سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد:

سلامت روستاییان اطراف "صفیره"، در هاله‌ای از دود

سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز با تاکید بر لزوم رفع مشکلات بهداشتی محل دفن پسماندهای شهرداری اهواز، سلامتی ساکنین روستاهای مجاور را اولویت مجموعه بهداشت دانست.

سلامت روستاییان اطراف "صفیره"، در هاله‌ای از دود

دکتر آرش یلالی در حاشیه بازدید از محل دفن پسماندهای شهری اهواز در سایت صفیره، با اشاره به آلودگی هوای ناشی از آتش‌سوزی در محل دفن پسماندها، اظهار کرد: به دلیل دفن غیراصولی، پس از تجزیه پسماندها گازهای حاصل از زیر زمین خارج و بر اثر فعل و انفعالات تحت تاثیر عوامل جوی، آتش‌سوزی‌هایی رخ می‌دهد که در برخی مواقع دود ناشی از آن تا شعاع چندین کیلومتر را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محل دفن پسماندها، نباید سلامت مردم روستاهای مجاور را تهدید کند، افزود: این رخداد، تنفس را برای ساکنین مناطق اطراف مشکل و سلامتی آنان را به شدت تهدید می‌کند که باید این معضل حل شود.

سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: عدم تفکیک صحیح پسماندها در منزل، تعطیلی و بلاتکلیفی کارخانه پردازش در سایت پسماند، دسترسی زباله‌گردها به پسماندهای قابل بازیافت و تلنبار کردن آن‌ها در انبارهای غیرمجاز، از جمله مشکلات موجود در این مسیر است که انتظار می‌رود با مدیریت صحیح شهرداری اهواز در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساماندهی شوند.

پس از این بازدید، مرکز بهداشت شرق اهواز مراتب را طی نامه‌ای به شهردار اهواز اعلام و به استناد مصوبات کارگروه مدیریت پسماند استان خوزستان، خواستار رسیدگی به این وضعیت شد؛ اقدامات قانونی از طریق سازمان حفاظت محیط زیست اهواز نیز در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها