دلایل اصلی جدایی مشخص شد / اختلافات فرهنگی در صدر طلاق‌های توافقی

بیشترین دلایل طلاق، بر اساس خود اظهاری افراد مربوط به اختلافات فرهنگی_طبقاتی، اختلافات سنی و اختلالات شخصیتی_روانی است.

دلایل اصلی جدایی مشخص شد / اختلافات فرهنگی در صدر طلاق‌های توافقی

بهزاد وحیدنیا مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درباره سامانه تصمیم، اظهار کرد: اقداماتی بین سازمان بهزیستی و قوه قضاییه در خصوص "سامانه تصمیم" انجام شده تا تمامی شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر را در سامانه تصمیم پوشش دهیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۲۳۹ شهرستان را شناسایی کردیم و اقدامات لازم برای راه اندازی سامانه در آن شهرستان‌ها انجام شده است، گفت: پیگیری‌های لازم صورت گرفته و در ۲۳ استان سامانه راه‌اندازی شده و تا پایان سال در تمامی استان‌های کشور آن را سراسری می‌کنیم.

وحیدنیا تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم بین قوه قضاییه در خصوص آموزش‌های لازم به افراد داده شده است امیدواریم با این تغییرات سرعت کار افزایش پیدا کرده و تعداد پشت نوبتی‌ها کم شود.

وی درباره آخرین آمار از افرادی که در سامانه برای طلاق توافقی اقدام کرده‌اند، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۶۷ هزار و ۶۰۰ نفر در سامانه تصمیم برای طلاق توافقی درخواست خود را اعلام کردند و درخواستشان پذیرش شده است که در مدت مشابه در سال ۹۸ این آمار ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درباره بیشتر دلایل طلاق، تصریح کرد: بیشترین دلایل طلاق، بر اساس خود اظهاری افراد در مرتبه اول مربوط به اختلافات فرهنگی_طبقاتی، اختلافات سنی و اختلالات شخصیتی_روانی است.

وحیدنیا خاطرنشان کرد: در مرتبه بعدی بددهنی، بی احترامی، بی توجهی، بیکاری، پایین بودن آستانه تحمل، طلاق عاطفی، عدم مسئولیت زوجین و ضعف در مهارت‌های بین‌فردی به عنوان درصد بیشترین دلایل طلاق گزارش شده و کمترین سهم طلا‌ق‌ها در مرتبه بعدی به موضوعات خیانت و مهاجرت گزارش داده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها