بروز خشونت در محل اخذ رای در کارولینای شمالی در آمریکا

پلیس آمریکا در یکی از محل‌های اخذ رای از گاز فلفل علیه معترضان استفاده کرد و هشت نفر از جمله یک کشیش برگزار کننده این تجمع اعتراضی را بازداشت کرد.

بروز خشونت در محل اخذ رای در کارولینای شمالی در آمریکا

پلیس آمریکا­ در­ ­نزدیکی­ ­یکی از محل‌های اخذ­ رای­ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از گاز فلفل استفاده کرد.

تلاش شماری از ساکنان منطقه گرام در شمال ایالت کارولینای شمالی درتجمع اعتراضی با اقدامات خشونت آمیز پلیس همراه شد. به گفته مسئولان پلیس این شهر، برگزار کننده این تجمع که یک کشیش بود مجوز لازم برای بستن خیابان و برپایی چنین تجمعی دریافت نکرده بود. اما تجمع کنندگان به برپایی تجمع اعتراض آمیز خود پرداختند و درمقابل ساختمان دادگستری در مرکز شهر تجمع کردند. یکی از مجسمه‌های بزرگ یادآور دوران گذشته (برده داری) آمریکا در این منطقه واقع است. آن‌ها هشت دقیقه و چهل ثانیه در این مکان توقف کردند. این زمان نمادین یادآور زمانی است که افسر پلیس زانوی خود را روی گردن جورج فلوید، مرد سیاهپوست، ­ گذاشت تا در­ نهایت او را کشت. درنهایت پلیس برای پراکنده کردن معترضان وارد عمل شد و برای این کار از افشانه گاز فلفل استفاده کرد. در مقطع دیگری هم در داخل ساختمان دادگاه شهر نیز نیرو‌های پلیس از افشانه گاز فلفل برای مقابله با معترضان استفاده کردند.
تصاویر منتشر شده نیز نشان دهنده وضع آشفته‌ای است که پس از این مواجهه‌ها بروز کرد. مسئولان پلیس این شهر می‌گویند به صورت مستقیم به سمت چهره هیچ فردی اسپری نپاشیده اند، اما افرادی که در صحنه بودند و کسانیکه این صحنه را شاهد بودند ازجمله نامزدی که برای انتخابات مجلس نمایندگان ایالتی فعالیت می‌کند برعکس سخنان مسئولان پلیس سخن گفته اند. این تجمع در فاصله کوتاهی از یک محل اخذ رای قرار داشت.
شنبه­ آخرین روز رای گیری زودهنگام در ایالت کارولینای شمالی است تا در­ نهایت در سه شنبه بزرگ (دو روز دیگر) روز نهایی انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا برگزار شود. هشت نفر در تجمع مذکور بازداشت شدند.
کشیش برگزار کننده این رویداد ازجمله بازداشت شدگان است. پس از این رویداد، مردم به شرکت در انتخابات خود ادامه دادند و به گفته مسئولان این محل اخذ رای، هیچیک از معترضانی که در تجمع حضور داشتند به این محل اخذ رای نرسیدند و شاید یک یا دو نفر از آن‌ها به این محل رفته باشد. حزب دموکرات کارولینای شمالی، اتفاقات رخ داده در شهر گرام را محکوم کرده و گفته است این اقدامی تاکتیکی برای سرکوب رای دهندگان بوده است. باید به خاطر داشت کلانتر منطقه‌ای که در شهر گرام این اقدامات را هدایت کرده است چند سال پیش به علت برخورد‌های نژادپرستانه و مسائل دیگر، توبیخ شده است. اما وی از آن تاریخ، دو مرتبه دیگر نیز به مقام کلانتری این منطقه انتخاب شده است. باتوجه به کارنامه گذشته وی تعجبی ندارد که چنین اتفاقی در کارولینای شمالی رخ داده باشد.

منبع: صداوسیما

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • م
    0

    اراذل اوباش بودند. باید همه رو بازداشت میکردند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها