واکنش نماینده عربستان نسبت به دیدار مخفیانه نتانیاهو و بن‌سلمان

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل ادعا کرد، عربستان به طرح صلح عربی و احقاق حقوق مشروع ملت فلسطین قبل از هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پایبند است.

واکنش نماینده عربستان نسبت به دیدار مخفیانه نتانیاهو و بن‌سلمان

به گزارش خبر فوری ، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالله المعلمی، سفیر دائم عربستان در سازمان ملل در گفت‌وگویی تلویزیونی نسبت به گزارش‌های متعدد درخصوص نزدیک بودن عادی سازی روابط بین تل‌آویو و ریاض اظهارتعجب کرد و مدعی شد، این گزارش‌ها هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند.

او درباره نشست مطرح شده بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در شهر نیوم گفت: همانطور که وزیر خارجه تاکید کرد نشستی برگزار نشده است. هر گونه گمانه‌زنی درباره این نشست یا رایزنی‌های در این نشست فرضیه‌هایی نابجا و غیرسازنده هستند.

المعلمی درباره اهداف و انگیزه‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش این گزارش‌ها در این باره تصریح کرد: نمی‌دانم. اما شاید حکایت از تمایل و امید اسرائیلی‌ها داشته باشد، تصور می‌کنند با صحبت زیاد کردن درباره آن احتمالا به وقوع خواهد پیوست. تا زمانی‌که بر موضع رسمی خود تاکید می‌کنیم انگیزه‌های آنها برای ما مهم نیست.

وی درباره گزارش‌ها در زمینه این‌که تعویق سفر نتانیاهو به بحرین بنا به درخواست عربستان بوده، گفت: ما هیچ کس را نصیحت نمی‌کنیم نه بحرین را نه کشورهای بالغ و قوی که خودشان قادر به تصمیم گیری هستند. ماهیت نقش ما این نیست که هیچ کشور و طرفی را توصیه و نصیحت کنیم. رویکرد عربستان عدم مداخله در روابط دو جانبه بین دو طرف دیگر است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمدی
    0

    این آقا دیگه ته دروغه! مگه شما دمار از روزگار قطر درنیاوردید چون از دستورات شما سرپیچی کرد ویمن وسو ریه رو با خاک یکسان نکردید وهمه دخالت های بی جا که از شما آب می خورد.اابته حق دارید از ترس انتقام اینگونه دروغهارو سرهم کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها