مارادونا: بهترین کادوی تولد؟ آرزو دارم با دست راست هم به انگلیس گل بزنم 

دیه‌گو آرماندو مارادونا فرانکو، اسطوره آرژانتینی دنیای فوتبال که نامش تا ابد با تاریخ این رشته مهیج ورزشی گره خورده تولد شصت سالگی خود را جشن می‌گیرد.

مارادونا: بهترین کادوی تولد؟ آرزو دارم با دست راست هم به انگلیس گل بزنم 

مارادونا برغم همه لغزش‌ها و خطاهایی که دوستدارانش را به شدت آزرده کرد همچنان یکی از دست نیافتنی‌ترین فوتبالیست‌های عصر حاضر پس از پله محسوب می‌شود.

او که جمعه آینده، ۳۰ اکتبر وارد شصت و یکمین سال از عمر خود می‌شود به تازگی در گفتگو با مجله فرانس فوتبال خوشحال کردن مردم را بزرگترین افتخار دوران حرفه‌ای‌اش عنوان کرده است.

مارادونا در این گفتگو تصریح می‌کند: «بزرگ‌ترین افتخارم این است که با یک توپ خوشبختی را برای مردم به ارمغان آوردم.»

او به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال و در عین حال از معدود اسطوره‌هایی که به دلیل رفتار‌های خاص و زندگی شخصی پر تلاطم همواره زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار داشت در ادامه می‌گوید: «حس می‌کنم همیشه سبب لذت بردن و سرگرمی افرادی شدم که برای دیدنم به استادیوم‌ها می‌آمدند و یا بازی‌ام را از تلویزیون تماشا می‌کردند.»

دیه‌گو مارادونا که هم‌ اکنون هدایت «جیمناسیا لاپلاتا»، تیم دسته اولی فوتبال آرژانتین را برعهده دارد به گفته پزشک شخصی‌اش به دلیل تماس داشتن با یک فرد مشکوک به داشتن علائم بیماری کووید۱۹ برای احتیاط قرنطینه شده است.

اسطوره آرژانتینی از شیوع کووید۱۹ اینطور یاد می‌کند: این بیماری همه‌گیر به واقع ضربه سختی را به مردم آمریکای لاتین وارد کرده است.

مجله فرانس فوتبال شماره روز چهارشنبه ۲۸ اکتبر خود را به «پیبه دی اورو» (پسر طلایی به اسپانیولی) اختصاص داده و در آن مصاحبه‌ای از شماره ۱۰ افسانه‌ای را منتشر کرده که گفته می‌شود نخستین گفتگوی مارادونا با مطبوعات فرانسه پس از ۲۵ سال و بدون دریافت وجه مالی بوده است.

کاپیتان سابق تیم ملی آرژانتین در پاسخ به این سوال که برای تولد شصت سالگی آرزوی دریافت چه هدیه‌ای را دارد، می‌گوید: «آرزویم این است که بتوانم یک بار دیگر و این بار با دست راست به انگلیسی‌ها گل بزنم.»

این بخش از سخنان مارادونا به گلی اشاره داشت که وی در یک چهارم نهایی جام جهایی ۱۹۸۶ با دست چپ وارد دروازه تیم انگلیس کرد.

این گل که به «گل قرن» لقب گرفت و سبب پیروزی ۲ بر ۱ آرژانتین و راهیابی این تیم به نیمه‌نهایی جام جهانی شد به گفته مارادونا «با دست خدا» به ثمر رسید.

وقتی از مارادونا در باره بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال دنیا سوال می‌شود از لیونل مسی، هموطن‌اش و نیز کریستیانو رونالدو،‌ ستاره آرژانتینی تیم یوونتوس نام می‌برد و می‌گوید فاصله این دو از بقیه خیلی بیشتر است.

وی در این خصوص تصریح می‌کند که هیچ کس در حاضر یافت نمی‌شود که حتی نیمی از توانایی‌هایی مسی و رونالدو را داشته باشد.

اسطوره تیم ملی آرژانتین که محبوبیت ویژه‌ای در شهر ناپل ایتالیا دارد در باره کلییان امباپه، ستاره فرانسوی این روزهای دنیای فوتبال می‌گوید که وی فوق‌العاده است اما هنوز جا برای پیشرفت دارد.

مارادونا ۹۱ بار پیراهن تیم‌ملی آرژانتین را به تن کرد طی سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۴ برای این تیم ۳۴ گل به ثمر رساند. او با آرژانتین در سال ۱۹۸۶ فاتح جام جهانی شد و دو سال بین اکتبر ۲۰۰۸ تا ژوئیه ۲۰۱۰ هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشت.

شماره ۱۰ افسانه‌ای دنیای فوتبال بیشترین افتخارات باشگاهی را با تیم ناپولی بدست آورد. مارادونا ۲ بار با آبی پوشان ناپولی قهرمان سری آ شد،‌ یک بار جام حذفی و سوپر جام ایتالیا را فتح کرد و یکبار هم با این تیم در جام یوفا به قهرمانی رسید.

او سال ۱۹۹۵ برای یک عمر درخشش در دنیای فوتبال توپ طلای فرانس فوتبال را نیز دریافت کرد.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها