"تماس نزدیک" در کووید ۱۹ به چه معناست؟

هفته گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ایالات متحده آمریکا، معنای

"تماس نزدیک" در کووید ۱۹ به چه معناست؟

در گذشته تعریف تماس و ارتباط نزدیک در بیماری کووید ۱۹، فاصله کمتر از ۶ فوت (یا ۱۸۳ سانتی متر) با شخص دارای بیماری و برای مدت زمان پایدار ۱۵ دقیقه اعلام شده بود اما در حال حاضر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ایالات متحده آمریکا "ارتباط و تماس نزدیک" را برای کسی تعریف می کند که با یک فرد آلوده در فاصله ای در حدود ۶ فوتی و در مجموع برای مدت زمان ۱۵ دقیقه یا بیشتر از یک دوره زمانی ۲۴ ساعته در ارتباط باشد.

این تغییرات پس از گزارش ورمونت از یکی از مسئولان و افسران زندان که پس از چندین تعامل کوتاه با زندانیان به ویروس کرونا مبتلا شده بود (هیچ ارتباط بیش از ۱۵ دقیقه ای با افراد نداشت)، اعمال شد.

در این گزارش اعلام شده است که افسر اصلاحات زندان هرگز وقت زیادی را با زندانی خاصی صرف نکرده بوده و فقط درهای سلول ها را باز و بسته، ملافه های آلوده را جمع آوری، درهای اتاق استراحت و دوش را برای زندانیان باز و بررسی های بهداشتی و دارویی را انجام می داده است.

به گفته مقامات بهداشتی عمومی، این مامور اصلاحات ۲۲ برخورد کوتاه داشته است که در مجموع ۱۷ دقیقه در معرض ویروس قرار گرفته است. هنوز یک علم دقیقی برای انتقال ویروس وجود ندارد و این انتقال قطعا به فاکتورهای دیگری به غیر از زمان نیز وابسته است که می تواند شامل اینکه فرد آلوده چه علائمی دارد، آیا سرفه یا عسطه کرده است و تهویه هوای اتاق نیز بستگی دارد.

یک اقدام واضح: همه باید از ماسک استفاده کنند

در بیانیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ایالات متحده آمریکا آمده است "استفاده از ماسک یکی از موثرترین قدم هایی است که می تواند از انتشار کووید ۱۹ جلوگیری بعمل آورده و انتشار آن را متوقف کند."

به گفته آژانس "ماسک می تواند از افراد در برابر ذرات حاوی ویروس که توسط فردی که دارای کووید ۱۹ است محافظت کند. نیمی از افراد مبتلا به کووید ۱۹ علائمی از خود نشان نمی دهند بنابراین داشتن ماسک بسیار مهم بوده زیرا ممکن است شما ناقل بیماری باشید و از آن آگاهی نداشته باشید."

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها