با ۷ بانوی جدید کاخ سفید آشنا شویم

هفت بانوی جدید به فهرست همکاران جو بایدن و معاونش کاملا هریس در دولت جدید ایالات متحده آمریکا اضافه شد. این هفت زن، اعضاء تیم ارتباطات کاخ سفید هستند که از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

با ۷ بانوی جدید کاخ سفید آشنا شویم

جن ساکی چهره رسانه ای معروف دولت اوباما به عنوان سخنگوی آینده کاخ سفید انتخاب شده است. حضور تیم رسانه ای دولت اوباما به عنوان تیم رسانه ای جو بایدن، اولین سیگنال بایدن به رسانه ها است که احتمالاً از روش های رسانه ای و سایبر دیپلماسی قبلی به کار گرفته شده در دولت اوباما در دولت خود استفاده خواهد کرد. به جز او، ۶ بانوی دیگر نیز به جن ساکی کمک می کنند.

۷ بانوی جدید به فهرست همکاران جو بایدن و معاونش کاملا هریس در دولت جدید ایالات متحده آمریکا اضافه شد. این ۷ زن، اعضا تیم ارتباطات کاخ سفید هستند که از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

جن ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید در دولت جو بایدن مشغول به کار خواهد شد. این برای نخستین بار است که اعضا تیم ارتباطات کاخ سفید را همگی زنان تشکیل می دهند. دولت جو بایدن برای نخستین بار، یک بانوی مهاجر تبار را به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا، انتخاب کرد.

جن ساکی، قبلا سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا بوده و در دولت باراک اوباما نیز به عنوان رئیس اداره ارتباطات رسانه ای مشغول به کار بود. لذا جای تعجب نیست که سخنگوی آینده کاخ سفید، فردی باشد که سابقه فعالیت حرفه ای در حوزه رسانه ای را در کارنامه دارد.

جو بایدن که دونالد ترامپ را با اختلاف چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان ماه امسال شکست داد، گفته بود که این ۷ زن. دیدگاه های متنوعی داشته و به ساخت کشوری بهتر از دولت ترامپ، کمک خواهند کرد.

این ۷ زن، نیازی به دریافت رأی اعتماد از سنا آمریکا نداشته و کار خود را همزمان با ورود رسمی جو بایدن به کاخ سفید، آغاز می کنند. کیت بدینگفیلد به عنوان مدیر اداره ارتباطات کاخ سفید تعیین شده است. سیمونه سندرز هم سخنگوی ارشد معاون رئیس جمهور امریکا یعنی کاملا هریس است.

۴ نفر از این ۷ زن را زنان رنگین پوست آمریکا تشکیل می دهند. انتخاب این ۷ زن در حوزه ارتباطات کاخ سفید، پیام هایی برای مخالفان حضور رنگین پوستان در نقش های کلیدی این کشور دارد و حضور کاملا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور امریکا در این انتخاب، بی تاثیر نبوده است.

کارکنان ارشد مطبوعاتی کاخ سفید، متشکل از دستیاران ارشد کارزار انتخاباتی بایدن و کارمندان با تجربه دولت اوباما هستند. الیزابت الکساندر،سخنگوی جو بایدن در زمان حضور وی در دولت اوباما بود و به عنوان مدیر ارتباط جیل بایدن، همسر جو بایدن فعالیت دارد.

کارین ژان پیپر نیز در کنار اشلی اتین به عنوان مشاوران ارشد کارزار جو بایدن فعالیت کرده و در تصدی های رسانه های آینده در کاخ سفید، از آن ها استفاده شود. پیلی توبر هم به عنوان مدیر ارتباطات برای ائتلاف های کارزار بایدن-هریس فعالیت داشته و در سمت جدید، مدیر ارتباطات کاخ سفید شده است.

۷ زن کاخ سفید

جن ساکی، سخنگوی آینده کاخ سفید از ۲۰۲۱

مهم ترین شخص در بین این ۷ زن، جن ساکی (Jen Psaki) است که به سمت سخنگوی کاخ سفید منصوب شده و باید وی را زیاد در قاب تلویزیون ببینیم و احتمالاً دیدگاهای دولت جدید امریکا درباره ایران و وبرجام نیز از زبان این بانوی جوان آمریکایی ارائه خواهد شد. جن ساکی، سخنگوی باراک اوباما بود.

خانواده ای یونانی و لهستانی تبار داشته و در سال ۲۰۰۰ ازکالج ویلیام و مری دانش آموخته شده و شناگر حرفه ای است. جن ساکی متولد اول دسامبر سال ۱۹۷۸ میلادی در استمفورد بود و تحصیلات عالیه دانشگاهی ندارد. او از ۲۰ ژانویه ۲۰۰۹ تا ۱۹ دسامبر همان سال،دبیر مطبوعاتی کاخ سفید دولت اوباما بود و سپس تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی به عنوان معاون ارتباطات کاخ سفید، مشغول به فعالیت شد. پس از ویکتوریا نولاند به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از فوریه ۲۰۱۳ تا ۳۱ مارچ ۲۰۱۵ کار کرد.

با ۷ بانوی جدید کاخ سفید آشنا شویم

عکس توییتر جن ساکی سخنگوی جدید کاخ سفید در دولت جو بایدن که در نخستین توییت از عضویت در تیم رسانه ای کاخ سفید ابراز خوشحالی کرده است

خانم جن ساکی در سال ۲۰۱۰ میلادی با گریگوری میچر، کارشناس امور مالی در کارگزار دموکرات ها ازدواج کرد و ۲ فرزند دارد. ایشان در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان تفسیرگر مسائل سیاسی در شبکه سی ان ان حضور داشت. سخنگوی آینده کاخ سفید حضور رسمی در اینستاگرام ندارد اما احتمالا توییتر وی را در سال های آینده مجبور باشیم که زیاد مرور کنیم. توییتر سخنگوی آینده کاخ سفید در نشانی: @psaki44 در دسترس است و ۲۸ هزار دنبال کننده دارد. او سال ۲۰۱۳ به توییتر آمد.

منبع: روزیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    روززن مبارک بایدن

  • ایران
    0

    شما هم که فقط بلدید بانوان کاخ سفید را معرفی کنید!!!!!!!!!!!!

  • اقتصاددان
    0

    مرتیکه‌رشوه‌خور‌دزد‌حرمسرا‌میخواهد‌باز‌کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها