معاون وزارت امور خارجه:

سیاست‌های ایران تحت‌تاثیر انتخابات آمریکا قرار نمی‌گیرد

معاون وزارت امور خارجه تاکید کرد: سیاست‌های اصولی ایران که مبتنی بر مقابله با سلطه و مقاومت برابر فشارهای غیرقانونی است مسلما تحت‌تاثیر انتخابات آمریکا قرار نمی‌گیرد.

سیاست‌های ایران تحت‌تاثیر انتخابات آمریکا قرار نمی‌گیرد

«سید عباس عراقچی» با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیرات آن گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت.

معاون وزارت امور خارجه ادامه داد: سیاست سلطه‌طلبانه و قلدرمآبانه آمریکا با تغییر رییس ‌جمهوری در آن کشور تغییر نخواهد کرد ولی با تغییر افراد ممکن است شیوه‌ها و رویکردهای جدیدی بر سیاست آمریکا حاکم شود.

عراقچی با بیان اینکه سیاست‌های اصولی ایران که مبتنی بر مقابله با سلطه و مقاومت برابر فشارهای غیرقانونی است مسلما تحت‌تاثیر انتخابات آمریکا قرار نخواهد گرفت، اظهار داشت: طبیعی است که در صورت بروز شرایط جدید جمهوری اسلامی نیز شیوه‌ها و راه‌حل‌های مناسب و منطبق با آن شرایط را برای تامین منافع خود و برای مقابله با هر گونه فشار یا تهدید احتمالی جدید، اتخاذ خواهد کرد.

وی در پاسخ به احتمال بازگشت رییس ‌جمهور جدید آمریکا به برجام و واکنش ایران تصریح کرد: هنوز برای صحبت در این زمینه زود است. چالش‌های بسیاری وجود دارد اما پیش از هر چیز باید منتظر ماند و سیاست‌های احتمالی جدید در آمریکا را ملاحظه کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها