یک روانپزشک کودکان:

در ایام کرونا کودکان تان را منزوی نکنید،مشکل روانی پیدا می کنند

دکتر نسرین امیری فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با حضور در برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما در مورد مشکلات روانی کودکان سخن گفت.

در ایام کرونا کودکان تان را منزوی نکنید،مشکل روانی پیدا می کنند

در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

♦باور غلطی که در ذهن والدین شکل گرفته است که می گویند پدر و مادر مسئول هر چیزی هستند و همین باعث شده نتوانند در این بحران کرونا عکس العمل درستی نسبت به کودکان نشان دهند.

♦همچنین معلمان نیز شیوه تدریس در فضای مجازی را نمی دانند و می خواهند مانند حضور در مدرسه عمل کنند؛ در صورتی که برخی از کلاس ها نیازی به ساعت های طولانی ندارند و در فضای مجازی با چند ساعت می توانند همان تدریس را داشته باشند.

♦نرفتن به مدرسه به تنهایی در روحیه کودکان تاثیر گذار بوده و نباید والدین و معلمان با طولانی کردن زمان درس تحمل این بحران را برای دانش آموزان سخت تر کنند.

♦همدردی با کودکان به کنار آمدن آن ها با بحران هایی مانند قرنطینه شدن بسیار کمک می کند، مثلا بجای اینکه به کودکی که می گوید حوصله ام سررفته بگویید کاری انجام دهد، با او همراه شوید.

♦اگر کودک این را بداند که همان احساسی که خودش دارد والدین او نیز همین احساس را دارند بهتر می تواند با مسائل کنار بیاید و باعث می شود کمتر بهانه گیر شود.

♦بهتر است برای سرگرم کردن همه اعضای خانواده در این روزهای کرونایی از کودکان مشورت بگیرید و اجازه دهید برای ساعاتی از روز را آن ها تصمیم بگیرند.

♦معمولا کودکان در این زمینه خلاقیت های زیادی دارند که می توان از آن ها استفاده کرد و ساعت زیادی را سرگرم بود.

♦همزمان با پاندمی کرونا مشکلات روانی زیادی از جمله؛ خشونت، وسواس و افسردگی برای خانواده ها به خصوص کودکان به وجود آمده است، زیادی کنترل کردن کودکان در هنگام ارتباط گیری با دوستان و معلمان خود این مشکلات را دوچندان می کند.

♦منزوی کردن کوکان باعث می شود اعتماد به نفس و عزت نفس کودک کاهش پیدا کند و همین مشکلات زیادی را برای او به وجود می آورد؛ والدین باید بدانند فرزندشان به همان اندازه که در مدرسه با همکلاسی های خود در ارتباط بوده در هنگام غیر حضور بودن کلاس درس نیز بتواند با آن ها ارتباط برقرار کند.

♦نیازی نیست که فرزندان را وادار به درس خواندن کنید، والدین باید نقش خود را ایفا کند و وظیفه معلم است که این کار را انجام دهد.

منبع: خبرنیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها