۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در اردبیل جان باختند

مجموع آمار جانباختگان بیماران کرونایی منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در هفته گذشته تا به امروز نشان می دهد ۷۸ نفر از هم استانی ها جان خود را از دست داده اند.

۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در اردبیل جان باختند

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه هر شهروند در راستای مقابله با این بیماری است، گفت: متأسفانه آمار بالای بستری‌های روزانه همچنان ادامه دارد و این امر نشان از جریان داشتن خطرناک شیوع این ویروس در بین افراد جامعه است و تاکنون موفق به کاهش یا قطع این زنجیره در استان نشده ایم.

وی ظرفیت بستری بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه را تکمیل شده اعلام کرد و افزود: از زمان افزایش شیوع این بیماری تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه افزایش یافته ولی با این وجود با توجه به شیوع گسترده این بیماری این بخش‌ها پاسخگوی تعداد بالای بیماران بدحال نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون ۴۶۵ بیمار کرونایی با تشخیص کادر درمان و با توجه به شدت بیماری در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند که حال عمومی ۷۸ بیمار بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم گزارش شده است.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار اردبیلی تصریح کرد: در ۲۴ ساعته گذشته ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به جان خود را از دست داده اند و با این تعداد مجموع فوتی‌ها به ۷۸ نفر در استان اردبیل رسید.

وی ادامه داد: ۶۶ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند تا ادامه روند درمانی خود را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در منزل پیگیری کنند و در این راستا آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، گرمی، خلخال، بیله سوار در وضعیت نارنجی و شهرهای نمین، نیر، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع قرار دارند.

غربالگری خانه به خانه همچنان ادامه داد

حبیب زاده افزود: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی غربالگری خانه به خانه شهروندان در حال انجام است و مردم ضمن دریافت خدمات درمانی و مراقبتی در خصوص ابتلاء به این بیماری نیز معاینه و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی از مردم خواست با اجرایی شدن این طرح مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا بیماران کرونایی شناسایی و از شیوع گسترده این بیماری جلوگیری شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها