کلاهبرداری جوان روستایی از کلاهبرداران

مأموران پلیس فتا جوان روستایی ۲۰ ساله‌ای را دستگیر کرده‌اند که کلاهبرداران را فریب داده و مبالغی از آن‌ها به دست آورده است.

کلاهبرداری جوان روستایی از کلاهبرداران

مأموران پلیس فتای استان چهارمحال‌وبختیاری چندی‌پیش متوجه شدند جوانی ۲۰ ساله که ساکن یکی از روستا‌های این استان است آگهی‌هایی را در فضای مجازی منتشر کرده و وعده صدور انواع مدارک تحصیلی را داده است.

به این ترتیب ردیابی‌ها آغاز و متهم شناسایی و دستگیر شد. بعد از دستگیری متهم معلوم شد او با وعده‌های فریبنده افراد مختلفی را در سراسر کشور از‌جمله شهر‌های تهران ، اصفهان ، مشهد و اهواز فریب داده و به بهانه تهیه مدرک از آن‌ها مبالغ هنگفتی دریافت کرده است.

متهم در بازجویی‌ها گفت: از متقاضیان مدرک می‌خواستم مدارک ابتدایی و مورد نیاز را اسکن کنند و برایم بفرستند. بعد از همان مدارک برای افراد دیگر استفاده می‌کردم.

به عنوان مثال یک مشتری برایم مدرک لیسانسش را فرستاد و من عکس و نام و مشخصات او را با مشتری دیگری که دنبال مدرک کارشناسی بود، تعویض کردم. بعد از تهیه مدرک جعلی از آن عکس می‌گرفتم و برای مشتری می‌فرستادم و می‌گفتم اصل مدرک حاضر است، اما قبل از تحویل آن باید پول مرا بدهد. بعد از اینکه پول به حسابم واریز می‌شد دیگر جواب مشتری را نمی‌دادم.

درحالی‌که معلوم شده بود این جوان از افراد زیادی کلاهبرداری کرده است راز دیگری از متهم فاش و مشخص شد عده‌ای از افراد کلاهبردار که برای اجرای نقشه‌های مجرمانه خود به مدارک جعلی نیاز داشتند با این متهم تماس گرفته و وجوهی را به او پرداخت کرده، اما به هدف خود نرسیده و مدرکی دریافت نکرده‌اند و در واقع کلاهبرداران خودشان فریب یک کلاهبردار دیگر را خورده‌اند.

در حال حاضر تحقیقات از این متهم در شرایطی ادامه دارد که هیچ‌یک از طعمه‌های او تاکنون اعلام شکایت نکرده‌اند. درحالی‌که مبلغ هنگفتی در حساب بانکی این جوان موجود است.

منبع: شرق

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها