بخشش قاتل، 3سال پس از جنایت در زنجان

جوانی که 3سال قبل در جریان درگیری با جوان دیگری او را به قتل رسانده بود با اعلام رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات پیدا کرد.

بخشش قاتل، 3سال پس از جنایت در زنجان

این درگیری خونین اواسط سال 96در شهرستان خرمدره در استان زنجان اتفاق افتاد.

آن روز پسر جوانی سوار بر موتور سیکلتش از یکی از خیابان‌های شهر عبور می‌کرد که جوان دیگری را دید و او را سوار موتورسیکلتش کرد. آنها از قبل یکدیگر را می‌شناختند اما در بین راه ناگهان با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند.

وقتی این درگیری بالا گرفت موتورسیکلت متوقف شد و 2 جوان از آن پیاده شدند و با یکدیگر زد و خورد کردند و در این بین جوان موتورسوار با زدن چند ضربه جوان دیگر را به قتل رساند و از آنجا گریخت.
قاتل پس از دستگیری اعتراف کرد که ناخواسته مرتکب قتل شده است. او در دادگاه به قصاص محکوم شد که این رأی مدتی بعد از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد.
در این شرایط متهم و نزدیکانش تلاش‌های زیادی را برای جلب رضایت اولیای دم آغاز کردند و با کمک مسئولان شورای حل اختلاف خرمدره توانستند رضایت اولیای دم را بگیرند.
محمد رضا احمدی، رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان در این‌باره گفت: خانواده مقتول به خاطر رضای خدا از قصاص قاتل گذشتند و قرار است متهم برای بررسی جنبه عمومی جرم بار دیگر محاکمه شود.

منبع: همشهری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها