۲۷ محکوم به قصاص در مازندران از طناب دار رهایی یافتند

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان ۲۷ فقره قصاص نفس منجر به صلح و سازش شد و متهمان از چوبه دار نجات یافتند.

۲۷ محکوم به قصاص در مازندران از طناب دار رهایی یافتند

حجت الاسلام صادق اکبری با گرامی‌داشت سالروز تشکیل شورای حل اختلاف، اظهار داشت: رویکرد قوه قضائیه استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان به منظور نهادینه کردن توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه بوه و این هدف باید با همدلی و همکاری در میان اعضای کارکنان شورای حل اختلاف در مازندران و جامعه نهادینه شود.

وی، ضرورت توجه مجموعه‌های قضایی به موضوع صلح و سازش را مورد تاکید قرار داد و افزود: تلاش و اهتمام مسئولان قضایی استان و اعضای شورای حل اختلاف در استان سبب شده در هفت ماه گذشته 27 فقره پرونده قصاص نفس منجر به صلح و سازش شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 9 برابری شده است.

اکبری بیان داشت: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضایی از اولویت‌های مجموعه دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود و در تلاش هستیم با تلاش و پشتکار اعضای شورای حل اختلاف در پایان سال عملکرد خوب و مناسبی در کشور داشته باشیم.

وی بیان کرد: در هفت ماه گذشته 111 هزار و428 فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده است که از این تعداد 118 هزار 277 فقره پرونده با همت همکاران شورای حل اختلاف مختومه شده است و تعداد 16 هزار 257 فقره نیز منجر به صلح و سازش شده است.

114 زندانی مازندران، مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین از بهره‌مندی 114 زندانی این استان، از عفو مقام معظم رهبری به ‌مناسبت میلاد پربرکت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) خبر داد.

وی افزود: بنابه پیشنهاد ریاست قوه قضائیه، به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) وامام جعفر صادق(ع) ، رهبرمعظم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات محکومانی که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، موافقت فرمودند وبراین اساس دراستان مازندران ، تعداد114زندانی مشمول عفو وعنایات ایشان قرار گرفتند.

اکبری تصریح کرد: عفو محکومان، به مناسبت اعیاد مذهبی و ملی در ادامه برنامه‌های کلی حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های کشور، همواره مورد توجه بوده است لکن در دوره تحول قوه قضائیه با عنایات ویژه مقام معظم رهبری، شمول آن افزایش داشته است.

وی افزود: ازبرکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برخورداری محکومان ازر افت اسلامی و عفو بوده تا این دسته از محکومان با رهایی از مجازات و بازگشت به اجتماع بتوانند برای خانواده و جامعه مفید فایده باشند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها