در نامه ای خطاب به نمایندگان

تشکل‌های دانشجویی مشهد خواستار تحقیق و تفحص از برجام شدند

تشکل های دانشجویی مشهد با محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای، خواستار تحقیق و تفحص از برجام توسط نمایندگان شدند.

تشکل‌های دانشجویی مشهد خواستار تحقیق و تفحص از برجام شدند

۷۴ دفتر تشکل دانشجویی خراسان رضوی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تحقیق و تفحص از برجام شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

جمعه‌ای که گذشت، روزی بود که ما را بیش از پیش به یاد بدعهدی دشمنان قسم خورده‌ ملت ایران و خونخوار بودن آنان انداخت؛ دشمنان زبونی که بر خلاف آنچه برخی می‌پندارند هرگز قابل مهار با روش‌های دیپلماتیک نبوده و نخواهند بود!

شهادت شهید محسن فخری زاده، کسی که حتی دشمن رسما از او به عنوان یکی از بزرگترین دانشمندان هسته‌ای ایران نام می‌برد به دست مزدوران و بدخواهان همیشگی نظالم بیش از پیش ثابت کرد که دشمن از هیچ کاری در جهت ضربه زدن به مولفه‌های قدرت نظام دریغ نمی‌کند و هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد.

درحال حاضر یکی پس از دیگری در حال تماشای ثمرات برجام هستیم؛ از خرابکاری در سایت‌های هسته‌ای تا ترور دانشمند عزیزمان، محسن فخری زاده. این است سرنوشت اعتماد بیجا و خوش خیالی به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم!

بی شک نمایندگان ملت می‌دانند که در هر حال باید حافظ منافع ملت باشند و امروز بیش از پیش این موضوع حس می‌شود که منافع ملت در حال ضربه خوردن است و وظیفه و تکلیف شماست که از حق مردم در هر زمینه‌ای دفاع کنید. نمایندگان ملت حتما به این نکته واقفند که برخی عملکردها چه بر سر عزت، حتی اقتصاد این ملت آورده است.

اینک روزی است که باید برجام به عنوان یک مساله مغایر با عزت و منافع ملی شناخته و هرچه زودتر نسبت به خروج از آن اقدام شود! اکنون وظیفه نمایندگان است که با قید فوریت به طرح خروج از برجام و بررسی هرچه سریعتر طرح دو فوریتی توقف اجرا ⁧پروتکل الحاقی⁩ بپردازند! کمترین کاری که می‌شود در جواب اعمال سفاکانه دشمن داد همین است!

ما دانشجویان انقلابی ضمن مطالبه‌ موارد فوق، به جدّ از نمایندگان ملت خواستار طرح تحقیق و تفحص از برجام هستیم تا همگان بدانند مملکت بی حساب و کتاب نیست که هرکاری می‌خواهند، بکنند و بعد از آن به ریش ملت بخندند!

باید مشخص شود که چه قصورها و ترک فعل‌ها و بعضا خیانت‌هایی بواسطه نفوذ وجود داشته که امروز دشمن به راحتی در دل کشورمان می‌آید و دانشمند عزیز ما را ترور می‌کند و یا براحتی در سایت‌های ما دست به خرابکاری می‌زند! این‌ها همه ثمره آن بازدیدهایی است که مثل‌آب خوردن برای دشمن بزک‌کرده فراهم شده است. باید مشخص شود که چه گذشته و چه می‌گذرد!

و حال که علاوه بر خسارت عظیم از دست دادن دانشمند هسته‌ای، از برجام و رفع همه تحریم‌ها به صورت یکجا، «تقریبا هیچ» محقق شده و حداقل خسارت مادی این توافق، از دست رفتن ۷ سال از عمر کشور در راه رسیدن به افق مطلوب اقتصادی و قدرت منطقه‌ای بوده و این راه برای کشور، آورده‌ای به جز خدشه دار شدن عزت و امنیت ملی و نیز تعطیل کردن صنعت هسته‌ای و آشفته بازار خودرو و ارز و مسکن نداشته، بار سنگین مسئولیت به دوش شما نمایندگان مردم است؛ لذا ما دانشجویان انقلابی و تشکل‌های دانشجویی، بار دیگر ضمن محکومیت ترور دانشمند بزرگ هسته‌ای شهید فخری‌زاده، از نمایندگان خانه ملت خواستار تحقیق و تفحص از برجام و خصوصا در موارد ذیل‌الذکر هستیم و امیدواریم روند کار و نتیجه‌ آن در اسرع وقت به محضر ملت شریف ایران ارائه گردد:

۱- چرایی تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام علی رغم اعلان نظر کارشناسی دلسوزان نظام در خسارت آمیز بودن برجام در مجلس

۲- اعلان علنی اسامی دلالان برجام در به تصویب رسیدن آن علی رغم نظر مخالف کارشناسان دلسوز نظام

۳- چرایی عدم تحقق شروط مقام معظم رهبری در مکانیزم اجرایی برجام و چگونگی معطل نگاه داشتن شروط معظم له و اعلان اسامی مسببین آن

۴- اعلان دقیق میزان خسارات وارده مادی و معنوی بر ملت ایران به واسطه اجرای برجام

۵- تعیین و اعلان نقش برجام در شناسایی دانشمندان هسته‌ای خصوصا شهید فخری زاده و میزان تاثیر آن در ترور آن شهید والامقام

۶- چرایی ایجاد انحراف فهم از کلمات کلیدی در متن برجام، خصوصا کلمات ترجمه‌ای توسط تیم مذاکره کننده و بررسی دقیق اهداف پشت پرده آنان

۷- اعلان شبکه هدایت گر عملیات روانی تیم مذاکره کننده و اهداف آنان

۸- پیگیری کیفری علیه کلیه مسبین برجامِ منتج به خسارت محض تا حصول نتیجه قطعی آن به اتهام اقدام علیه امنیت ملت غیور ایران به صورت علنی

۹- اعلان عمومی نتایج تحقیق و تفحص و عدم محرمانگی آن برای ملت ایران

به‌طور قطع خواندن گزارش تحقیق و تفحص برجام در جلسات غیر علنی مسموع نبوده و موجب ایجاد بحران مشروعیت برای نمایندگان مستقر در دید ملت شهید پرور ایران اسلامی خواهد بود

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها