مجازات چند مجرم در آبگرم قزوین/ اهدای 7 تبلت به دانش آموزان نیازمند

رییس دادگاه حوزه قضایی آبگرم گفت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و مجازات‌های جایگزین حبس، مجرمان آبگرمی به اهدای هفت تبلت به دانش آموزان محکوم شدند.

مجازات چند مجرم در آبگرم قزوین/ اهدای 7 تبلت به دانش آموزان نیازمند

میثم خزائی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این متهمان به دلیل ارتکاب جرائمی از قبیل تخلف بهداشتی، نگهداری مشروبات الکلی، اخلال در نظم عمومی و... به تحمل حبس محکوم شده بودند.

وی گفت: با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم، پیش بینی اصلاح آنان و ابراز ندامت از عمل ارتکابی به استناد ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس آنها به همکاری با کمیته امداد جهت خرید گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش آموز نیازمند تبدیل و اقلام یاد شده در رای قضایی تهیه شد و در اختیار دانش آموزان کم برخوردار قرار گرفت.

این مقام قضائی تصریح کرد: براساس ضوابط قانونی و در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و با توجه به تفاهم نامه‌ای که میان دادگستری کل استان با اداره کل کمیته امداد امام خمینی منعقد شده، دادگاه آبگرم اقدام به صدور مجازات جایگزین کرد.

خزائی اذعان داشت: هدف از محکوم کردن متهمان به مجازات زندان، تضمین آرامش و امنیت جامعه است، ولی در عمل زندان منجر به قطع رابطه زندانی با زندگی عادی، خانواده، کار و دوستانش می‌شود.

وی گفت: این نوع مجازات‌ها علاوه بر محکوم به خویشان و نزدیکان و به ویژه همسر و فرزندان او نیز تحمیل می‌شود و سرانجام فروپاشی کانون خانواده و افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها