کنند.

آژانس فضایی اروپا گفته است که به عنوان بخشی از این توافقنامه، سه فرصت پرواز برای فضانوردان اروپایی برای سفر و کار به این دروازه ایجاد خواهد شد. ناسا قصد دارد از این دروازه قمری به عنوان یک ایستگاه برای انجام مأموریت به ماه و سرانجام به مریخ استفاده کند.

آژانس فضایی اروپا پیش از این توافق کرده بود که دو ماژول خدمات تأمین نیرو، پیشرانه، آب و اکسیژن برای سفینه فضایی اوریون ناسا که فضانوردان را به دروازه خواهد برد بسازد. ناسا گفت که قصد دارد توافق نامه‌های دیگری را با دیگر شرکای بین‌المللی برای این پروژه دروازه قمری امضا کند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها