خواص عجیب سنگ حدید و نکات مهم در خرید انگشتر حدید صینی

آیا می‌دانید سنگ حدید چیست؟ ویژگی ها و خواص آن چیست؟ شرایط نگهداری انگشتر حدید چیست؟ انگشتر حدید در کدام دست قرار بگیرد بهتر است؟

خواص عجیب سنگ حدید و نکات مهم در خرید انگشتر حدید صینی

حدید صینی یک سنگ سیاه رنگ و جذاب می‌باشد که خواص بسیاری برای روح و بدن دارد. در مورد خواص این گوهر و استفاده از آن نیز در روایات و کتب علمی موارد زیادی آمده است به طوری که در روایات برای آن حکاکی اذکار خاصی پیشنهاد شده‌است. در ادامه این مقاله به معرفی این گوهر و خواص شگفت انگیز آن پرداخته شده است.

سنگ حدید چیست؟

سوالی که در بین دوستداران سنگهای قیمتی زیاد پرسیده می‌شود: سنگ حدید چیست؟ حدید صینی یک نوع کریستال مات و سیاه رنگ می‌باشد که از اکسید آهن سیاه و فلزی شکل، تشکیل می‌شود که با مگنیتیت (سنگ آهن مغناطیسی) و اکسید آهن مغناطیسی فرق دارد. آیا می‌دانید نام دیگر سنگ حدید چیست؟ نام علمی این گوهر هماتیت است که آن را با نام سنگ خون نیز می‌شناسند. به دلیل اینکه رنگ قرمز شفاف سنگ سنباده از این سنگ حاصل می‌شود و مایعات خنک کننده در دستگاه برش، هنگام برش هماتیت خونی رنگ می‌شوند.

نام هماتیت از کلمه ای یونانی گرفته شده است که فرمول شیمیایی آن Fe2O3 می‌باشد و در شکل خالص ۶۹٫۹۴ درصد آهن و ۳۰٫۰۶ درصد اکسیژن درون خود دارد. گاها در اکثر موارد دیده می‌شود که این گوهر دارای مقداری فسفر نیز می‌باشد. جهت مطالعه دقیق‌تر نحوه نگهداری، شارژ مضرات، فواید و خواص سنگ حدید (هماتیت) کلیک کنید.

خواص انگشتر حدید که قبل خرید باید بدانید

مهم ترین خواص سنگ حدید چیست؟ سنگ حدید را با نام سنگ ذهن نیز می‌شناسند. به دلیل اینکه این سنگ آرامش و تمرکز ذهنی را افزایش می‌دهد. استفاده از انگشتر حدید باعث کمک به تفکر اخلاق، تفکر منطقی و ریاضیات خواهد شد. با توجه به اذکاری که بر روی این سنگ حکاکی می‌شود می‌توان از آن به عنوان وسیله ای برای دفع بلایا و محافظت استفاده نمود. استفاده از این نگین سبب پیروزی در مقابل ظالمان و دشمنان می‌گردد و به طور کلی نماد قدرت است. دور شدن انرژی های منفی و دور شدن بد شانسی را نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از خواص آن در نظر گرفت.

دیگر خواص انگشتر حدید:

بهبود عملکرد حافظه
افزایش افکار مثبت
ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای اول
بسیار موثر در از بین رفتن ترس، دلهره، استرس و اضطراب
رفع مشکل کم خوابی و تنظیم خواب

این موارد تنها بخشی از خواص این سنگ شگفت آور است. قدرت این سنگ تا حدی است که روایات بسیار عجیبی نیز درباره آن امده است. در احادیث آمده است که یکی از انگشتر های امام علی (ع) انگشتر حدید صینی (هماتیت) بوده که برای افزایش قدرت از آن در جنگ ها استفاده می‌کردند. همچنین انگشتر حدید صینی با توجه به اذکاری که برروی آن حکاکی شده است همچون یک حرز عمل می کند و برای دفع بلایا، دفع اجنه و محافظت در برابر خطرات بسیار موثر می‌باشد. در ادامه به بررسی خواص ویژه این اذکار می‌پردازیم.

احادیث و اذکار سنگ حدید چیست؟

امام صادق (ع) در باب خواص انگشتر حدید نیز می‌فرمایند: دوست دارم هر مومنی پنج انگشتر در دست داشته باشد (عقیق، فیروزه، یاقوت، در نجف و سنگ حدید صینی) و هنگام رویارویی و برخورد با دشمنان دست کردن انگشتر حدید صینی را بسیار مناسب می‌دانم، و بسیار علاقه دارم تا اتش شر آن ها را خاموش کند. پس انگشتر حدید صینی، اجنه و انسان های شرور و سرکش را فراری می‌دهد و دور می‌کند. (التذهیب:۳۷/۶ و جامع الاخبار: صفحه ۱۳۴ و وسایل : ۴۰۳/۱۴(

1-این گوهر یکی از انگشتر هایی بوده است که امام علی (ع) آن را در هنگام مواجهه با مشکلات به ویژه در هنگام جنگ و رویارویی با دشمن، از آن استفاده می‌نمودند. (کتاب مکارم الخلاق صفحه ۹۳( بر روی این انگشتر دعایی در 7 سطر حکاکی شده است که در سطر آخر آن نام فرد و پدرش بایستی اختصاصا حک شود.

2- همچنین در کتاب کتاب مکارم الاخلاق صفحه ۹۳ به این مورد اشاره شده است که در اولین جمعه ماه رمضان دو سطر دعای زیر روی سنگ حدید صینی حکاکی شود که خواص بسیاری دارد و سبب افزایش رزق و روزی خواهد شد:

کعسلهون لا اهـ لا الاول بالله
لا الاء الا آلاوک یا الله

3- در حدیثی دیگر نیز این گونه آمده است: شخصی نزد امام صادق(ع) آمد و بیان کرد که: من از حاکم سرزمین جزیره در هراسم و نگران اینم که او مرا به دشمنانم معرفی کند و به آن ها تحویلم دهد. امام صادق (ع) فرمود: انگشتری تهیه کن که نگین آن حدید صینی باشد. هر موقع که از اذیت و آزار یکی از مردم هراس پیدا کردی و یا جانت از شر دشمنان در خطر بود، پس با استفاده از این انگشتر حدید صینی ترس تو از او از بین خواهد رفت و جانت در امان می‌ماند.

حکاکی این اذکار بسیار خاص است و آداب مخصوص به خود را دارد. به طور مثال هنگام حکاکی در بعضی اذکار نام و نام پدر فرد استفاده کننده بایستی حکاکی شود. درصورتی که مایل به خرید انگشتر حدید هستید که حکاکی اذکار خاص آن با آداب کامل رعایت شده باشد بر روی لینک بررسی قیمت و خرید انگشتر حدید زنانه و مردانه اصل کلیک کنید.

انگشتر حدید در کدام دست ؟

در پاسخ به این سوال که انگشتر حدید در کدام دست ؟ باید گفت که به‌طور کلی توصیه ‌شده است انگشتر در دست راست (انگشت کوچک و کناری آن) استفاده شود و درصورت پر شدن آن انگشت‌ها از همان انگشت ها در دست چپ استفاده شود. انگشتر حدید نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شرایط نگهداری انگشتر حدید

توجه داشته باشید که به دلیل اینکه مواد اصلی سازنده این سنگ از آهن(hematite) است توصیه می‌گردد که آن را با آب و مواد شیمیایی کمتر شست و شو دهید و کمتر در معرض این مواد قرار داشته باشد. همچنین درصورتی که روی نگین اذکاری با اسامی جلاله حکاکی شود بایستی در مراقبت آن کوشید. از امام صادق (ع) در باب شرایط نگهداری انگشتر حدید هفت جلاله نقل شده است که: آن را از نجاست و بوی بد دور کن و در حمام و دستشویی از آن استفاده نکن و آن را به کسی نده مگر این که آن فرد از شیعیان باشد و مورد اعتماد.

یکی از شرایط نگهداری انگشتر حدید و شارژ آن این است که آن را برای مدت کوتاهی درون نمک خشک دریا قرار دهید.

تفاوت سنگ حدید با حدید صینی چیست؟

حدید صینی در واقع همان سنگ حدید است که از چین می‌آید (صینی = چینی) اما چون در عربی "چ" وجود ندارد آن را صینی می‌نامند. توجه داشته باشید که در احادیث برای حکاکی اذکار خاص استفاده از حدید صینی تاکید شده است. همانطور که بیان شد اصالت نگین و رعایت آداب حکاکی در بهره بردن از خواص این سنگ ویژه بسیار مهم است.

سایت شرف آنلاین تنها مجموعه‌ای است که در این سال ها حکاکی این اذکار شریف را در ساعات خاص و با آداب کامل روی حدید صینی انجام می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آداب، احادیث اذکار هفت جلاله، ذکر افزایش رزق، ذکر مخصوص امام علی (ع) و خواص حدید صینی کلیک کنید تا مستقیما به وب سایت این مجموعه هدایت شوید.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمید
    1

    الان برای چشم زخم کدوم یکی باید روی انگشتر حدید حک بشه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها