ایالت پنسیلوانیا موقتا آرای بعد از سوم نوامبر را جداسازی می‌کند

قاضی دیوان عالی آمریکا به درخواست جمهوری‌خواهان، از مقام‌های ایالتی در پنسیلوانیا خواست تا آرایی که بعد از روز انتخابات ارسال شدند، جداسازی و تفکیک کنند اما دستوری مبنی بر توقف شمارش آراء نداده است.

ایالت پنسیلوانیا موقتا آرای بعد از سوم نوامبر را جداسازی می‌کند

روز سوم نوامبر (سه‌شنبه ۱۳ آبان)، رای‌دهندگان آ«ریکایی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا به پای صندوق‌های رای رفتند اما نتیجه تا به امروز (شنبه) مشخص نشده و علت آن، حجم بالای آرای پستی است.

دونالد ترامپ و جو بایدن، رقیب دموکرات‌ او در رقابت بر سر کاخ سفید شانه به شانه پیش می‌روند و چهار ایالت سرنوشت‌ساز به پایان شمارش آراء و اعلام نتایج نزدیک شده‌اند.

ساعاتی پس از بسته شدن حوزه‌های اخذ رای در سوم نوامبر، دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو گفتند که در مسیر پیروزی قرار دارند. در حالی که شمارش آراء همچنان ادامه دارد، برخی ایالت‌ها گفته‌اند که تنها آرای کمی برای شمارش باقی مانده است.

بایدن تاکنون به ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ به ۲۱۴ رای الکترال دست یافته است. برنده، به ۲۷۰ رای الکترال برای اعلام پیروزی نیاز دارد.

کمپین ترامپ ماه‌هاست که نسبت به وقوع تقلب از طریق آرای پستی هشدار می‌دهد و آنها بار دیگر این ادعا را زمانی مطرح کردند که شمارش آرا در میشیگان بسیار حساس شده بود. آرای الکترال این ایالت به بایدن رسید. کمپین ترامپ چهارشنبه با طرح شکایتی در ایالت‌های میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا برای توقف شمارش آراء تلاش کرد اما راه به جایی نبرد.

جمهوری‌خواهان جمعه از دیوان عالی آمریکا خواستند تا اطمینان حاصل کند که مقام‌های انتخاباتی، آرایی که بعد از روز انتخابات ارسال شدند، جداسازی می‌کنند. این تازه‌ترین تلاش آنها برای مداخله در روند شمارش آرا هم‌زمان با رشد پیشتازی بایدن است.

عصر جمعه قاضی ساموئل آلیتو با تایید درخواست جمهوری‌خواهان دستور داد تا هیات این ایالت از رهنمودهای موجود برای جداسازی آرای دیرهنگام اقدام کند. با این حال، قاضی آلیتو آن طور که جمهوری‌خواهان می‌خواستند، از مقام‌های انتخاباتی نخواست تا شمارش آراء را متوقف کنند. او از مقام‌های ایالتی خواسته تا عصر امروز پاسخ دهند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها