کشف انبارهای احتکار «دارو» در لرستان؛ داروها بین مراکز درمانی توزیع می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: در روزهای اخیر با همکاری اطلاعات سپاه استان ۲ انبار داروخانه با بیش از ۱۰۰ قلم داروی احتکار شده به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در شهرستان خرم‌آباد کشف و ضبط شد.

کشف انبارهای احتکار «دارو» در لرستان؛ داروها بین مراکز درمانی توزیع می‌شود

حمید القاصی مهر با بیان اینکه تعزیرات حکومتی یک مرجع شبه قضایی است و در بحث رسیدگی به تخلفات اقتصادی در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان فعالیت دارد اظهار داشت: با توجه به نابسامانی سطح بازار و نارضایتی عموم مردم اداره کل تعزیرات حکومتی لرستان اقدام به تشکیل و فعال کردن گشت‌های مشترکی با حضور قاضی تعزیرات، بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف، بهداشت دارو و درمان و پلیس اماکن ناجا در سطح بازار و در کل استان کرده است.

وی افزود پس از بازرسی از واحد صنفی توسط گشت‌های مشترک در صورت مشاهده تخلف به صورت آنی برای متخلفان تشکیل پرونده می‌شود و در همان محل اعمال قانون می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان عنوان کرد: طی هفته‌های گذشته واحدهای صنفی که مکرر مرتکب تخلف شده با اخذ سابقه تخلفاتی آنها و با هماهنگی‌های لازم و قانونی با دادستان به صورت ضربتی و ویژه برای این واحدها پرونده تشکیل شده که علاوه بر جزای نقدی این واحدها پلمپ وپرده تخلفاتی بر درب آنها نصب شده است.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر نظارت بر گرانی‌های بدون استدلال و توجیه که سبب آسیب به معیشت مردم و تخلفات اقتصادی در سطح بازار شده است بیان کرد: در راستای تحقق بیانات اخیر مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در تعزیرات حکومتی لرستان با هماهنگی سایر دستگاه‌های نظارتی، اکیپی جهادی و ضربتی و همچنین گشت‌های شعب سیار تشکیل شده و در صورت هرگونه تخلف و گزارشات مردمی در رابطه با احتکار، کم فروشی، گرانفروشی، تقلب و دیگر تخلفات اقتصادی به صورت شبانه‌روزی بدون اغماض با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

القاصی مهر با اشاره به کشف انبارهای احتکارکنندگان در استان لرستان گفت: طی هفته‌های اخیر با همکاری سپاه ناحیه شهرستان دورود 300 تن پیاز در این شهرستان شناسایی شد همچنین یک انبار سموم کشاورزی در خرم‌آباد به ارزش دو میلیارد تومان، سه انبار جو به میزان هزار تن به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با همکاری اداره کل اطلاعات استان کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر با همکاری اطلاعات سپاه استان دو انبار داروخانه با بیش از 100 قلم دارو به ارزش بیش ازیک میلیارد تومان در شهرستان خرم‌آباد کشف و ضبط شده و در همین راستا پزشک مسئول داروخانه با قرار دو میلیارد تومان روانه زندان شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام سازمان غذا و دارو مبنی بر کمبود داروهای کشف شده در مراکز درمانی این داروها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت توزیع بین مراکز درمانی قرار گرفت.

وی با اشاره به کشف انبار احتکار برنج در استان لرستان اظهار داشت: در هفته‌های‌گذشته 240 تن برنج با ارز حمایتی 4 هزار و 200 تومان که بنا بود بین مردم توزیع شود که متاسفانه این برنج‌ها توسط مباشر اصلی به استان کرمانشاه منتقل شده بود که در همین راستا مباشر اصلی به 13 میلیارد تومان جریمه و دو مباشر دیگر که اقدام به توزیع برنج نامرغوب‌تر از برنجی که دریافتی کرده بودند پرونده تقلب برای آنها تشکیل و یک میلیارد و 700 میلیون تومان جریمه شدند.

القاصی مهر افزود: طی روزهای اخیر در راستای نظارت بر کم فروشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی 6 واحد نانوایی علاوه بر پلمپ ونصب پلاکارد جریمه نقدی شدند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها