هیچ زن سرپرست خانواری در نوبت خدمات بهزیستی خراسان رضوی نیست

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هیچ زن سرپرست خانواری در استان در نوبت دریافت خدمات از این اداره کل نیست و درخواست چنین زنانی در کمترین زمان بررسی و رسیدگی می شود.

هیچ زن سرپرست خانواری در نوبت خدمات بهزیستی خراسان رضوی نیست

حمیدرضا پوریوسف روز چهارشنبه افزود: در حال حاضر ۱۶ هزار خانواده دارای زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی این استان هستند که حاصل طلاق، فوت سرپرست خانوار و یا زنان مجرد بالای ۳۵ سال نیازمند هستند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در خراسان رضوی داشته باشیم که تا کنون ۱۶ هزار نفر آنان برای دریافت خدمات مستمری درخواست داده و با تایید مشمولیت زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان این که تلاش، بر توانمندسازی و خودکفایی این زنان از روشهای مختلف از جمله اشتغال است گفت: از مجموع زنان سرپرست خانوار تحت پوشش در استان ۱۱ هزار زن مشمول بیمه زنان سرپرست خانوار هستند که در دو بخش شهری و روستایی بیمه شده‌اند.

پوریوسف افزود: بیش از سه هزار نفر از این تعداد زنان روستایی و عشایر هستند.

وی تاکید کرد: بهزیستی زنانی را به عنوان سرپرست خانوار زیر پوشش حمایتی خود قرار می دهد که سرپرست خانوارشان فوت کرده و یا از کار افتاده باشند و یا طلاق گرفته باشند.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از ۶.۴ میلیون نفر جمعیت است که بیش از ۳۶۰ هزار نفر از این شمار تحت پوشش خدمات بهزیستی این استان هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها