بیش از ۴ هزار راس گوسفند قاچاق در شهرستان‌های بوانات و آباده کشف شد

رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: در راستای مبارزه با قاچاق دام بیش از ۴ هزار رأس گوسفند زنده در شهرستان‌های بوانات و آباده کشف شد.

بیش از ۴ هزار راس گوسفند قاچاق در شهرستان‌های بوانات و آباده کشف شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق دام و با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) استان هرمزگان و شهرستان آباده و با همکاری پلیس اطلاعات بوانات بیش از 4 هزار راس گوسفند زنده کشف شد.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد این گوسفندان جهت انتقال به استان هرمزگان و سپس قاچاق از طریق مرزهای آبی در دو محل در شهرستان‌ها بوانات و آباده نگهداری می‌شدند.

وی با بیان اینکه این محوله‌ها فاقد مجوز دامپزشکی جهت حمل و نگهداری است گفت: 3 هزار راس از این گوسفندان در محلی در شهرستان بوانات و محموله دیگری با بیش از یک هزار راس گوسفند مرتبط با همین باند قاچاق در شهرستان آباده کشف شد که در ارزش تقریبی این محموله‌های قاچاق طبق برآورد اداره دامپزشکی شهرستان بیش از 130 میلیارد ریال است.

این مقام ارشد قضائی استان تصریح کرد: با دستورات قضائی دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های بوانات و آباده محل نگهداری گوسفندان در اختیار و حفاظت نیروی انتظامی قرار گرفته است و قاچاقچیان مرتبط با این پرونده به تعزیرات آباده معرفی شدند.

گفتنی است چند پیش گزارشی در مورد قاچاق گوسفندان زنده از استان‌های مختلف به استان هرمزگان و سپس انتقال به کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق رسانه ملی پخش شد که همین امر زمینه حساسیت و تمرکز بیشتر نیروهای انتظامی و امنیتی استان بر موضوع قاچاق دام را فراهم ساخته است.

شهرستان بوانات وآباده در استان فارس واقع شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    جان خودتان بین مردم تقصیم کنیدهمش خودتان نخورید خیرباشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها