واریز ۳میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بیش از ۳میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان قزوین واریز شده است.

واریز ۳میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس قزوین

حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه ای که با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بصورت (ویدئو کنفرانس) برگزار شد، گفت: تعطیلات آموزش های حضوری و کم تحرکی با دور شدن دانش آموزان از کلاس های درس سلامت جسمی دانش‌آموزان را تهدید می کند و باعث کاهش شادابی و نشاط در میان دانش‌آموزان شده است.

اصغری با تاکید بر اینکه نیازمند معرفی الگوهای صحیح رفتارهای زندگی به دانش آموزان هستیم گفت: دانش آموزان و خانواده ها باید با آموزش و یادیگیری روش های ایجاد پویایی و تحرک در منزل آشنا شوند تا موجب افزایش شادابی و در نتیجه یادگیری موثر را فراهم آورند.

او در این نشست با اشاره به مشکلات نوجوانان دارای اضافه وزن برای اولیای محترم گفت: باید با تشکیل یک عزم و اراده ملی در سال تحصیلی جدید که شرایط آموزش ها بصورت غیر حضوری است، اقداماتی علمی صورت گیرد که فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در معرض آسیب قرار نگیرد. تعطیلی آموزش های حضوری سلامت جسمی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد.

اصغری با تاکید بر اینکه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) با هدف افزایش دانش، دانش آموزان در مدیریت وزن و رسیدن به یک سبک زندگی سالم اجرا می شود افزود: این طرح دارای سه مرحله است که در مرحله اول دانش آموزان با مشارکت خانواده ها به ارزیابی سنجش bmi می‌پردازند پس از آن مداخله و مشاوره انجام می شود و در پایان نیز توسط دانش آموزان این ارزیابی صورت میگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین: در این جلسه با بیان اینکه فعالیت معلمان و استمرار آموزش ها از طریق فضای مجازی برای دانش‌آموزان انجام می‌شود، گفت: بیش از ۳میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان قزوین واریز شده است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها