توزیع ۱۴۰ تُن کالای اساسی در مهاباد آغاز شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: توزیع ۱۴۰ تُن برنج یارانه‌ای و مرغ منجمد با نرخ دولتی در راستای ایجاد تعادل در بازار این شهرستان آغاز شد.

توزیع ۱۴۰ تُن کالای اساسی در مهاباد آغاز شد

محمد جهین روز سه‌شنبه افزود: از این میزان ۹۰ تُن برنج هندی است که با نرخ هر کیلوگرم ۱۸۵ هزار ریال هم‌اکنون در حال توزیع بوده و با توجه به ذخیره مناسب، نیاز سطح شهرستان را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین سهمیه ۵۰ تن مرغ منجمد نیز برای این شهرستان در نظر گرفته شده است که روزانه به میزان چهار تن در سطح مهاباد توزیع خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه این اقلام در ۱۸ منطقه اصلی سطح شهر به مردم عرضه می‌شود، اضافه کرد: این سهمیه در فروشگاه‌های واقع در خیابان پلیس، سیدنظام، خیابان طالقانی شرقی، کوی دانش، زمین‌های شهرداری، باغ شایگان و منطقه صارم‌بگ با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

جهین اظهار داشت: با توجه به شرایط مقابله با کرونا از شهروندان و فروشندگان درخواست می‌شود فاصله‌گذاری اجتماعی را به خوبی عایت کنند.

وی گفت: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم هیچ مشکلی ندارد، افزود: غلات، مواد پروتئینی، روغن، حبوبات، مواد شوینده، لوازم خانگی برقی و قطعات خودرو از کالاهایی است که نسبت به افزایش قیمت آنها نظارت و بازرسی ویژه صورت می‌گیرد.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است و اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

نیاز مصرف سالیانه برنج در کشور نزدیک به ۳.۲ میلیون تن است که حدود ۲ میلیون تن آن از محل تولید داخل و بقیه از محل واردات تامین می‌شود، سیاست وزارت جهادکشاورزی برای واردات برنج حمایت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی و فراهم‌سازی شرایط برای مصرف برنج با قیمت مناسب برای همه اقشار جامعه است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها