محاکمه مالباخته به خاطر مرگ سارق تهرانی

مرد جوان که پس از سرقت تلفن همراهش از سوی یک موتورسوار او را تعقیب کرده بود وقتی سارق در تصادف با یک خودرو جان باخت به اتهام تسبیب در قتل پای میز محاکمه ایستاد.

محاکمه مالباخته به خاطر مرگ سارق تهرانی

رسیدگی به این پرونده از سال گذشته با خبر تصادف منجر به مرگ یک جوان آغاز شد.

پس از اعزام مأموران به محل حادثه و تحقیقات اولیه مشخص شد که مرد جوان سارق بوده و پس از سرقت گوشی تلفن همراه فردی قصد فرار داشته که در برخورد با یک خودرو کشته شده است.

صاحب تلفن همراه که در محل حضور داشت در توضیح ماجرا به پلیس گفت: در حال صحبت کردن با تلفن همراهم بودم که پسر جوانی سوار بر موتور آن را از من سرقت و فرار کرد.

من هم بلافاصله او را تعقیب کردم، اما او به یکباره خلاف جهت خودرو‌ها وارد اتوبان آزادگان شد و من هم تعقیبش کردم که دقایقی بعد با چند خودرو برخورد کرد و به زمین افتاد، خودم با اورژانس تماس گرفتم، اما امدادگران اورژانس پس از حضور و معاینه این جوان مرگش را تأیید کردند.

پس از آن راننده‌ای که با جوان سارق برخورد کرده و موجب مرگ او شده بود بازداشت شد و درباره این ماجرا گفت: در حال رانندگی بودم که به یکباره موتوری خلاف جهت و با سرعت زیاد به سمتم آمد هرچقدر تلاش کردم با او تصادف نکنم نشد.

در ادامه جسد پسر جوان به پزشکی قانونی منتقل شد تا هویت او شناسایی شود. پس از آن تحقیقات تکمیلی پلیس روشن کرد که وی رضا نام داشته و از سارقان سابقه‌داری است که تاکنون چندین بار به خاطر موبایل قاپی دستگیر شده است.

با اینکه سارق بودن فرد مشخص شد، اما خانواده‌اش از مالباخته شکایت کرده و او را مسبب مرگ فرزندشان معرفی کردند.

به همین خاطر مرد مالباخته به اتهام تسبیب در قتل بازداشت شد و در بازجویی‌ها یک‌بار دیگر تکرار کرد که قصد به خطر انداختن جان مقتول را نداشته است و فقط به دنبال پس گرفتن تلفن همراهش بوده که این اتفاق رخ داد.

با این حال کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۶ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در جلسه رسیدگی به این پرونده حاضر شد و گفت: من فقط می‌خواستم تلفن همراهم را پس بگیرم، چون شماره تلفن و عکس و مدارک زیادی در گوشی‌ام ذخیره کرده بودم.

آن روز هم وقتی او وارد اتوبان آزادگان شد و خلاف جهت رفت فکر نمی‌کرد من او را تعقیب کنم، اما چون خیلی به او نزدیک بودم این کار را کردم و در یک لحظه کنترل موتورش را از دست داد و با سرعت به خودرویی که از مقابلش می‌آمد خورد و به زمین افتاد.

در این ماجرا ممکن بود من هم جانم به خطر بیفتد و خودرویی به من برخورد کند.

پس از اظهارات متهم و وکیل مدافعش قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها