کسب ۵۷۸ میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی در همدان

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از کسب ۵۷۸ میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی در استان خبر داد و گفت: در هشت ماهه امسال ۵۷۸ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان همدان کسب شده است.

کسب ۵۷۸ میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی در همدان

محمد دلشادی با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی از درآمدهای استان ۸۵ درصد است، اظهار کرد: کل درآمدهای مالیاتی استان همدان در سال جاری ۸۸۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۵۸۰ میلیارد تومان از این میزان محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: وصول درآمدهای مالیاتی در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۴۴ درصدی از محل وصول معوقات و فرارهای مالیاتی داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تأکید بر اینکه شناسایی فرارهای مالیاتی کماکان ادامه دارد، یادآور شد: کارگروه ویژه مبارزه با فرار مالیاتی تشکیل شده، تعدادی از پرونده‌های شناسایی شده در مرحله رسیدگی بوده و تعدادی از آنها نیز وصول شده است.

وی درباره مالیات بر خانه‌های خالی در همدان، تصریح کرد: براساس تبصره ۷ (الحاقی ۳۱/۴/۱۳۹۴) قانون مالیات‌های مستقیم وزارت راه‌و شهرسازی موظف است حداکثر شش ماه پس از تصویب این قانون، سامانه ملی املاک و اسکان کشور را ایجاد کند و این سامانه باید به گونه‌ای طراحی شود که در هر زمان شناسایی بر خط مالکان و ساکنان یا کاربران واحدهای مسکونی، تجاری، خدماتی و اداری و پیگیری نقل و انتقال املاک و مستغلات به‌صورت رسمی، عادی، وکالتی و ... را در کلیه نقاط کشور فراهم سازد.

دلشادی با بیان اینکه راه و شهرسازی همدان هنوز آماری از خانه‌های خالی در این استان ارائه نداده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی موظف است امکان دسترسی برخط به سامانه مذکور را برای سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد کند بنابراین به محض آن که وزارت راه و شهرسازی اعلام کند این اداره کل نسبت به مطالبه مالیات اقدام خواهد کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها