موفقیت در کنکور سراسری با موسسه حرف آخر

موسسه حرف آخر اولین انتشاراتی است که با سبک پویانمایی و انیمیشنی باعث شده است دانش آموزان درس را به صورت مفهومی آموزش ببینند.

موفقیت در کنکور سراسری با موسسه حرف آخر

سال دوازدهمی ها و فارغ التحصیل ها که هدف شون کنکور سراسری 1400 است با یک فرمول آسان می توانند به راحتی در کنکور سراسری رشته هایی نظیر:پزشکی ،دندانپزشکی،داروسازی،مهندسی و ... موفقیت خود را حتمی کنند در این مقاله انتشارات حرف آخر به یکی از مشکلات اساسی دانش آموزان می پردازد.

منابع آموزشی گام اول موفقیت

موسسه حرف آخر اولین انتشاراتی است که با سبک پویانمایی و انیمیشنی باعث شده است دانش آموزان درس را به صورت مفهومی آموزش ببینند شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه موسسه حرف آخر محصولات حرف آخر را دریافت کنید و گام اول را با موفقیت طی کنید.

برنامه ریزی و ارتباط با مشاوران گام دوم موفقیت

در این بخش می خواهیم به یکی از مشکل های اساسی دانش آموزان اشاره کنیم تا داوطلبان کنکوری در مسیر مطالعه یادداشت برداری خوبی داشته باشند.

یادداشت برداری و خلاصه نویسی:هر دانش آموزی برای خودش سبک های مختلفی برای مطالعه دارد. بعضی ها تنها با یک بار دوره کردن خود را اماده امتحان میکنند اما برخی باید چند بار جزوه را قورت بدهند تا اماده شوند برای امتحان. درک یک موضوع آسان است ، یادآوری آن دشوار است. از این رو یادداشت برداری نیز از مباحث مهمی است که باید به آن توجه شود. اما سوال اصلی اینجا است که روش درست برای مطالعه و ایجاد یادداشت های موثر در هنگام مطالعه چیست؟

یادداشت برداری از مباحث مهمی است که باید به آن توجه شود یادداشت ها بطور کلی باید در قالب کلمات کلیدی باشند. اغلب اشخاص در دفتر خویش نکته ها را بصورت جمله ای می نویسند که این کار اصلا مناسب نیست. زیرا نوشتن نکات بصورت جمله ای میتواند هم وقت بیشتری از ما بگیرد و هم عمل مرور را براي ما به شدت سخت کند. این نکته را فراموش نکنید که هر کتاب بطور میانگین ۱۵ درصد مطلب براي یادگیری دارد. یعنی ۸۵ درصد هر کتاب مطالب اضافی است .ما بعنوان خواننده کتاب باید از آن ۱۵ درصد مطلب مفید یادداشت برداریم.

نکات مهم قبل از یادداشت برداری

قبل از رفتن به کلاس یا قبل از اماده شدن برای مطالعه، ذهن خود را آماده کنید.

شنونده خوبی باشید.

اکثر اوقات این ضعف شنوایی موجب ميشود نکات کلیدی را متوجه نشویم.

افراد از روش های متفاوت براي يادداشت برداری استفاده می کنند و اینکار موجب گرفتن نتيجه بهتری مي شود.

يادداشت ها را مرور و ویرایش کنید.

نکات خود را به روز کنید. نکات جدید به شما در مقابله با انحراف و فراموشی کمک می کند.

کارهایی که بهتر است در یادداشت برداری انجام دهید:

تاریخ جلسه و شماره هر صفحه را مشخص کنید.

مطمئن شوید آنچه می نویسید، می توانید بخوانید.

از کاغذهای کلاسور استفاده کنید که بعدا بتوانید آنها را جمع آوری کنید.

تنها جزوه های همان روز درس را با خود همراه داشته باشید.

یادداشتهای روزانه تان را در پوشه مربوطه بگذارید .

براي راحت دیدن و راحت نوشتن تنها روی یک طرف کاغذ بنویسید و از پشت کاغذ براي نوشتن سؤالات استفاده کنید.

ویرایش یادداشت هایتان را فراموش نکنید.

نکات مهم را خلاصه کنید.

انواع یادداشت برداری

راه های مختلفی برای یادداشت برداری وجود دارد. هرکدام از این روش ها میتوانند در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

حاشیه نویسی

حاشیه نویسی یکی از رایج ترین روش ها برای یادداشت برداری است. معمولا در طول کلاس نکاتی را که معلم یا استاد اضافه بر کتاب ذکر میکند را در گوشه ای از کتاب و در حاشیه ها مینویسیم. این نکات غالبا کلماتی کلیدی هستند که ما را به یاد مفهوم مورد نظر می اندازند. از مزایای این روش میتوان به ساده بودن و وقت گیر نبودن اشاره کرد.

جدول کشیدن

جدول کشیدن هم یکی دیگر از روشها برای یادداشت برداری است که می توانید از آن استفاده کنید. جدول ها معمولا برای استفاده در کنفرانس ها و یا ارائه کردن یک موضوع استفاده می شوند. مزایا این روش این است که از قاطی کردن مطالب جلوگیری میکند. همچنین استفاده از جدول به ما کمک میکند تا در نوشتن نیز صرفه جویی کنیم. اما تنها عیب این روش این است که در حین ارائه مطلب، ترتیب آنرا فراموش کنیم و دچار مشکل شویم.

دسته بندی کردن

دسته بندی کردن مطالب از دیگر روش های موثر یادداشت برداری است. برای دسته بندی کردن ما باید از جامع ترین بخش شروع و به مرور با دسته

پروژه 6040 موسسه حرف آخر

داوطلبانی که از بهمن ماه به بعد می خواهند از صفر شروع به کار کنند پروژه 6040 حرف آخر بهترین پیشنهاد ما برای شما می باشد پروژه 6040 شامل 60 روز آموزش می باشد و 40 روز آزمون می باشد و دانش آموز با 100 روز می تواند تمام دروس کنکوری پایه و سال دوازدهمی را تمام کنند

این مجموعه به دانش آموزان سال دوازدهمی و فارغ التحصیل ها پیشنهاد می شود که برای لیست قیمت پروژه 6040 حرف آخر با تخفیف ویژه می توانید با شماره های درج شده در زیر مراجعه کنید تا به بهترین مشاوران موسسه حرف آخر وصل شوید.

02166000362

02166000421

09120042141

09120034203

09363803203

www.harfeakhar.co

منبع:سایت مرکزی موسسه حرف آخر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • faramarz
    0

    حرف آخر برای کنکوری های 1402 یک پکیج بسیار کاملی را آماده کرده است که داخل این پکیج هم شامل کلاس های آنلاین و هم شامل کلاس های آفلاین بهترین اساتید ایران را تدریس می کنند همچنین در کنار این پکیج ها از هوش مصنوعی یا همان مشاوره هوشمند هم استفاده کرده است و دانش آموزان به راحتی می توانند رتبه برتر شوند با تشکر از شما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها