کارزار ترامپ از چالش حقوقی درباره نتایج انتخابات پنسیلوانیا عقب نشینی کرد

کارزار دونالد ترامپ از بخش اصلی اقدام حقوقی خود در ایالت پنسیلوانیا که در آن خواهان توقف تایید نتایج آرا در این ایالت بود، عقب نشینی کرد. پنسیلوانیا ایالتی بود که با پیروزی جو بایدن دموکرات در آن، پیروزی وی در انتخابات نهایی شد.

کارزار ترامپ از چالش حقوقی درباره نتایج انتخابات پنسیلوانیا عقب نشینی کرد

کارزار ترامپ قبل از جلسه دادرسی روز سه‌شنبه این پرونده، از اتهام خود مبنی بر آنکه ۶۸۲ هزار و ۴۷۹ برگه رأی پستی و غایب در پنسیلوانیا به صورت "غیرقانونی" و "بدون نظارت نمایندگان" این کارزار پردازش شده‌اند، صرف‌نظر کرد.

پنسیلوانیا یکی از ایالت‌های سرنوشت‌ساز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که برآورد پیروزی جو بایدن در آن و کسب ۲۰ رای الکترال این ایالت باعث شد آرای الکترال جو بایدن به عدد ۲۷۰ برسد و رسانه‌ها او را برنده انتخابات اعلام کنند.

در نسخه تازه شکایت تیم حقوقی ترامپ به دادگاه فدرال، این ادعا که مقام‌های انتخاباتی به صورت غیرقانونی مانع از نظارت بر شمارش صدها هزار رای پستی در شهرهای فیلادلفیا و پیتسبرگ ایالت پنسیلوانیا شده‌اند، حذف شده است.

دادخواست تازه تنها به تعداد محدودی از آرای پستی در بخش‌هایی از ایالت پنسیلوانیا مربوط می‌شود. بایدن، نامزد حزب دموکرات در این ایالت با اختلاف بیش از ۶۰ هزار رای (حدود یک درصد آرا) برنده شد.

آسوشیتدپرس در ۷ نوامبر (۱۷ آبان) پس از تصمیم درباره اینکه آرای باقی‌مانده در آن زمان در ایالت پنسیلوانیا به ترامپ اجازه برنده شدن نمی‌دهند، رقابت را به نفع جو بایدن اعلام کرد و ترامپ از تسلیم شدن امتناع کرد.

موضوع اصلی ترامپ و هوادارنش این ادعا بوده که فیلادلفیا- سنگری دموکراتیک که ترامپ در آن شکست بدی داشت- به نمایندگان کارزار ترامپ اجازه نداده بر پردازش و جدول‌بندی آرای پستی و غایب نظارت داشته باشند.

با این حال وکلای جمهوی‌خواه در دادرسی جدید فدرال اذعان کرده‌اند که ناظران، آرای در حال پردازش در فیلادلفیا را مورد تأیید قرار داده‌اند.

اداره "تام وولف"، فرماندار فیلادلفیا گفته است که تمام احزاب طی فرآیند شمارش آرا دارای ناظرانی بوده‌اند و هرگونه تلقینی جز این دروغ است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها