روزی که سیگار وینستون در ایران تحریم شد

۲۰ روز پس از اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، و به دنبال تحریم بسیاری از محصولات آمریکایی در ایران از سوی ایرانیان، که توسط دانشجویان و گروه‌های چپ تبلیغ می‌شد،شرکت دخانیات ایران نیز سیگار وینستون، مارلبرو، مریت، وانتاژ و چند نوع دیگر از سیگارهای آمریکایی را تحریم کرد.

روزی که سیگار وینستون در ایران تحریم شد

۲۰ روز پس از اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، و به دنبال تحریم بسیاری از محصولات آمریکایی در ایران از سوی ایرانیان، که توسط دانشجویان و گروه‌های چپ تبلیغ می‌شد، شرکت دخانیات ایران با توزیع پرسش‌نامه و نمونه یک سیگار جدید بین بسیاری از مصرف‌کنندگان سیگار خواست تا نظر خود را درباره سیگار جدیدی که قرار بود جانشین سیگار آمریکایی وینستون شود، هرچه زودتر اعلام کنند.

شرکت دخانیات ایران در آن روزها سیگار وینستون، مارلبرو، مریت، وانتاژ و چند نوع دیگر از سیگارهای آمریکایی را تحریم و اعلام کرد موجودی این سیگارها فعلاً در انبارها تا تعیین‌تکلیف نگهداری می‌شود و دخانیات مبادرت به توزیع سیگارهای آمریکایی نخواهد کرد.

یکی از مقام‌های دخانیات درباره توزیع سیگار جدید ایرانی به جای وینستون به خبرنگار کیهان (شنبه ۳ آذر ۵۸) گفت: «در صورت تایید مرغوبیت، این سیگار که از نظر طعم و عطر و مزده می‌تواند با وینستون رقابت کند، توزیع می‌شود. دخانیات هم‌چنین از صاحب‌نظران خواسته است که به جای نام "وی - دی - اس"، اسم ایرانی مناسبی برای آن پیشنهاد کنند.»

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها