آزمون آیلتس و شرایط شرکت در آن

آزمون آیلتس از معتبر ترین و پر طرفدار ترین آزمون های بین المللی است و طوری طراحی شده است که تطابق کامل با زندگی روزمره مردم در خارج از کشور را داشته باشد.

آزمون آیلتس و شرایط شرکت در آن

آزمون آیلتس چیست ؟ آیلتس در حقیقت مخفف کلمه International English Language Testing System است که به اختصار همه آن را به IELTS می شناسیم. این آزمون برای افرادی که تصمیم دارند در بیرون از کشور تحصیل و یا مهاجرت کنند و نیاز دارند سطح زبانی آنها مشخص شود مناسب است. آزمون آیلتس از معتبر ترین و پر طرفدار ترین آزمون های بین المللی است و طوری طراحی شده است که تطابق کامل با زندگی روزمره مردم در خارج از کشور را داشته باشد.
آزمون آیلتس کاملا هدفمند برگزار می شود. هدف از آزمون بررسی 4 توانایی صحبت کردن، شنیدن، نوشتن و خواندن در زبان انگلیسی، به منظور آماده شدن برای جستجوی کار یا تحصیل در خارج از کشور است. با آمدن این آزمون در ابتدا استقبال خوبی از آن نشد، اما با حمایت استرالیا و مشارکت موسسه IDP، آیلتس به آزمونی جهانی تبدیل شد.
این آزمون کاملا سیستماتیک طراحی می شود به طوری که برای هر دوره از آزمون افرادی در حوزه های مختلف مانند روان شناسی، جامعه شناسی، متخصصین زبان شناسی و کارشناسان طراحی سوال دور هم جمع می شوند تا آزمونی هدفمند طراحی کنند. آزمون آیلتس قابل قبول برای تمام موسسات آموزشی، کارفرمایان، دانشگاه ها و موسسات دولتی و خصوصی در سراسر جهان است، پس به راحتی و با اعتماد در آزمون شرکت کنید.
ما در موسسه زبان های خارجی کوییک در سریعترین زمان ممکن، شما را برای آزمون آیلتس آماده می کنیم. با متد های جدید آموزشی موسسه کوییک به همراه مدرسین مجرب و با سابقه می توانید نمره حداقل 6.5 آیلتس را اخذ نمایید. پس زمان را از دست ندهید و با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا در آزمون های پیش ثبت نام رایگان ما شرکت کنید.

آزمون آیلتس


آزمون آیلتس را چه کشورهایی قبول می کنند؟


شرایط قبول کردن این آزمون به دانشگاه و کشور مقصد شما بستگی دارد اما آیلتس را اغلب کشور ها و مراکز آموزشی، معتبر و قابل قبول می دانند. در اصل آیلتس آزمونی اروپایی با مرکزیت انگلیس شناخته می شود، به همین دلیل لهجه شما بریتانیایی است. اما در این شرایط باز هم کشورهای آمریکایی که معیار پذیرش خود را تافل قرار داده اند، آیلتس را قابل قبول میدانند. آیلتس زیر نظر سه مرکز معتبر یعنی دانشگاه کمبریج، IDP استرالیا و شورای آموزشی بریتانیا برگزار می شود.


چند نوع آزمون آیلتس وجود دارد؟


آیلتس دارای دو نوع جنرال و آکادمیک است که با توجه به هدفی که دارید انتخاب می کنید در کدام آزمون شرکت کنید. از نظر دشواری تقریبا شبیه به هم هستند. اما آکادمیک کمی تخصصی تر و دانشگاهی تر است.


تفاوت و شباهت های دو آزمون آکادمیک و جنرال


بخش شنیداری شامل 40 سوال است که نیم ساعت وقت دارید تا به آنها پاسخ بدهید. موضوع این قسمت معمولا در مورد مسائل اجتماعی است و با لهجه های مختلف انگلیسی بیان می شود.
مهارت خواندن نیز 40 سوال دارد که در یک ساعت باید آنها را پاسخ دهید. موضوع این قسمت از مقالات، مجله ها و نشریات است. این مهارت نسبت به آیلتس جنرال کمی دشوار تر و تخصصی تر است.
در مهارت نوشتاری نیز دو موضوع داده می شود و 1 ساعت زمان دارید تا در مورد آن مطالبی بنویسید. در این بخش نیز کمی موضوعات سخت تر از آزمون جنرال است. آزمون اسپیکینگ نیز در 14 دقیقه به اتمام می رسد. ممتحن با شما در مورد موضوع خاصی مکالمه می کند.
اگر می خواهید برای ادامه تحصیل به کشور خارجی بروید یا تصمیم دارید به دنبال کار در دانشگاه ها و موسسات علمی بگردید باید آزمون آکادمیک را انتخاب کنید. اما اگر قصد مهاجرت دارید بهتر است در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنید که کمی ساده تر است.

آزمون آیلتس چیست


آزمون آیلتس چگونه برگزار می شود؟

تعداد دفعات شرکت در آزمون هیچ محدودیتی ندارد و هر چند بار که بخواهید می توانید شرکت کنید اما دقت کنید که برای هر بار شرکت در آزمون باید مبلغی پرداخت کنید که در حال حاضر با قیمت بالای دلار هزینه قابل توجهی می شود. پس بهتر است با آمادگی کامل در آزمون ثبت نام کنید.
در زمان آزمون موبایل و ساعت نمی توانید با خود به همراه ببرید، فقط مداد، پاک کن و خودکار از وسایل مجازی هستند که می توانید به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که در بعضی از کشورها این آزمون ها به صورت کامپیوتری برگزار می شوند که در آنها وسایل مجازی که می توانید به همراه داشته باشید اطلاع رسانی می شود.
در این آزمون مفهومی به نام قبول یا مردود شدن نداریم. از طریق نمره شما متوجه می شوید که سطح مهارتی شما در زبان چگونه است. نمره ها از صفر تا 9 مشخص شده اند که در جدول زیر با هم ارزش هر کدام را بررسی خواهیم کرد.
نمره ارزش و مفهوم
0 بدون نتیجه (هیچ پایه و آشنایی با زبان انگلیسی ندارد)
1 تنها چند کلمه یا عبارت از زبان انگلیسی می داند
2 به سختی مفهومی از انگلیسی درک کرده است.
3 درک بسیار کمی از موضوعات تکراری دارد.
4 اگر موضوع آشنایی باشد بعضی از مفاهیم را درک کرده است ولی نمی تواند به درستی چند کلمه صحبت کند.
5 اشتباهات زیادی دارد و مهارت های بسیار پایینی در برقراری ارتباط خواهد داشت. نیاز به تلاش زیادی برای ارتقاء مهارت های خود دارد.
6 توانایی استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های دشوار را دارد اما دارای اشتباهاتی نیز هست.
7 دارای توانایی مهارت 4 گانه بالا، برقراری ارتباط موثر و استفاده بسیار کامل از زبان در مواقع پیچیده و دشوار است اما گاهی اشتباهات ساده ای نیز دارد.
8 زبان را به صورت کامل متوجه می شود و به تمام پیچیدگی های آن واقف است. اما گاهی در مواقع نا آشنا ممکن است عبارات نادرست به کار ببرد.
9 درک کامل از زبان انگلیسی و استفاده درست و به جا در تمام موارد را دارد، درست مانند یک انگلیسی زبان اصیل زبان را درک کرده است.


چگونگی ثبت نام در آزمون آیلتس؟


می توانید به سایت www.ielts.org بروید و به دنبال مراکز معتبر در کشور بگردید. در همان سایت روز و ساعت آزمون مشخص شده است. با انتخاب یک تاریخ مبلغ را به صورت ارزی واریز می کنید و ثبت نام شما تمام می شود. همچنین می توانید در سایت سازمان سنجش کشور به دنبال مراکز برگزاری آزمون بگردید و از این طریق ثبت نام کنید.


جمع بندی


آزمون آیلتس یکی از معتبرین ترین آزمون های بین المللی در سراسر جهان است. اگر قصد تحصیل، کار و یا اقامت در کشورهای خارجی انگلیسی زبان دارید باید بدون شک در یکی ازدو نوع آزمون جنرال و آکادمیک شرکت کنید. ما در کوییک به عنوان برترین موسسه در شمال تهران می توانیم شما را برای آزمون آیلتس در کوتاه ترین زمان ممکن آماده کنیم، با شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس موسسه ما حداقل نمره 6.5 را خواهید گرفت. هر چه سریعتر با مشاوران ما تماس گرفته تا از شرایط شرکت در کلاس های ما مطلع شوید. منتظر شما در کوییک هستیم.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها