گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟/ مزایای آن برای کسب‌وکارها که باید بدانید

گوگل تبلیغات پولی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود سایت شما در نتایج جستجو در گوگل در بالاترین جایگاه نمایش داده شود. ادوردز یک بستر تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است.

گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟/ مزایای آن برای کسب‌وکارها که باید بدانید

آیا تاکنون برای شما نیز این سوال مطرح شده است که گوگل ادز چیست؟ در هر ثانیه، ۲.۳ میلیون جستجو در گوگل انجام می‌شود. از طرفی مهمترین عامل بالا رفتن ترافیک سایت، بهبود سئو سایت می‌باشد. اما در ادامه خواهیم آموخت که گوگل ادز چیست و چگونه به شما کمک می‌کند در مقابل دید مشتریان قرار بگیرید. این بدان معنا است که با پرداخت هزینه‌ی تبلیغات در گوگل ، دقیقاً زمانی که افراد در جستجوی انواع محصولات یا خدماتی هستند که طراحی سایت شما آن‌ها را ارائه می‌دهد، می‌توانید از روشی کاملاً موثر برای هدایت ترافیک مرتبط به وب‌سایت خود بهره حداکثری ببرید. با ما همراه باشید.

گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست؟

گوگل تبلیغات پولی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود سایت شما در نتایج جستجو در گوگل در بالاترین جایگاه نمایش داده شود. ادوردز یک بستر تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است. بر خلاف سایر سیستم عامل‌های PPC مانند فیس‌بوک، ادوردز در واقع دو روش اساسی برای دسترسی به افراد به تبلیغ‌دهندگان ارائه می‌دهد:

۱. از طریق شبکه جستجوی گوگل

۲. از طریق گوگل Display Network

اگرچه این رویکردها از نظر عملکرد بسیار متفاوت هستند، اما هر دو از سیستم پیشنهادی PPC استفاده می‌کنند، و هدف آن اینست که مالکین وب‌سایت‌ها، تبلیغات خود را به مخاطبان مربوط نشان دهند.

مزایای گوگل ادز

این روزها، تعداد زیادی سیستم PPC برای انتخاب وجود دارد. همانطور که میدانید امروزه پلتفرم تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام، تبلیغات توییتر، Pinterest Pin promoted و تبلیغات بینگ و تبلیغات جستجوی یاهو وجود دارند. در حقیقت ادوردز تنها بستر تبلیغاتی موتور جستجو نیست. با این وجود، علی‌رغم همه این رقابت‌ها، ادوردز هنوز یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدف شما است.

همانطور که گفته شد، امکان دستیابی به مشتریانی که در جستجوی محصولات، مارک‌ها و محتوایی مانند سایت شما هستند یک فرصت استثنایی و سودآور است که نباید آن را دست کم گرفت. گوگل ادز می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که قبل از رقبا، محصولات و خدمات خود را در معرض دید کاربران قرار دهید. در ادامه به مزایای گوگل ادز خواهیم پرداخت.

۱. ادوردز سریع‌تر از سئو عمل می‌کند

بالاترین مزیت ادوردز این است که سریع‌تر از سئو کار می‌کند. سئو و گوگل ادوردز هر دو از استراتژی‌های بازاریابی موتور جستجو برای ایجاد بازدید و هدایت بیشتر هستند. اما یک کمپین ادوردز که به خوبی بهینه شده باشد می‌تواند برای کسب‌وکار در زمان بسیار سریع‌تری نتیجه دهد تا اولین هدف فروش را بدست آورد.

در اینجا برخی از دلایل سریع‌تر و موثرتر بودن گوگل ادز ذکر شده است:

می‌توانید همزمان روی چندین کلمه کلیدی تمرکز کنید. هر زمان که بخواهید می‌توانید کمپین را روشن یا خاموش کنید. تبلیغاتی که در بالای صفحه ظاهر می‌شود بلافاصله قابل مشاهده است.

۲. آگاهی از برند را افزایش دهید

ادوردز علاوه بر افزایش بازدید، کلیک و تبدیل، روشی کارآمد برای مطرح کردن نام تجاری شما در میان مردم است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تبلیغات جستجوی گوگل به طور متوسط ٪۶.۶ آگاهی از برند شما را در میان بازدیدکنندگان افزایش می‌دهد.

۳. از طریق صندوق ورودی جیمیل خود به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید

یکی از پرکاربردترین استراتژی‌های بازاریابی در مشاغل متعدد، بازاریابی از طریق ایمیل است، به همین دلیل تبلیغات جیمیل نیز می‌تواند مفید باشد. گوگل تبلیغات جیمیل محلی را با ادوردز ادغام کرده و آن را در دسترس همه تبلیغ‌کنندگان قرار داد، در نتیجه شما می‌توانید از طریق صندوق ورودی جیمیل خود، به چشم اندازهای بیشتری برسید.

۴. با بازدید کنندگان وب‌سایت خود دوباره ارتباط برقرار کنید

یکی از جالبترین مزایای ادوردز اتصال مجدد با بازدیدکنندگان وب‌سایت شما است. ممکن است شما خریداران در وب‌سایت خود داشته باشید که تنها به سایت شما سر زده اند. اینها افرادی هستند که از همه صفحات وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند اما اقدامی‌انجام نداده‌اند. چگونه می‌توانید خود را مجددا به آن‌ها یادآوری کنید و چه کاری می‌توانید برای جذب آنها انجام دهید؟ لذا دو اقدام زیر ضروری است.

الف) بازاریابی مجدد در شبکه نمایش

این کار به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا با استفاده از تصاویر بنر، بازدیدکنندگان را در وب‌سایت‌های مختلف تحت پشتیبانی تبلیغات هدف قرار دهند.

ب) بازاریابی مجدد در شبکه جستجو

همانطور که از نام آن مشخص است این کار کمپین‌های بازاریابی مجددی را در شبکه جستجو اجرا می‌کند. علاوه بر این تبلیغ دهنده باید کلمات کلیدی را در این کمپین اضافه کند. با این کار تبلیغات گوگل می‌تواند پرسش جستجوی کاربر را با کلمه کلیدی مجدد مطابقت دهد. این کار به گوگل کمک می‌کند تا تبلیغات مربوطه را برای هر جستجوی جستجو نشان دهد.

۵. عملکرد سایت خود را به طور مداوم اندازه‌گیری کنید

اندازه‌گیری نتیجه تبلیغات سنتی مانند روزنامه‌ها، رادیو، تلویزیون‌های پخش شده، تلویزیون‌های کابلی، بیلبوردهای فضای باز، بروشورها و ... بسیار دشوار است. همچنین قیمت آنها بسیار بالاتر از ادوردز است. شما نمی‌توانید بودجه خود را کنترل کنید. علاوه بر این شما نمی‌توانید منبع سود دریافتی از این رسانه‌ها را بدانید، مگر اینکه مشتری شما تصمیم بگیرد آن را افشا کند. در نتیجه، محاسبه بازگشت سرمایه از رسانه‌های سنتی بسیار دشوار است.

از طرف دیگر ادوردز دقیقاً به شما می‌گوید که در این کمپین چه اتفاقی افتاده است. شما می‌دانید:

چه کسی روی تبلیغ شما کلیک کرده است. چه تعداد منجر به خرید شده است. چقدر از ادوردز به وب‌سایت خود بازدید شده است. کدام کلمه کلیدی بیشترین میزان بازدید و سرنخ را ایجاد کرده است. هزینه شما برای هر lead چقدر است.

۶. با استفاده از تبلیغات خود روی هدف متمرکز شوید

هنگامی‌که حساب ادوردز خود را با حساب گوگل آنالیتیکس خود پیوند می‌دهید، مزایای بیشتری برای بررسی وجود دارد. ادوردز یک بستر عالی است اما به شما گزارش نمی‌دهد که کاربران بعد از کلیک روی تبلیغات چه کاری انجام می‌دهند. اما گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند درک کنید که:

چه مدت بازدیدکننده در یک صفحه مانده است. چه تعداد صفحه توسط بازدیدکننده رویت شده است. نرخ جستجوی صفحه فرود جزئیات مربوط به بازدیدکنندگان جدید و بازدیدکنندگان برگشتی و...

۷. بهتر رقابت کنید.

در صورتی که شما برای محصول تبلیغ نکرده باشید، هنگامی‌که کسی به صورت آنلاین محصول یا خدمات شما را جستجو می‌کند، رقبای همواره در صحنه و در حال تبلیغ شما، مشتریان شما را می‌ربایند و تقریباً بلافاصله تجارت خود را از دست خواهید داد. شما باید همواره مراقب رقبای خود باشید تا ببینید چگونه در حال تبلیغ تجارت خود هستند، چه نوع تبلیغاتی را ارائه می‌دهند و فرصت‌هایی را که پیش روی شما قرار می‌گیرند، را غنیمت بشمارید و خود را در رقابت‌های خود متمایز کنید.

کلام آخر

ادوردز می‌تواند یک روش سرمایه‌گذاری بزرگ هم در وقت و هم در هزینه باشد. شبکه جستجوی گوگل می‌تواند به شما اطمینان بدهد که تبلیغات شما رتبه خوبی دارد و جستجوی کاربرانی که به دنبال محصولات یا خدمات مشابه سایت شما هستند، به هدف برسد. برای شروع کار با کمپین‌های ادوردز برای تجارت خود نیاز به کمک دارید؟ تیم حرفه‌ای وب‌رمز آماده ارایه پشتیبانی و خدمات به شما کاربران گرامی ‌می‌باشند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها