کمبود سوخت در روستاهای منطقه طارم سفلی

در روزهای سرد پاییزی که ارتفاعات استان قزوین با برف سفید پوش شده است مردم منطقه طارم سفلی روزهایی سردتر از همیشه را با فقدان سوخت تحمل می‌کنند.

کمبود سوخت در روستاهای منطقه طارم سفلی

در شرایطی که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی در قزوین شاهد بارش برف هستیم مردم منطقه طارم سفلی با مشکل کمبود جدی سوخت روبرو هستند.

این در حالی است که بخش اعظمی از مردم این مناطق سال‌ها در انتظار گازرسانی بوده و تا به امروز نیز سعی شده با انتقال نفت به این روستاها تلاش شود مشکلات به صورت موقت مدیریت شود.

سید امین حسینی از اهالی روستای عمقین طارم در گفت‌وگو با با بیان اینکه مردم در شرایط بسیار سختی در این مناطق زندگی می‌کنند اظهار کرد: متأسفانه تا به امروز سعی شده از نفت به عنوان یک مُسکِن برای رفع مشکلات استفاده شود اما همین درمان موقت نیز با چالش روبرو شده است.

کمبود سوخت در روستاهای منطقه طارم سفلی

وی افزود: هم اکنون نه تنها روستای ما بلکه چندین روستای همجوار نیز با مشکل کمبود نفت روبرو هستند و باید فکری جدی برای آنها کرد.

این جوان اهل طارم عنوان کرد: مشکل زمانی بزرگ‌تر می‌شود که بدانیم بیشتر جمعیت این روستاها افراد سن بالا هستند که باید بیشتر به آنها رسیدگی کرد اما در این شرایط باید در صف‌های نفت منتظر رفع ساده‌ترین نیاز خود باشند.

از سویی برخی اخبار حکایت از این دارد که علاوه بر روستای عمقین، مردم روستاهای دیزجین، مقانک، یمقان و اوجاقلار نیز با مشکل کمبود سوخت و نفت مواجه هستند.

فرج الله فلاح نیز از اهالی روستای عمقین با بیان اینکه گاز تا ورودی روستا آمده اما هنوز منتظر تعیین پیمانکار برای گازکشی هستیم عنوان کرد: مشکل نفت در چندین روستا وجود دارد و امیدواریم بتوانیم ظرف چند روز آینده با کمک شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی مشکل توزیع نفت را حل کنیم.

شرایط سرما در مناطق کوهستانی طارم به شدت پیچیده و سخت است و نکته قابل تأمل اینجاست که هنوز سرمای طاقت فرسای زمستان به سراغ این مردم نیامده و این برف پاییزی است که مردم به مشکل برخورده‌اند.

ادامه این روند مردم روستاهای دور افتاده طارم را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد و باید از همین امروز برای این چالش روستاییان که اکثر آنها نیز افرادی با سن بالا و خطرپذیر هستند فکری کرد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها