نشانه‌هایی بر پوست که حاکی از کرونای شدید است

شاید بهترین علامت شناخته شده پوست که می‌تواند مربوط به کروناویروس باشند قرمزی، تحریک و التهاب انگشت‌های دست یا پا است.

نشانه‌هایی بر پوست که حاکی از کرونای شدید است

این مطالعه مبتنی بر آزمایشات بیماران مبتلا به ویروس کرونا است که در بیمارستان‌ها بستری بودند.

در حال حاضر، همه ما با شایع ترین علائم کرونا آشنا هستیم. علائمی مانند تب، سرفه، سردردهای وخیم و از دست دادن حس بویایی یا چشایی. اما علائم‌های پوستیی وجود دارند که به ندرت در مورد آنها صحبت می‌شود و با شرایط برخی از بدترین موارد کرونا ویروس در ارتباط است. تجزیه و تحلیل‌های این گزارش بر بیمارانی است که در طولانی مدت (۶۰ روز یا بیشتر) به کرونا ویروس مبتلا بودند. نتایج نشان می‌دهد که کرونای شدید منجر به بثورات نکروتیک ناشی از به خطر افتادن رگ های خونی می‌شود.

اگر این کمی ترسناک به نظر می رسد، به این دلیل است که واقعی است. این تحلیل‌ها که توسط آکادمی پوست و ونرولوژی اروپا نجام شده است، توضیح می‌دهد: از ۹۹۰ مورد مطالعه، بیماران با نشانی خون‌مردگی روی پوست،در بیمارستان بستری شدند. بیماران مبتلا به کرونا با این علائم در بسیاری از موارد دچار آسیب عروقی شدند که نشان می‌دهد این ویروس به شدت به اندام‌ها نفوذ می‌کند و با اختلال در خون رسانی به تدریج موجب آسیب‌های جدی به ارگان‌های بدن می‌گردد. درست مانند همانی که در زیر پوست ظاهر می‌شود چرا که انسداد جریان خون به کبودی و خون‌مردگی می‌انجامد.

به گفته استر فریمن، مدیر پوست بهداشت جهانی در بیمارستان عمومی ماساچوست، این نوع علائم پوست را موقعیت وخیم بیمار مبتلا به کرونا می‌داند. او می‌گوید: «پوست می‌تواند پنجره‌ای بصری را در التهاب فراهم کند یعنی وقتی ما قادر به دیدن رگ‌های اندام‌اهای داخلی نیستیم می‌توانیم از پوست بفهمیم که درون بدن ما چه می‌گذرد.»

انگشت‌ها

شاید بهترین علامت شناخته شده پوست که می‌تواند مربوط به کروناویروس باشند قرمزی، تحریک و التهاب انگشت‌های دست یا پا است. به گفته پزشکان ۱۶ درصد از افرادی که به کرونا ویروس شدید مبتلا هستند این نشانه‌ی پوستی را در انگشت‌های دست یا پای خود دارند.

اریتم

در لمباردی ایتالیا، مکانی که کرونا قربانیان زیادی گرفته است، اغلب بیماران دچار اریتم پوستی شدند که نوعی التهاب پوستی که ابتدا به صورت خشکی در پوست ایجاد می‌شود سپس به رنگ‌های قرمز، بنفش یا قهوه‌ای در می‌آید که به صورت لکه‌های کوچک بر پوست نمایان می‌شود. اگر بیماران مبتلا به کرونا به خشکی پوست دچار شوند نشانه ‌یپیشروی بیشتر ویروس در بدن‌شان است.

کهیر

اگر بدون علت آلرژی، دچار کهیر شُدید، می‌تواند نشانه‌ای بر وجود کرونا در بدن و سطح گسترده این ویروس باشد. پزشکان بر این عقیده هستند که هر گونه بیماری‌ التهابی شدید پوست می‌تواند به وجود کرونا ویروس و شرایط وخیم بیمار اشاره داشته باشد. راه جلوگیری از این اتفاقات مصرف بسیار مایعات و صرف‌ نظر از غذاهای روغنی است؛ زیرا روغن در رگ‌ها ایجاد رسوب می‌کند و به انسداد عروق منجر می‌شود که موجب نرسیدن مواد غذایی و اکسیژن لازم به اندام خواهد شد و در راه از کار انداختن اندام‌های بدن، به ویروس کرونا کمک می‌کند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یا کریم بابا
    0

    لعنت ابدی بر سازنده(چین) و منتشر کننده(ماهان) ویروس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها