۱۷ مبتلای دیگر در فارس جان باختند/ ۲۱ شهرستان در وضعیت قرمز

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مبتلای دیگر به کرونا در استان فارس جان باختند و آمار کل استان به ۱ هزار و ۳۴۳ نفر رسید.

۱۷ مبتلای دیگر در فارس جان باختند/ ۲۱ شهرستان در وضعیت قرمز

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه افزود: متأسفانه ۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به ویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون آمار جان باختگان کووید ۱۹ در فارس به ۱ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.

وی با تفکیک آمار جان باختگان استان توضیح داد: از مجموع هزار و ۳۴۳ مورد فوتی استان بر اثر ابتلاء به ویروس از ابتدای شیوع در استان، تاکنون ۶۶۲ مورد مربوط به شیراز؛ ۹۷ مورد مرودشت؛ ۵۶ مورد کازرون ؛۳۲ مورد آباده؛ ۲۸ مورد لامرد ؛۲۶ مورد داراب؛ ۱۹ مورد کوار؛ ۱۸ مورد قیر وکارزین؛ ۱۶ مورد اقلید؛ ۱۵ مورد خرم بید؛ ۱۳ مورد زرقان؛ ۱۲ مورد زرین دشت؛ ممسنی، استهبان و پاسارگاد هر کدام ۱۱ مورد؛ ۹ مورد سپیدان؛ ارسنجان و سروستان هر کدام هشت مورد؛ فیروزآباد، مهر، نی ریز و خرامه هر کدام ۶ مورد؛ بیضا ۵ مورد؛ رستم ۴ مورد؛ کوه چنار ۳ مورد؛ فراشبند و بوانات هر کدام ۲ مورد و سرچهان یک مورد را به خود عنوان کرد و مابقی جان باختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان اعلام کرد.

او اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع ویروس تا کنون، بیش از ۳۵۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که با بررسی این نمونه‌ها، ۸۲ هزار و ۱۴۸ مورد مثبت تا امروز، هفتم آبان شناسایی شده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۶۹ هزار و ۳۵۲ نفر اعلام کرد که ۸۴ درصد کل مبتلایان را در بردارد. این مقام مسؤول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۱ هزار و ۳۳۹ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۱۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت هشدار به سر می‌برد، یادآور شد: ۲۱ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می‌برند.

او با بیان اینکه ابتلاء و بستری در استان روند افزایشی پیدا کرده است و ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل شده است و بیماران در صف انتظار قرار دارند، به شهروندان توصیه کرد در قبال رعایت دستورات بهداشتی احساس مسؤولیت داشته باشند تا از این بحران خارج شویم.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    استان فارس خدایی خوب رعایت کردنند چه بساازمسافران قم وشهرهای دیگروارداستان فارس شدنندورعایت نکردنند ومردمش راواگیرکردنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها