فرماندار رودبار:

برخورداری از شغل مناسب را حق هر جویای کار می دانیم/ چرایی خودسوزی جوان رودباری

فرماندار رودبار گفت: برخورداری از شغل مناسب را حق هر جوان و فرد جویای کار می دانیم و پاسخگویی درست ادارات و دستگاه های دولتی و بخش خصوصی به متقاضیان همواره مورد تاکید ما بوده است.

برخورداری از شغل مناسب را حق هر جویای کار می دانیم/ چرایی خودسوزی جوان رودباری

هوشنگ عباسقلی زاده به تشریح حادثه خودسوزی جوان رودباری پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه آقای(حمیدرضا - ب) جوان ۳۲ ساله اهل روستای گنجه از توابع شهرستان رودبار روز پنجشنبه، هشتم آبان ماه امسال با حضور در مقابل شرکت معدنی «شباب» اقدام به خودسوزی کرد.

عباسقلی زاده، با بیان اینکه به محض شنیدن خبر این حادثه، فرد مذکور با حضور عوامل امدادی و درمانی ابتدا به بیمارستان رستم آباد منتقل، اما به دلیل شدت سوختگی به بیمارستان ولایت رشت اعزام می شود، خاطرنشان کرد: از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیران بیمارستان محل بستری این جوان پیگیر لحظه به لحظه وضعیت جسمی ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه بنا به اعلام مدیران شرکت مذکور، وی در بازه زمانی حدود شش ماهه از تیرماه ۹۸ به صورت روزمزد و غیر مستمر در قسمت دیوارچینی شرکت «شباب» مشغول به کار بوده است، گفت: این شرکت بعد از اتمام کار دیوارچینی و بنا به گفته آنان به دلیل اختلافاتی که بین آنها با آقای(حمیدرضا - ب) در کارگاه به وجود می آید، این همکاری ادامه پیدا نمی کند.

فرماندار شهرستان رودبار، با ابراز تاسف عمیق از حادثه تلخ به وجود آمده، عنوان کرد: اکنون شاید امکان بازگشت زمان به گذشته و پیشگیری از بروز حادثه وجود ندارد و شاید در صورت طرح اختلاف موجود بر سر ذیحق بودن مطالبات کارگری و برگشت به کار با پیگیری از طریق مراجع قانونی پیش بینی شده، همچون مراجع حل اختلاف اداره کار این امکان وجود داشت، اما شکایتی به اداره کار شهرستان ارائه نکرده بودند.

وی افزود: برخورداری از شغل مناسب را حق هر جوان و فرد جویای کار می دانیم و پاسخگویی درست ادارات و دستگاه های دولتی و بخش خصوصی به متقاضیان همواره مورد تاکید ما بوده است.

عباسقلی زاده، با اشاره به امکان جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی با راهنمایی درست و قانونی به افرادی که احساس می کنند حقی از آنان تضییع شده، گفت: طبق برخی اخبار و بررسی ها این فرد مشکلاتی به لحاظ وضعیت نامناسب معیشتی داشته است.

فرماندار رودبار ادامه داد: امیدواریم قبل از بروز هر گونه حادثه ای، مسائل و مشکلات به ویژه در حوزه اشتغال و جذب نیروی کار از سوی همه مدیران ادارات و دستگاه های متولی ریشه یابی شده تا با ارائه راهکار صحیح در حد توان و مقدورات بتوانیم قدم موثری برداریم.

وی در پایان با ابراز همدردی با خانواده این جوان، بیان کرد: در این شرایط، تامین هزینه های درمانی و مراقبتی این جوان را حداقل وظیفه خود می دانیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • مهران
    0

    جوانها را بکشید تا کی همینا شما را بکشند.

  • منصور
    0

    درایران اکثرجوانان وسالمندان مشگل شغل ومعشیت دارندکه این هم ازبرکات جمهوری اسلامی میباشد علی برکت الله

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      نه بابا....زمان شاه مردم شغل داشتن شپش کشتن.

    • کاربر ناشناس
      0

      نه بابازمزمان شاه مردم شغل داشتن شپش کشتن

  • محسن
    0

    چقدر رو دارند اینها.میگن قانونی از طریق اداره کار پی گیری نکرد. نزدیک به یک سال دوندگی داره.تازه اگه کارفرما وکیل یا مشاور داشته باشه،خیلی خوشگل میتونه سربگردونه و چند ماهی هم به این یک سال اضافه کنه.بااین وضعیت پولی،کارگر الان کارکنه و یک سال دیگه پولشوبگیره.چه ارزشی داره پولش؟چه کارمیشه کردباهاش؟

  • پوریا
    0

    می تونیم جلوی این حوادث را بگیریم؟ بسم الله. برید تو شرکتهایی که تعدیل نیرو می کنند. به خدا پدر کارگر را در می آورند. نمونه اش شرکت ماشین لنت تهران ، که در سمنان واقع است. کارش همینه. همه هم میدونند.کارگر می گیره. چند ماه کار میکنه (بعضیهاشون هم چندسال)،حقوق نمیده ، طرف بالاخره خسته میشه و میذاره بره. سال 98شکایت کردند،هنوز به پولشون نرسیدند.ده میلیون 98 یک پراید میشد مدل پایین.الان دوچرخه میشه. اداره کار،استانداری،فرمانداری، همه با کارفرما هستند.کارگر را میترسونند و معطل میکنند. درحال حاضر من چند نفرشونو می شناسم که یک برگه دستشونه و میفرستند دنبال حساب و کتاب و فیش حقوقی و ...نهایت می خوان به مبلغ دو سه سال پیش، الان بهشون پول بدهند.خبرفوری،لطفا منتشرکن.لااقل یک رسانه باشیدکه صدای خیلی از کارگران متضرر باشید.

  • کاربر ناشناس
    0

    عجب حکومتیه

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا ازتون نگذره که مردم آسی شدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها