دادگاه پنسیلوانیا شکایت ترامپ در اعتراض به نحوه شمارش آرا را رد کرد

دادگاه ایالتی پنسیلوانیا بامداد پنجشنبه شکایت کمپین ترامپ در مورد نحوه برگزاری و شمارش آرای انتخاباتی در این ایالت را رد کرد.

دادگاه پنسیلوانیا شکایت ترامپ در اعتراض به نحوه شمارش آرا را رد کرد

کمپین ترامپ پیش از این طی شکایتی مدعی شده بود که به مقامات انتخاباتی جمهوری‌خواه اجازه نظارت بر نحوه آغاز و شمارش آرا در صندوق های ایالت پنسیلوانیا داده نشده است.

قاضی دادگاه پنسیلوانیا گفت: ناظران (به طور معمول) پای صندوق های رای برای نظارت حضور نداشته اند، بنابراین به نظر می رسید که هیئت انتخابات در شهر فیلادلفیا از قوانین ایالتی پیروی کرده است.

قاضی در ادامه افزود: در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا، وی مانع حضور مقامات انتخاباتی برای نزدیک شدن به صندوق های شمارش آرا نمی شود.

به دنبال پیش گرفتن بایدن نامزد دموکرات ها از ترامپ، از شب گذشته تا کنون کمپین انتخاباتی ترامپ برای متوقف کردن روند بالارفتن آرای الکترال رقیب بارها از طریق شکایت وارد عمل شده است.

"بیل استپیان" مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ چهارشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: همانطور که پیش بینی می‌کردیم با ادامه شمارش آرا در میشیگان، رقابت انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت بسیار تنگاتنگ بوده‌ است.

وی افزود: به کمپین انتخاباتی ترامپ به مکان‌های شمارش آرا همانطور که توسط قانون میشیگان تضمین شده، اجازه دسترسی درستی داده نشده است.

وی تاکید کرد که ما امروز در دادگاه میشیگان شکایت کرده ایم تا زمان دسترسی کامل کمپین انتخاباتی ترامپ، شمارش آرا در ایالت متوقف شود.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شامگاه سه شنبه در همه ایالت ها به پایان رسید و مقام‌های انتخاباتی همچنان در حال شمارش آرا هستند.

فرماندار ایالت پنسیلوانیا در ساعت اولیه بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی در پیامی توئیتری نوشت: هنوز بیش از یک میلیون برگه رای پستی برای شمارش در این ایالت داریم.

وی افزود: به پنسیلوانیایی‌ها قول می دهم که همه آرا شمارش شود.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها