ترور شهید فخری‌زاده، تیر خلاص به تلاشها برای احیای برجام بود؟

معمای ظریف؛ از مقایسه با امیرکبیر تا اتهام جاسوسی/ چگونه بهار مرد اول دیپلماسی خزان شد؟

مشخص است که ظریف در یک منگنه گیر کرده است. فشار داخلی‌ها از یک طرف و تنگ بودن فرصت و خرابکاری رژیم صهیونیستی از طرف دیگر باعث شده وزیر امور خارجه کشورمان در یک تنگنا قرار بگیرد.

معمای ظریف؛ از مقایسه با امیرکبیر تا اتهام جاسوسی/ چگونه بهار مرد اول دیپلماسی خزان شد؟

به گزارش خبر فوری ، شاید بی‌راه نباشد که این روزها را سخت‌ترین روزهای سیاسی جواد ظریف بدانیم؛ وزیر امور خارجه ایران که به قول خودش کاری جز دیپلماسی بلد نیست.

تاریخچه ۸ ساله ظریف؛ از گرمای ۹۲ تا سرمای ۹۶

ظریف در طول سال‌های ۹۲ تا ۹۶ محبوب‌ترین عضو کابینه دولت روحانی بود. توافق برجام بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد او در عرصه سیاست خارجی بود. این دستاورد چنان جوی در ایران به وجود آورد که در آن سال‌ها بسیاری نام ظریف را در کنار دکتر مصدق و امیرکبیر می‌آوردند.

با این حال، روزهای خوب به سرعت طی شده و بهار ظریف جای خود را به پاییز سرد داد. با خروج دونالد ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸، آغاز کمپین "فشار حداکثری" و به خصوص بازگشت همه‌جانبه تحریم‌ها، ظریف نیز با یک بحران مواجه شد. او از طرفی با مخالفان داخلی مواجه بود که او را به تساهل با غرب و باج دادن به آنها متهم می‌کردند و از طرفی، با جمهوری‌خواهان آمریکایی روبه‌رو بود که قصد داشتند هر جور که شده ایران را پای میز مذاکرات جدیدی بنشانند.

ظریف در این مقطع حساس برای جلب رضایت مخالفان و نیز بقای برجام سه سیاست را در پیش گرفت:

الف. عدم پذیرش درخواست آمریکا برای آغاز مذاکرات جدید

ب. انتقال تعهدات برجامی طرف غربی از آمریکا به اروپا

ج. آغاز مذاکره و نزدیکی به روسیه و به خصوص چین.

این سه سیاست اگرچه به قول معروف به کار آمد و منجر به بقاء برجام شد، اما نتوانست منافع اقتصادی و دیپلماتیک ایران را تامین کند. در حالیکه فشار بر ایران روز به روز بیشتر می‌شد، اروپا نیز از تامین نیازها و درخواست‌های ایران شانه خالی کرد. با فشار مجلس و مخالفان در داخل، پروسه خروج از برجام آغاز شد و تا پنج مرحله نیز پیش‌رفت.

در همین اوضاع، شرایط بد و بدتر می‌شد. ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و پاسخ ایران، منطقه را تا آغاز یک جنگ همه جانبه پیش برد. فشارها برای خروج از برجام بیشتر شد و اروپا نیز عملا در کنار آمریکا قرار گرفته بود.

حالا همه فاتحه برجام را خوانده بودند. اوضاع چنین بود که ناگهان شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی جو بایدن دموکرات همه چیز را تغییر داد. ظریف حالا امیدوار بود که بایدن به برجام بازگردد و میراث سیاسی‌اش حفظ شود. همه چیز یک شبه تغییر کرده بود و مجددا صدای فرصت‌سازی به جای فرصت‌سوزی به گوش می‌رسید.

ناگهان منتقدان ظریف نگران شدند که مبادا پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، در سال ۱۴۰۰ ظریف را جایگزین روحانی کند. ( بیشتر بخوانید )

در این شرایط اما، ائتلاف عربی - صهیونیستی که دوران عیش خود را با خروج ترامپ از کاخ سفید پایان یافته می‌دیدند، دست به اعمال خرابکارانه زدند. اوج این خرابکاری‌ها زمانی به وقوع پیوست که دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای ایران یعنی شهید محسن فخری‌زاده توسط صهیونیست‌ها ترور شد.

عواقب شهادت دانشمند هسته‌ای

با ترور شهید فخری‌زاده مخالفان دولت و ظریف شروع به نقد کردند. برخی خواستار پاسخ نظامی به اسرائیل شدند؛ برخی از خروج ایران از NPT و لغو نظارت مراکز هسته‌ای توسط آژانس اتمی حمایت کردند. برخی دیگر نیز نوک پیکان را به سمت شخص روحانی و ظریف گرفتند و حتی آنها را به خیانت و جاسوسی متهم کردند.
ظریف که می‌دانست این اقدامات باعث نابودی امیدهایش برای احیا برجام می‌شود، از همان لحظه اعلام خبر شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان شروع به توییت‌ زدن و فعالیت در شبکه‌های مجازی کرد. او جنایت صهیونیست‌ها را محکوم کرد و سعی نمود خود را در این قضیه هم‌راستا با مخالفان داخلی‌اش نشان دهد.

با این حال، مخالفت‌ها علیه او ادامه یافت. علی خضریان (نماینده مجلس) در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در نطقی با توهین به رئیس‌جمهوری و مقام‌های اجرایی کشور، به صراحت آنها را جاسوس توصیف کرده و طرح دوفوریتی هسته‌ای مجلس و خروج از پروتکل الحاقی را زمینه‌ساز تعیین سرنوشت انتخابات ۱۴۰۰ خواند تا مقام‌های دولت به زندان انداخته و بازجویی شوند.

با ترور شهید فخری‌زاده مخالفان دولت و ظریف شروع به نقد کردند. برخی خواستار پاسخ نظامی به اسرائیل شدند؛ برخی از خروج ایران از NPT و لغو نظارت مراکز هسته‌ای توسط آژانس اتمی حمایت کردند. برخی دیگر نیز نوک پیکان را به سمت شخص روحانی و ظریف گرفتند و حتی آنها را به خیانت و جاسوسی متهم کردند

همچنین کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز از همین زاویه در توئیتی نوشت: "جناب روحانی در زمان ریاست شما بر قوه مجریه و با اصرار دشمن و تاکید شخص جنابعالی دانشمند هسته‌ای کشورمان دکتر ‎محسن فخری زاده با آمانو ملاقات داده شد، قطعا روزی باید در محکمه عدالت پاسخگو باشید که این چنین راحت سرمایه‌های کشور را در دسترس جاسوسان و قاتلان موساد قرار دادید."

البته این ادعا از سوی سایت "رجانیوز" نزدیک به جبهه پایداری تکذیب شد. اما این روایت که اقدامات دولت باعث افشاء اطلاعات دانشمندان هسته ای شده در میان طیفی از اصولگرایان به شکل قوی مطرح است.

ظریف و تلاش برای خروج از یک فشار دوطرفه

اتهامات فوق الذکر، باعث شد ظریف به عنوان شخصی که بیش از همه در دولت روحانی در مظان اتهام است واکنش نشان دهد. او در مصاحبه‌ای گفت: "طرف به آسانی می گوید ظریف جاسوس است و در مدرسه جاسوسی تربیت شده؛ هیچ اتفاقی هم برایش نمی‌افتد."

او از تهمت‌ها گله کرد و ادامه داد: "می‌گویند پدربزرگ ظریف عامل بهایی‌ها و عامل گلوبالیست‌ها بوده؛ مسجد اعظم قم و مسجد هامبورگ با پول ایشان ساخته شد."
آنچه بیش از همه ظریف را نگران کرده این است که در این چند ماه که تا پایان دولت دوم روحانی وقت است، آمریکای بایدن به برجام بازنگردد. او معتقد است که دولت بعدی ایران علاقه ای به برجام ندارد و در تلاش است هر چه سریعتر میراث سیاسی او را از بین ببرد.

از همین رو، او در مصاحبه اخیرش گفت: "آقایان صراحتا گفته اند اگر ترامپ انتخاب می شد، پیروزی ما در انتخابات 1400 قطعی بود."

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: "فرض کنید که شما هشت ماه دیگر بتوانید با هر کسی به توافق برسید، آیا خوب است که در این هشت ماه، مردم بد زندگی کنند؟ خوب است به مردم فشار بیاید، آن هم فقط برای اینکه شما دوست دارید انتخاب شوید؟ این انصاف، انسانیت و دین است؟ اینکه مردم تحت فشار باشند و زجر بکشند تا دولت آقای روحانی یا دیدگاه تعامل با دنیا در میان مردم منکوب شود، واقعا نمی دانم این چه فایده ای دارد؟"

به خوبی مشخص است که ظریف در یک منگنه گیر کرده است. فشار داخلی‌ها از یک طرف و تنگ بودن فرصت و خرابکاری رژیم صهیونیستی از طرف دیگر باعث شده وزیر امور خارجه کشورمان در یک تنگنا قرار بگیرد. تمام هدف او بقاء برجام است اما به چه قیمتی؟ قطعا نمی‌توان صبر کرد و دید که تروریست‌های اسرائیل در کشورمان خرابکاری می‌کنند. ظریف این را خوب می‌داند و از این جهت هم باید داخل را آرام نگه دارد و هم خارج را. این معمای او در این چند ماه است. آیا او می‌تواند برجام را حفظ کند؟ باید صبر کرد و دید.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 138
  • سفیر
    0

    خدا بهت صبر بده دکتر

    نظرات شما -
    • بیا
      0

      خدا به این ملت صبر دهد با وجود امثال جنابعالی که معلوم نیست با این اوضاع برجام و اقتصاد بعد از ان و گلابی و سیبش چطور رویت می شود این حرف های تهوع اور را بزنی دکتر!

  • علی محمد صادقیان
    0

    ظریف یا حاهل یا خائن حالت سوم ندارد.

  • جان اسمیت
    0

    قدر زحمات ظریف را مردم و خدا می داند به زودی زود دست کاسبان تحریم و آنهایی که از داخل می خواهند ایران منزوی بشود تا خون مردم را بکند رو می شود آنهایی که از تحریم پولهای میلیاردی در می آورند رانت استخدام و...بدست می آورند اقامت انگلیس و کانادا و...برای خودشان و خانواده شأن می گیرند... سال ۲۰۲۱ تحولات بزرگی در دنیا رخ می دهد....کرونا و شیوعش فقط شروع این تغییرات بود منتظر مرگ پوتین ، ملکه الیزابت ، ترامپ و چندتا داخلی در سال ۲۰۲۱ باشید

    نظرات شما -
    • یی
      0

      واقعا زحمت کشیده هسته ای و هوافضا ..... رو تعطیل کردند ،تضمین نگرفتن منافع ملت رو به باد دادند ۸سال داریم بعد مذاکره سقوط میبکنیم حالا هم میخوان موشکی رو بدن بره واقعا خسته نباشی دلاور

  • کاربر ناشناس
    0

    این وصله ها به بزرگمرد دیپلماسی نمیچسبه درود بر دکتر ظریف

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      شعار الکی نده پوپولیست.

    • نادر
      0

      اگه اینو نگی میبخوای چی بگی ظریف بزرگمرد پهلوان قهرمان لیستماسی

  • ایرانی
    0

    جون خودتون آبروی امیرکبیر را نبرید !!!!!!!

    نظرات شما -
    • ستم‌دیده
      0

      امیر‌کفگیر‌هم‌نیست

    • لیلا
      0

      امیر تدیگ

  • ابی
    0

    کلاً ما مردم ایران ملت جوگیری هستیم ، یا یکی رو میبریم به عرش اعلا یا با مخ میکوبیم زمین

    نظرات شما -
    • عع
      0

      الان چکار کنیم بیاریمش بالا یا دفعش کنیم

  • بدالله
    0

    اصول گرایان تحلیل درستی معمولا ندارند وزیاد همدروغ میگویند برای حفظ نظام ولی برای بقای خودشان

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      اصلاحطلبان که اصلا تعلقی به این آب و خاک ندارند یا خودشون اونورن یا بچه هاشون ،بحث منافع ملت که میاد دست و دلواز میشن هسته ای رو دادن ،دسته بیل وارد کردن ،

  • عادی
    0

    انشااله خدا کمکش کند. همه باید با هم متحد باشیم. خدا لعنت کند کسانی را که برای منفعت شخصی خود دیگران را به رنج و سختی می اندازند.

  • ناشناس
    0

    بازی بایدن وترامپ جهت سرگرم کردن ایران وسیاست دودوزه بازی امریکا وضعف انتخاب رئیس جمهوربعدی که نامعلوم است وسرگرم کردن ایران وترورناجوانمردانه ی دانشمندان هسته ای ودراختیار قرادادن طرح پنهان نمایی ماده ازچشمهابه امریکا وخیانت به جهان وگذشته خودبه اوپروبال گرفتن اسراییل واعراب ستیزه جوی منطقه همه وهمه ترس از اقدام ایران درپاسخ عملکردهای انان می باشد که اگر منطقی رفتارهایشان راتغییر ندهند بااحتساب قبول پاسخ مشابه اعمالشان ازسوی ایران بهترین کار اقدام اخر که بایدهمه قاعده ها را به هم ریخت وازجنگ ویرانگرجهانی سوم نهراسید وتااخرین نفس به پیش رفت وانها بدانند که این خواسته خودشان است ومسلما خائنینی درداخل امریکاودوستانش را همراهی می کنند وقتی واضح است صبرگناهی بیش نیست.

    نظرات شما -
    • نشناس
      0

      جنگ چاره کار نیست عزیز وقتی بعد شهادت این دانشمند عزیز هنوز کفنش خشک نشده یک جناح داره تمام مسیر مذاکرات رو میبنده که خودشون به قدرت برسین به تعصبت احترامه خاص میزارم ولی جوری دارن تخریب شخصیت میکنن که آدم فکر کنه این اتفاق هم کار دشمن بیرون از مرز نباشه برای قدرت دست به هر کاری میزنن

  • یحیای ایران
    0

    اصلا فرض کنیم فرض کنیم ایشان انسان سالمی باشند قبول ؟ طی این مدت چه گلی به سر کشور زدن ؟؟؟؟ انصاف داشته باشید !!!

    نظرات شما -
    • علی
      0

      چهار سال اداره صحیح و سپس عدم کسب اجازه برای کاری که ایشان خودش و دلش میخواست انجام دهد و اگر انجام میداد الان به نقطه مطلوبی رسیده بودیم. باز خدارو شکر اینا دولتو دست گرفتند. اگر یک اصولگرای تند رو مثل رئیسی میشد که همون چهار سال اول مملکت وضعش خراب میشد

  • ناشناس
    0

    بازطبق سنوات گذشته عده ای ادرس و کروکی اتفاقات اخیر را به بیراهه کشیده و شروع بکار شدند بجای اینکه راه ها و روزنه های نفوذ دشمنان را پیدا و ببندند و مسولین بی کفایت و غافل را تنبیه کنند افکار عمومی مردم را به نقاط کاذب و دور از واقعیات میکشانند حکومتداری در این برهه از زمان سیاست و کیاست و هوشیاری میطلبد نه اینکه بخاطر منافع شخصی و حزبی کبریت به باروت مملکت بزنید اقای ظریف وزیر امور خارجه هست و همه میدانیم با توجه به نوع حکومت در ایران ایشان مجری دستورات و فرامین مقام معظم رهبری و همچنین تصمیمات شورای عالی امنیت ملی کشور هستند و به تایید مقامات کلان مملکت عملکرد ایشان مورد رضایت انان بوده ما در ایران صدها شهید و مفقود الاثر و جانباز تقدیم انقلاب کردیم دها ترور ناجوانمردانه در این مملکت صورت گرفته و تمام این عزیزان نور چشم ملت ایران بودند روند دانش هسته ای و غیره در ایران قایم به یک شخص نیست بلکه این دانش ها در ضمیر و مغز صدها دانشمند دیگر ما نیز هست مجلس محترم که عقلای رجال سیاسی ایران در ان حضور دارند نباید احساسی و بی تدبیری تصمیم بگیرند این مملکت بزرگتر از انست که امثال ناتانیاهوی دلقک دزد و شیوخ هرزه گماشه صفت عرب سنگی بیاندازند و مستی کنند و به ما بخندند ما ایرانیان از این بیت حضرت سعدی یاد گرفتیم که میفرماید . پنجه دیو به بازوی ریاضت بشکن – کین به سر پنجگی ظاهر جسمانی نیست.برجام اسان و لحظه ای بدست نیامده برجام خاری بود در چشم دشمنان که با کیاست و سیاست صحیح وسیله تیم سیاسی ایران بسته شد توجه داشته باشیم ان گاو چران فاسد از خدا بی خبردر ابتدای ریاست جمهوری خودش گفت ایرانیها خیلی با هوشند و با زیرکی و خلاقیت انرا به امضا رساندند و من انرا قبول ندارم . در هر حال به حساب این تروریسم ها و مزدوران به موقع و در وقت معین که خداوند مقدر فرموده میرسیم و نباید در اثر بی ظرفیتی دچار عصبانیت شویم و این بنده مخلص خدا اقای ظریف که به گردن ملت ایران حقی بزرگ دارند را برنجانیم هر حرکت و صحبتی که از روی بی تدبیری صورت بگیرد لبخند پیروزی را به لب کثیف دشمنان میاوریم

    نظرات شما -
    • واحدی
      0

      افرین دقیقا درست گفتید تمام کشورهای همسایه ارزوی داشتن یک چنین وزیر امور خارجه را دارند ولی افسوس عده ای چشم بسته قصد تخریب ایشان را دارند ما مدیون زحمات دیپلماسی ایشان هستیم ترامپ دیوانه و به قول لرهای مهربان خودمان پمپ اب امریکا هر دو دشمن ایشان هست چون نتوانستند اورا بخرند خداوند همیشه یار و یاور ایشان باشد

  • ایران
    0

    خداوند برهمه چیز عالم واگاه است

  • ایرانی
    0

    ناسپاسی وتهمت فترا در ذات تندرو های جو فروش ایران است . اسلام در طول تاریخ همیشه از این تندرو های خوارجی ضربات سختی خورده است . مهم نیست که انها چه می گویند . مهم ملت است که قدر دان زحمات ایشان هستند. تا گور شود هر انکه ...

  • .
    0

    پایان ترم شد . ظریف مشروط شد !

  • محمدی
    0

    مگه اون زمان که مذاکره کردیم وضعیتمون خوب وخوش بود مگه ازروی اجبار وفشار تحریم ها و قطعنامه‌های متعدد ضد ایرانی مذاکره نکردیم؟ بابا ترا خدا دست بردارین والکی متهم سازی نکنین وقتی طرف مقابل به هیچ اصول بین المللی پایبند نیست ظریف و دیگران چه کنن؟

  • م ز
    0

    هزاران درود بر شما ای قهرمان درخت پر بار زیاد سنگ می خورد دکتر اجرت با خدای کعبه درود بر تو دکتر

    نظرات شما -
    • عماد
      0

      شعار باد هواست

  • احمد
    0

    تو رو خدا با مقايسه كردن ظريف با امير كبير ؛ به امير كبيبر توهين نكنيد . عزت ملت رو فنا دادند تازه با امير كبير هم مقايسه ش مي كنند.

    نظرات شما -
    • هومن
      0

      اینایی که میگن امیر کبیر امیر کبیر ،یک چیزی شنیدن امیر کبیر دنبال استقلال مملکت بود ،دارالفنون ،قطع دست انگلیسها ، برید جان مادرتون تاربخ بخونید ظریف دنبال این هست که به هر قیمتی شده ،مذاکره کند ،

    • اقتصاددان
      0

      امیر‌کفگیره

  • hasan
    0

    علی خضریان که میاد به ظریف تهمت می‌زنه و خروج از NPT رو مطرح میکنه همونه که به اندازه به دانش آموز سال اول دبیرستان دو کلمه ی انگلیسی رو نمیتونه حتی از رو کاغذ بخونه. آنی ور و آنی تایم در ذهن مردمان ما میماند و زمانی به یاد میآوریم چه کسانی برای ما در مجلس تصمیم گیرنده بودند....

    نظرات شما -
    • بفهم
      0

      سواد به خوب حفظ کردن اصطلاحات نیست بلکه فهم مهم هست بفهم پدر بزرگ من سواد نداشت ولی صدتا باسوادمثل تو رو درس میداد

  • sk
    0

    چند وقتیه که ظریف نرفته پیاده روی با همتاهای خارجیش و از اطلاعات و اخبار عقبه .. برای همین با او مشورت نمی کنند که داریم چیکار می کنیم و این میشه که الان تو منگنه گیر کرده ... آیا ظریف و تیمش فکر می کنند که آمریکا و اسرائیل اصلا به اونها اهمیت می دهند ... اگه این فکر رو می کنند ما دیگه کی هستیم که به این افراد رای دادیم بیان بالا

    نظرات شما -
    • اهورا
      0

      تنها یکی، از وزیران خارجه که نه، یکی، از دولتمردان دولت های گذشته و حال رو نام ببرید که مثل آقای ظریف علم و عمل داشته باشند

    • گور کن
      0

      علم و عمل وقتی خوبه که به نفع ملت باشه وگرنه خیانته

    • ناشناس
      0

      اهورا توهم زدی بشدت؟ 3نمونه از علم وعمل ظریفو بنویس پرفسور

  • آرش
    0

    ظریف لای منگنه گیر کرده بهتر بود به خاطر حماقت و ندانم کاری هاش تو مدت تصدی وزارت خارجه محاکمه و مصادره اموال میشد کی بود تو مذاکرات همش نیش تا بناگوش باز بود هرهر میخندید میگفت امضای جان کری تضمین هست آمریکا نمی تونه زیر تعهداتش بزند و از برجام خارج شود جامعه بین الملل این اجازه را نمی دهد اسم مرد ایران ساز امیر کبیر را خراب نکنید

  • قبر خواب
    0

    ۳۰ درصد مشکلات تحریم هست بقیه بی مدیریتی هاست ،کار نکردن هاست ،فراری دادن نابغه هاست ،،،،،،،،،

  • اهورا
    0

    عزیزانی که خیلی راحت با تایپ چند کلمه و ساختن جملاتی که نه تنها از انصاف بلکه از منطق فاصله فاحشی دارد نگاهی به سالهای گذشته هم داشته باشند بد نیست به جرعت میتوان گفت که آقای ظریف نه تنها بهترین بلکه لایق ترین مرد دولت های گذشته و حال می باشد و امیدوارم در پناه آفریدگار همیشه سربلند و پیروز باشند

  • ایرانی
    0

    این تندروهای اصولگرا و اصلاح طلبها اصلأ معلوم نیست چه اهدافی به‌دنبال دارند

  • کیان
    0

    هرگز نرود میخ آهنین در سنگ شما خیلی هاتون نمی تونید گلی به سر خانواده چند نفرتون بزنین بهونتونم مشکلات پیرامونتون هست توقع دارین ظریف بی زبون با این همه تند روهایی قانون شکن عقده گشایی هایی سیاسی دو جناح که دارن برا رسیدن به قدرت هم دیگرو پاره میکنن کاری بتونه بکنه تاریخ در مورد ایشون نتیجه خواهد گرفت نه 4 تا انسان ناقص العقل

  • ,
    0

    دکترظریف کارخودش به خوبی انجام داد ماسپاسگذارایشانیم این طرفهای غربی بودن که عهدشکنی کردن ،هرکاری ایشون انجام دادن برای مردم بود،دورازانصاف تهمت زدن به ایشان ،اون نماینده محترم هم خیلی بلده خودش بیادمیدان

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اینا مگه قبلا زمون خاتمی با غرب و آمریکا مذاکره نکردن نتیجش چی شد غیر از ضرر چرا دوباره رفتن برا مذاکره

  • زهرا
    0

    ای ملت به هوش باشید مشخصا تروری که صورت گرفته باعث رنجیده خاطر همه ماست اما درست بیاندیشید اینقدر پاچه نگیرید اگه ممکنه یک لحطه خودمونو جای خانواده اون شهید بزرگوار بدارید چقدر سخته حالا خودتونو جای اقای دکتر ظریف باز سخته بنابراین چشمها رو نبندیم وقضاوت نکنید حالا لحظه ای هم خودمونو جای پدری که از صبح به فکر نون تا شب شرمنده زن وفرزندش نباشه بیایید همدیگر رو درک کنیم همه ما موهبت الهی هستیم اگه کسی هم نامرد از اب دربیار مطمین باشید طبیعت قانون داره خلاصه اول خودش ستم می بینه این دنیا بی حساب وکتاب نیست

  • ایران سربلند
    0

    تهمت زدن کاراسانی،هرکی مردمیدان بیادوضعیت خودش درست کنه وگرنه سکوت بهتره،ازیک طرف مردم میخوان تواسایش باشن ازطرفی نمیخوان باکشورهای دیگه تعاملی داشته باشند بازایشون دوام اورده

  • علی
    0

    خدا بهت صبر بده دکتر با این همه خائن ودزد که هرکاری میکنن به خاطر منافع خودشونه بعد میزارنش پای مردم هرکدومشونم که اعتراض بیشتری میکنن و شعار بیشتر کثیف تر از بقیه هست وچند وقت بعدش گند کاریاش میفته بیرون توپ بستنم برای این مجلس خیلی کمه

    نظرات شما -
    • کیان
      0

      ای بنازم علی آقا مدتی پیش آمدم گفتم متاسفانه آنقدر مردم به رسانه هایی ملی خودمون غریبه و بی اعتماد شدن که رفتن طرف رسانه هایی بیگانه همش میترسن نکنه رصد بشن یهو یک شب تو گونی ببرنشون خیلی کم میان اینجا نظر میزارن مخصوصا از تند روها میترسن امشب یکیش که مدتی ترکوندمش آمد به من گفت( مردک) کاری کردن این تند روها یک نظامی محترم بیاد یک سخنی بگه خیلی ها از لج همین چنذ نفر تندرو متن رو نخونده نطر منفی میدن مدیر محترم هم از تندرو هامیترسه چیکار کنه اینا قاعده واصولی ندارن ولی بازم میگم آهن و فولاد زه یک کوره درآیند یکی شمشیر گردد یکی نعل خر

  • اهورا
    0

    دوستان گرامی اگه به اندازه ذره ایی انصاف داشته باشید شخصی مثل دکتر ظریف که نه در گذشته و نه درحال و مطمئنا در آینده هم بعید است که سیاستمداری با علم سیاسی و توانایی بین المللی در سطح ایشان داشته باشیم را ناجوانمردانه مورد بی لطفی قرار بدیم البته اظهار نظر و قضاوت بعضی از دوستان خیلی مهم نیست چون از روی حسادت و بدون پشتوانه عقلی می باشد دکتر ظریف شخصی هستن که نه در دولت های گذشته و حال هیچ کس از آقایان دولتمرد یک صدم از خدمات ایشون رو برای کشور انجام ندادند

  • اهورا
    0

    خنده داره وقتی کسانی از دکتر ظریف انتقاد میکنن که حتی یک ذره از علم سیاسیت درک نمیکنند از شخصی که در چهل سال اخیر به جرعت بالاترین و مفید ترین دولتمرد کشور بوده و علم سیاسی و توانایی بین المللی ایشان در سطح جهانی است لطفا کمی با شعور و فرهنگ سیاسی آشنا و اظهار نظر کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بابا باشعور بافرهنگ کلی گوی نکن. چند نمونه ازعلم سیاست جهانی ایشون روبنویس اگر بلدی

    • بهزاد
      0

      اون دسته ایی ک مخالفه برجامن کاسبه تحریمن.ولی برجام بهتری چیزی بود ک میتونست همه رو به بیشتر چیزا برسونه.وقتی تحریم باشیم یه جوان حتی موتورم نمیتونه بخره بعد این کجاش خوبه که یه عده از خدا بی خبر میگن مذاکره خیانته.بله خیانته چون نمیتوننن هرچیزیو احتکار کنن بعده یک ماه دوبرابر بفروشن به مردم

    • علی
      0

      در علم سیاسی اش همین بس که گفت امضای کری تضمین است

    • حمید
      0

      دولت روحانی و ظریف به کشور و مردم خیانت کردند چون ساده لوح بودند و برای نقض برجام هم هیچ تدبیری نیندیشیده بودند این از خواص و نیاز دولتمردان غربگداه و لیبرال هست که خسارات خود را از سیاست غلط به مواردی دخیل و تعمیم میدهند که بی تاثیر هست البته رسانه دارند و مردم هم فراموش کار .....!!!!

    • نشناس
      0

      آقا اهورا بعضی درکشون زیر ابتدایی هست باز میدونم که مدیر متن رو نمیزاره ولی ما می‌نویسیم اهن وفولاد زه یک کوره درآیند یکی شمشیر گردد یکی نعل خر

    • مرضیه
      0

      فقط شعارنده.کمی شعوربیارودونه دونه خیانت هاش روبیارماهم بفهمیم چه خدماتی کرده.یکی بگه به من چرااینقدرشعارزده شدین.خوب باشه خیلی هم خوبه.یک خدمتش روبگین والسلام.من تسلیم میشم ایشون هم امیرکبیرباشه.. به نظرم ابوموسی اشعری لقب بهتریه.

  • تیمور
    0

    حیف امیر کبیر نیست که روی ظریف بزارین. نتیجه مذاکره ظریف و روحانی رو هم دراقتصاد کشور دیدیم هم در سفره مردم هم در پلمپ صنعت هسته ای و هم در ترور دانشمند مان. خواهشا الکی طرفداری نکنید مگه میشه طرف در آمریکا ساکن بوده باشه و سازمان سیا روی اون با خانواده اش نفو ذ نداشته باشه؟ هر چند فیلم التماسش از البرادعی و غربی ها برای رای آوری در کشور خود سند است. پس مثل کبگ سر خود را در زیر برف نکنیم و درست انتخاب کنیم تا چنین نتیجه ای نبینیم.

  • علی
    0

    آقای ظریف کار را به خوبی شروع کردند و چهار سال با موفقیت ادامه دادند. تورم در مملکت به حداقل رسیده بود. البته که مشکلاتی هم بود خوب مسلما ابتدای راه بود. بعد از آن مسائلی شد که به ایشان اجازه مذاکره زودهنگام تر (قبل از یورش ترامپ) داده نشد. ایشان کارش را درست انجام داد. کسانی که با مذاکره آمریکا مشکل دارند به صلاح جیبشان نیست چون تفاوت بین درآمد واضح و مبهمه. حتی الان درآمد واقعی نفت رو کسی نمیدونه. چرا صندوق هایی وجود داره که پول نفت و ... (مردم) به اونجا ریخته میشه و هیچ کس آمارشو نداره. در ممالک مرفه و نظام مند این کار خلاف اخلاقه. مسلما همه میدونن اون صندوق ها برای دولت چه ظریف چه روحانی و .. نیست و مربوط به جای دیگست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یه مثال برای تورم حداقلی درزمان ظریف بنویس زوده زود

    • علی
      0

      اون حساب خاص ریس جمهور که 120 میلیارد ریخت تو حساب دانشگاهی که دخترش توش هیئت علمیشه این همون پول نفت بی زبون هست که به اسم حساب خاص برا خودشون کردن

  • ناشناس
    0

    طرفداران ظریف جواب بدن ؟؟؟؟؟؟ظریف چکار مثبتی انجام داده که با امیر کبیر مقایسه میشه !!!!!دپیلماسی ب وطن پرستی وارق ب مهینه ؟نه شیک پوشیدن ولاتین نوشتن وخواندن؟بازم میگم طرفداران ظریف 5نمونه از اقدامات مثبتی که برا ایران انجام را دادوبنویسین اگر بلدین؟؟؟؟ظریفو بذارین درکوزه تون

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      درسته ...ناصرالدین شاه بدون مشورت با امیرکبیر کاری نمیکرد و تمام امور رو بدست او سپرده بود!...ولی حالا...!!!!!

  • قلندر
    0

    کی اشکاتو پاک می‌کنه روزها که قصه داری .دست رو شانت می‌زاره وقتی خاتمی یو نداری

    نظرات شما -
    • جانباز آتش به اختیار
      0

      خاموش شو من دو روزه قرصم تمام شده در هیچ داروخانه ای هم پیدا نمیشه بعد تو شعر میخونی

  • جانباز آتش به اختیار
    0

    قلندر توبه کن و به سوی اسلام برگرد .انقدر اراجیو نگو

  • کاربر ناشناس
    0

    در سیاست ظریف شکی نیست.عمر و عاص هم سیاست داشت و در مقابل امام .اصرار بر بدجامی که کشور را ۸ را عقب انداخت آیا فایده ای دارد.همش دارن می گن اگه آمریکا به برجام برنگردد مردم بیچاره میشن چرا دارن چرت می گن .بابا به چسبید به کار و اینقدر سر مردم را کلاه نذارید.

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      کدوم کار مثل جنابعالی ثروت باد آورده نداریم که باهاش هرچیزی بخریم وبقول نظام احتکار کنیم تا چند برابر بشه خوشی زده زیر دلت از اینکه زحمت نمیکشی به پول مفت میرسی

  • حسن
    0

    اقای خبر فوری جناب ظریف بجای خود امیر کبیر و مصدق هم بجای خود.قیاس نه!!

  • محمد
    0

    مذاکره با آمریکا انجام میشود همانطور که مذاکره با صدام انجام شد . مردم زیر بار تحریم دارن له میشن و کسانی که نه به مذاکره میگن در رفاه هستن و از فقر و بدبختی هیچی نمیدونن .

    نظرات شما -
    • الیاس
      0

      از راه دین و مقدسات مردم رو فریب میدن و همه دنیا رو بد جلوه دادن بعد خودشون که ربا که توی اسلام جز زشترین اعمال بود رو براحتی توی بانکهاشون اجرایی میکنن چون قدرت طلبی براشون از همه چیز مهمتر بوده و هست.اگه برجام بد است و به ضرر مملکت پس چرا اسراییل هم مخالفان سرسخت اون بوده و هست.بفهمید

    • بی نام
      0

      خوب یکی به من بگه نتیجه این همه مذاکره چی بود؟چرایه عده هنوزاینقدرذلیلانه فکرمیکنن؟

  • رضایی
    0

    مطمعنا این شهید عزیزمون هم راضی نیستن که معیشت مردم به خطر بیوفته

  • آریو
    0

    حقیقتا شخصیتهایی مث امیر کبیر فقید رو نمشه با هیچیک از چهره های 42 ساله ج اسلامی مقایسه کرد امیرکبیر سراسر شوق خدمت ب میهن و ملتش بود و قلبش مملو از عشق وسربلندی کشورش بود مسولان ج اسلامی دو دستن کلا/ گروه اول ک میخان مملکت رو ب غرب تقدیم کنن و منافع کسب کنن وگروه دوم ک مملکت رو ب روس وچین تقدیم کردن و منافع کسب کردن و ب گروه اولیا میگن وطنفروش غربزده/ درکل وضع ملت کشورما با این حجم ازفساد ودزدی با برجام وبی برجام همینه

  • علی احمدی
    0

    امریکا قلدورفقط زبان مقاومت میداندبس

  • علی
    0

    قطعا ظریف از امیر کبیر ومصدق به لحاط زمان وشرایط در موقعیت سختری است واز آن ها بالاتر.متاسفانه دشمنان داخلی مردم و آسایش مردم زیاد شده اند.منتها تنعا چیزی که است.اینه که ایندگان خواهند گفت ظریف کی بوده.همانطور که الان قدر امیر کبیر و مصدق را میدانند واون زمان هم آنها را خائن وجاسوس نامیدند.مشکل ما تا زمانی که یکسری افراد عقب مانده و ظاهرساز در کشور هستن خل نهواهد شد.

    نظرات شما -
    • هادی
      0

      امیر کبیر برای اصلاحات چشم به کمک بیگانگان نداشت درسته سال ها بعد مردم می فهمن که تو این قرارداد که ما هسته ای دادیم رفت ، یه طرفه به قرارداد پایبند بودیم . چشم به توانمندی داخلی نداشتیم . هیچ برنامه ای واسه مسکن ، ازدواج جوانان ، کار ، تورم نداشتیم آیندگان می گن صدر رحمت به ترکمنچای

    • امیر محمد
      0

      مشکل ما دقیقا امثال شمایید که انقدر ساده لوحید. هشت سال امتیاز دادیم هیچی نشده بعد شما میگی بریم کذاکره

  • بینام
    0

    بهانه ترامپ وتحریم های که اعلام می کرد تموم شد برای توجیه گرانی ها سر سام آور فخری زاده رو بهانه کردن همه مردم بدانند تمام مشکلات وبدبختی زیر سر حاکمان داخلیست

  • حمید
    0

    جاده ای که ظریف و روحانی و اصلاح طلبان برای مردم باز کرده بودند یک طرفه بود و مردم از آن هیچ منفعتی ندیدن بلکه شدیدا متضرر شدن و اقتصاد مملکت بر باد دادن ، اگر رشد اقتصادی دولت مثبت ۸ درصد هم بشود تازه برگشتیم به ۸ سال پیش، اصلاح طلبان ۸ سال کشور و مردم را در زمان نگه داشتند !!!!!!!

  • ک
    0

    پروسه انتقام سخت دروغی بیش نیست کجاست کو چرا انتقام نمی گیرید فقط از سفره وزندگی مردم انتقام میگیرید بترسید از روزی که مردم انتقام از شماها جرثومه های فساد بگیرند که خیلی دور نیست

  • علی
    0

    آقا یه سوال خواهشا جواب بدید علت این که حسن رو حانی 6 ماه کالا های اساسی رو تو گمرک نگه میداره و شب پیروزی بایدن دستور آزاد سازی همشو میده ودلار رو 8 تومن پایین میاره واقعا علتش چی بود یکی لطفا بگه

    نظرات شما -
    • مرجان
      0

      سعی کن یکم اطلاعاتت رو ببری بالا تا در دام شانتاژهای تبلیغاتی و هیاهوهای جاهلانه یه مشت اصولگرا گرفتار نشی

  • تنها
    0

    ظریف مصدقی دیگر است ولی با این تفاوت که او صنعت ملی هستی را نابود کرد با اعتماد به دشمن ، او فردی ساده لوح است که الفبای دیپلماسی اسلامی را بلد نیست در نتیجه مثل دوستان احمقی میماند که شر ميرساند و خطرناکتر از دشمن هوشیار ماست ، در تمام این سالها با دیپلماسی لبخند و منفعلانه زندگی را بر مردم تنگ کردند و امروز نگران هشت ماه آینده هستند !!!! خدا کسانی را که با رویکرد انفعالی خود موجب از بین رفتن سرمایه های ملی ایران شدند نبخشد و آنان را به اشد عذاب خود گرفتار کند ، انشاء الله در چهله دوم نهاد های نظارتی انقلابی عمل کنند و هر آنکس که در تصویب برجام خائنانه نقش داشته را تأیید نکنند که ظلم بر ملت ایران است!!!

  • ق ن
    0

    ازقدیم گفتند اشپز دوتا باشه غذا شور میشه یا بینمک وقتیکه اصولگرا ویااصلاح طلب دونبال حزب منافع خودوشون هستند هیچ کداموشون بفکر مردم نیستند این وسط مامردم ببچاره چوبش میخوریم هردو حزب دولت دستشان بوده واسع مردم چکار کردن مجلس ۶ماه رسکارند جلوی کدام گرونی راگرفتن هرکه بیاد سرکار می انداز گردن دولت بعدی ما۴۰ سال تجربه کردیم تواین دولت من شخص ظریف قبول داشتم بقیه ول معطل بودند تواین ممکت سیاست تغیر نکنه هیچ درست نمیشه گاو باید از پستونش بدوشی ما فعلان چسبیدیم به شاخ اش

  • رسول
    0

    واقعا تندرویی هیچ وقت جواب نداده و نمیده . من یکی از تحریم خسته شدم. چرا با عربستان دشمنیم؟ با بیشتر نقاط دنیا ؟ چرا کسی ما رو دوست ندارن؟ واقعا ما تعامل رو بلد نیستیم و حقیقتا چندین ساله که توپ و تشر و بالارفتن از دیوار سفارت ها و تند روی تو این مملکت سفره ی خیلی ها رو رنگین کرده . تحریم بده . تحریم بده . مردم گناه دارن. باید با دنیا تعامل کرد. باید داد و ستد و تجارت داشت. معنی استقلال این نیست که الان داریم. کاش به دنیا سلام کنیم و صلح رو ببینیم.شهدا عزیزن. ولی تقاص خون سرداران این مرز و بوم را نباید از مردم گرفت که. اگر راست میگید . امنیت رو بیارید با دوستی با همسایگان و دوستان

    نظرات شما -
    • بینا
      0

      آخه ما میریم بغل دست عربستان پول مردم میریزیم توحلق چند تروریست یمنی اگه عربها هم از خودشون دفاع کنن انگ وهابی تکفیری بهشون میزنم کارهای تروریست گونه خودمون رو میگیم محور مقاومت

    • قاتل ترامپ حرامزاده
      0

      عربستان دشمن شیعه هست باید دستشون بیفتی و گوش تا گوش سرت رو ببرن بذارن رو سینت تا باورت بشه؟ هزاران تویوتا تقدیم به داعش و النصره کرده جنایت های کردن که به فرموده سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی در تاریخ سابقه نداشته یمنی ها مورد حمله واقع شدن پس تروریست این وهابی های تکفیری بی همه چیز هستن نه یمنی ها

    • یکی از مردم
      0

      من و شما از تحریم خسته شدیم اونهایی که میلیارد رومیلیارد دارن میذارن اونهایی که صاحب پست و مقام و...شدن اجازه تموم شدن تحریم رو نمیدن!

    • احمد کرمانشاهی
      0

      در جواب این :بینا؛ باید بگم طبق صحبت هاتون،شما هم یک مزدور سعودی بیش نیستی

    • بینا به احمد خر مانشاهی
      0

      خائن وجاسوس جد وابادته تو هم معلومه یه جیره خوار ساندیس خور هستی که برای دریافت ی حلب روغن جوون مردم به اعدام میسپاری حرف حق تلخ است سوختی پس بسوز

  • محمدرضانوری
    0

    مقایسه امثال ترسو و بزدلهایی مثل ظریف با امیر کبیر که خدمات محسوس و ملموسی به ایران و ایرانی کرد یک مقایسه مع الفارق است نوع تفکر امثال ظریف و جناب فریدون خائن تفکر لیبرالی و وادادگی و ذلت پذیر است 8 سال کشور رو معطل برجامی کردند که حتی متنش رو هم نخونده بودن

  • امید امیدی
    0

    نفوذ بود که مردم و به این روز انداخت،نفوذ بود که هر روز مردان بی ادعا شهید می‌شوند، چه زودتر پایان یابددرد ورنج مردم هم پایان می‌یابد

  • حمید
    0

    سرطان اصلاحات میگه مگر زمانی که شهید علیمحمدی ترور شد برجام وجود داشت!!! پس تفاوت بودن یا نبودن برجامتون چیه آقای ظریف؟!

  • رضا
    0

    وقتی حرف کبیر و صغیر گوش ندی و باور داشته باشی حقوق بین الملل بر اساس واقعیت ها و احترام متقابل هست عاقبتش میشه این جناب ظریف حقوق بین الملل از حقوق جنگل بی دروپیکر و اصلا الزام آور نیست کمی فیلم های اوایل مذاکرات را ببین که چجور میفرمودی کلیه تحریم ها حتی ثانویه و... لغو خواهد شد و ترامپ هم نمیتواند اقدامی کند . عاقبت بخیر نشدی چون توحید باور نیستی که خدا کاره هست نه بقول شما کدخدا

  • سید
    0

    سلام این دولت (روحانی و ظریف و دار و دستشون)گند زدن به تمام مملکت از هر جهت خدا ازشون نگذره و انشاالله ذلیل شدنشون را تمام دنیا ببینن

    نظرات شما -
    • کیان
      0

      سید یا بهتر بگم میت به دعایی گربه سیاه بارون نمیاد خوب که کاری نیستی وگرنه مردم رو و حتی امام ها رو هم تو بهشت را نمیدادی اسم عوض نکن جناب سعید خان سید مال بچه هایی تو جبهه بود برا این که شناسایی نشن نه برا تو میت

  • منیر ب
    0

    اصلا آقای ظریف یا بطور کامل ولت روحانی ین را قبول ندارند فقط کدخدا را می‌بینند اگر به سخنان حضرت آقا گوش میدادند مملکت به این وضع در نمی‌آمد وکسی مارا تحقیر نمی کرد

    نظرات شما -
    • ساده لوح!
      0

      روحانی 8 ساله امور دستشه آقا 42 سال!

    • م
      0

      جناب ساده لوح بدبختی معیشتی 4-5 سال است که به وجود آمده قبل از حسن مشکل جدی داشتیم؟؟؟

  • یه مفر
    0

    خائن ها به بهشت نمی روند

    نظرات شما -
    • بیا
      0

      ایشان ساده نبود بلکه ادم خود امریکا بود و برای نابودی صنعت هسته ای بدون هزین برای امریکا سال ۸۶ ابعد تز ۳۰ سال از امریکا به ایران امد

    • کیان
      0

      بهتر هوا سرده میریم جهنم کره آتیش جهنم حال میکنیم تو هم برو بهشت سرما بچای

  • رز
    0

    ظریف ساده بود وبا شیاطین معامله کرد خوب نتیجه‌ معلوم بود از اول وقتی می خواهید با شیاطین مذاکره معامله کنید باید شبیه آنها شوید وگرنه باختید

  • یکی از مردم
    0

    تمام اینها دعواهای زرگریه برای ساکت نگه داشتن مردم و انتخابات پیش رو وگرنه همشون با هم همکاری میکنن

  • کاربر ناشناس
    0

    دورد به دکتر ظریف ایشان اگه کاندید شون رای بالای میارن

    نظرات شما -
    • لیات
      0

      درود بر شما که با این کارنامه درخشان ظریف با درایت و ایکیو بالایتان به ایشان درود می فرستید و از ۸ سال خفت و بدبختی که ایشان و دوستانشان بر سر این مملکت اوردند درس نیاموختید خلایق هر چه لایق

    • هادی
      0

      ظریف وامثال او مبارک شما لطفا ببریدش بگذارید مردم یه نفس بکشند.

  • صاعد
    0

    ظریف‌قهرمان‌ملی‌هست‌وخواهد‌بود‌.مگی‌عربستان‌ اسرائیل‌این‌کارهارا‌به‌خاطر‌بیرون‌رفت‌از‌این‌وضعیت‌ کردن‌به‌خاطر‌چی‌.ظریف‌چقدر‌این‌دروآندر‌بزند اگه‌انصاف‌داشته‌باشیم‌با‌یه‌کم‌فکر‌کردن‌متوجه‌اوضاع‌ می‌شیم

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      قهرمان پوشالی تصورات فانتزی خودت رو به ملت نچسبون

  • لیات
    0

    سلام خیانت ظریف و روحانی به کشور و ملت در برجام اشکار است واقعا حماقت است که درباره این موضوع کسی اظهار تردید نماید ایا بعد از این مدت که از برجام گذشته ایا کسی می تواند این ادعا را انکار کند از طرف دیگر اقای ظریف امریکای با تابعیت امریکایب که از سال ۵۶ به امریکا رفته و برای فرار از خدمت سربازی تا ۸۶ به ایران نیامده فرزندانش متولد امریکا هستند و خودش ادعای دوستی با جان کری بایدن یعنی بزرگان دشمن اصلی ایران را دارد و کارها و رفتار ایشان مانند برجام سرتاسر ضرر که ایران را چند دهه به عقب پرتاب کرد ایا میتوان گفت ایشان عامل و نفوذی بیگانگان در ایران نیست؟

  • مرضیه
    0

    این آقاحتی معامله ومذاکره هم بلدنبودونیست.نه متخصصه نه متعهد.حتی اگرجاسوس هم نباشه،بخاطرخیانت به مردم ومملکتی که بهش اعتمادکردبایدپاسخگوباشه.

  • ایرانی
    0

    حساب ظریف و روحانی جداست ظریف چند بار استعفا داد فکر کنم تنها وزیری که در دولت روحانی کار کرد همین آقای ظریف بود ولی با آمدن ترامپ هر چی رشته بود پنبه شد!کل دولت تنبل و بی انگیزه روحانی یک طرف و ظریف طرف دیگر!این وسط برخی از مسئولان برای حفظ قدرت تفرقه می اندازند و از ظریف میترسند چون اگر بایدن به برجام برگردد ظریف شانس خوبی برای ریاست جمهوری سال آینده دارد.

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      جز اینکه با ویلچر رفت تو جلسه برای نشان دادن ضعف ایران و با قرارداد ننگین اومد بیرون و هفت سال کشور رو سر کار گذاشت مگر کار دیگری هم کرده!؟

    • هادی
      0

      این ظریف همانست که برای رای آوردن اربابش زبان به التماس والتجا دربرابر بیگانگان گشود واسرار ومسائل داخلی کشور رابرای آنها افشا مینمود.فیلم آن موجود است. تبعات این رفتارشان راهم به کرات مشاهده کرده ایم. اینها همگی تربیت یافتگان غرب هستندو فرقی بینشان نیست.

  • قلی
    0

    اخر دولت احمدی نژاد دلار 3500 بود ا روحانی با وزراش امدند که وضع مردم را بهتر کنند . دلار شده 25 مسکن چندین برابر سفره مردم کوچکتر هسته ای برباد رفته دانشمندان ترور میشوند گرانی سر به فلک زده پاسپورت ایرانی افتضاح . پراید به قیمت بنز . متاسفم از انهائیکه همه اینها را می بینند ولمس می کنند سرشان را زیر برف کردن . از دو حالت خارج نیست یا کورند یا معاند

    نظرات شما -
    • منوچهر
      0

      کاش میفهمیدم شما چی از جون آمریکا میخواید آخه کسی که دشمن هست شما چه انتظاری ازش دارین چرا سیاستون را به سمت کشورهای ممتنع یا دوست چرخش نمیدین تا کمی از مشکلات حل شود چرا آخه؟ دست بردارید از آمریکا اون فقط باید با زور و قدرت جواب داد.

  • دولت بی تدبیر
    0

    خاک برسرتان غربی های خود فروخته فقط مونده ناموسشون رو بدن

  • امیر
    0

    اقا ی دکتر ظریف واقعا خسته نباشید،شما کارتون و کردید و زحمت کشیدت ما فعالیت شما را تا ابد فراموش نمی کنیم ، تنها وزیر خارجه بی نظیر و شایسته و تلاش گر در عرصه سیاست خارجی بودید خدا قوت بده ،ناراحت نباشید کار برای خدا دل سردی ندارد ،بد خواهان موانع زیادی دراین هشت سال جلوی پایتان گذاشتن ، خدا هر چه خواهد همان خواهد شد ، نصرمن الله و فتحا قریب.

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      فقط اون فسمتش که گفتی کار برای خدا خخخخ یاد قسمهای جلالش می افتم که بابت برچیده شدن تحریمها خورد جاسوس نباشه خائن هست

  • احمد
    0

    امیر کبیر کجا ظریف کجا حیف نیست آدمی که بخاد با آمریکا مذاکره کنه دشمن ایران هستش جانم فدای رهبر

  • رضا
    0

    هرچی هست تایید چندباره نظام را داره

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      تایید به دروغ گویی ... سخنرانی رهبر رو نگاه کنید که میگه" مسئولین در ان زمان به ما میگفتن که تحریم ها کاملا لغو میشه اما الان 6 ماه گذشته و هیچ اتفاقی نیافتاده " یعنی مسئولان برجام دروغگو بودند

  • مهدی
    0

    ظریف شاید جاسوس نباشه اما مطمئنا خائنه به مملکته.

  • رضا یزدانی
    0

    مطمئنم متوهم و جاسوس

  • پرتوی
    0

    اولا امیر کبیر قاتل است تاریخ را بخوانید. ظریف کارش را با ظرافت انجام داد .ظریف اسماعیل شد و ابراهیم کس دیگری است

    نظرات شما -
    • ...
      0

      ظریف یک وطن فروش است

  • هادی
    0

    روزی که آقای دکتر احمدی نژاد درابتدای دوره ریاست جمهوریشون این موجود رو کنار گذاشتند این افتضاحاتی که او ورئیسش برسر عزت واقتدار مملکت آوردند رو پیش بینی میکردند.بهتر بود ظریف همانجا پیش اربابانش میماند وروحانی هم نزد کدخدایش برمیگشت تا عزت مردم به بادفنا نمیرفت. کسانی که شیخ بی تدبیر ومریدان رفسنجانی را بر سرنوشت مردم حاکم کردند بزرگترین خیانت را به حال وآینده کشور نمودند.

  • مردم
    0

    مسئولان سالم را نام ببرید

  • رامین محمدی
    0

    ظریف یه خائن تمام معناست

  • محمد
    0

    گاهی باید از مرگ ترسید. اینکه مستقیما به کسی که از رهبری تایید دارد خائن بگوییم و تهمت بزنیم قطعا موجب رستگاری ما نخواهد بود. اینکه در این زمان حساس اینگونه به شخصی حمله می شود ادم را می ترساند. از مرگ و پاسخ های بعد از بترسید قبل از اینکه دهان به تهمت باز کنید.

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      پیشنهاد وزارت و رای اعتماد مجلس چه ربطی به رهبری دارد!؟ ایشان از ابتدای وزارت بارها بر برجام اصرار کرده و قسم جلاله خوردند و بعد از اینکه چیزی عایدشان نشد آن را به رهبری نسبت دادند و این در حالی بود که رهبری در موارد متعدد گفتند از کلیات اطلاع داشتند نه جزئیات، خط قرمز گذاشتند که هیچ کدام رعایت نشد. انفعال ایران در هشت سال گذشته در مقابل تهدیدها و ترورها، نشان دادن ضعف در مذاکرات و استفاده از ویلچر، رها کردن آمریکای لاتین که با هزینه و وقت زیاد روابط راهبردی و اقتصادی خوبی رقم خورده بود، انفعال در مورد کشورهای حوزه خلیج فارس، انفعال در مقابل اروپا، تاخیر ۸ ماهه در معرفی سفیر برای چین در اوج فشارهای اقتصادی غرب و .... اگر گویای جاسوسی ایشان نباشد نشان از بی لیاقتی ایشان صد در صد دارد.

    • مرضیه
      0

      از خودت گفتی یا کسی کمکت کرد؟؟؟؟متاسفم.

  • رضا
    0

    سلام اگر مجبور باشیم فقط یک کلمه در مورد ظریف بگوئیم بهتر است او را پسر شاه سلطان حسین بدانیم ولی او برای برجام تلاش کرد اما چون نتوانست به معامله برد برد برسد و امیر کبیر شود طبق نظر رئیس بزرگ خود شیخکی به نام حسن بهترین نام برای او همان پسر شاه سلطان حسین صفوی می باشد .

  • جواد ظریف
    0

    ما خودمان انتخاب کردیم

  • ازادی وطن
    0

    خدایا هرکسی درهرپست ومقامی ست وداره به مردم ایران ظلم ستم .خیانت دزدی .پارتی بازی فامیل بازی ودروغ ویگویند ریشه اش رابخشکان امین ...... خدایا خودت به سردمداران ایران ثروتمند کمی وجدان ومعرفت بده حقوق حقیقی مردم راکه همان پول نفت گاز اورانیوم معادن طلانقره مس پتروشیمی سودکلان دروزارت صمت ووو

  • مرضیه
    0

    تو رو قران کم اسم ظریف بدبخت و بیارید.زمان احمدی نژاد هر لحظه امکان جنگ بود این ظریف بود که با ملایمت آمریکا رو رام کرد.

    نظرات شما -
    • هادی
      0

      الان چه چیزی از جنگ تمام عیار کم دارند این مردم بیچاره که گرفتار امثال شیخ حسن وظریف شده اند این دوران به هیچ وجه بادوره آقای دکتر احمدی نژاد قابل مقایسه نیست

  • ح .ش
    0

    بترکه اون ظریفتان الهی ..جلو حریف جدیت که نداشت مثل زنهای...‌‌.فقط میخندید...البته نوچه حسن کلید سازبهتراز این وطن فروش نمیشه که....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها