طرز تهیه ۵ غذای رژیمی کم کالری و خوشمزه

چند ماهی از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و بسیاری از افراد به دلیل کم تحرکی و بسته شدن باشگاه‌ها، دچار اضافه وزن شده‌اند.از این جهت ما می‌خواهیم در این مقاله طرز تهیه ۵ غذای رژیمی کم کالری را برایتان فراهم سازیم.

طرز تهیه ۵ غذای رژیمی کم کالری و خوشمزه

چند ماهی از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و بسیاری از افراد به دلیل کم تحرکی و بسته شدن باشگاه‌ها، دچار اضافه وزن شده‌اند. البته تبلیغ غذا و دستور پخت غذاهای رنگارنگ، چرب و پرکالری در این روزها در صفحات اینستاگرام نیز بی‌تأثیر نبوده است!
از این جهت ما می‌خواهیم در این مقاله طرز تهیه ۵ غذای رژیمی کم کالری را برایتان فراهم سازیم تا علاوه بر ورزش، پیاده‌روی و سبک زندگی سالم، اضافه وزنی که در این دوران به دست آورده‌اید را کاهش دهید و زندگی سالمی را تجربه کنید.

۱٫ طرز تهیه چیکن برگر رژیمی

طرز تهیه غذای رژیمی

در صورتی که می‌خواهید یک غذای رژیمی با مرغ تهیه کنید، ما تهیه چیکن برگر رژیمی را به شما توصیه می‌کنیم. این غذای رژیمی و کم کالری، با ترکیباتی که به همراه دارد، ایده مناسبی برای یک ناهار سبک خواهد بود.
برای تهیه چیکن برگر رژیمی شما به ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون، ۲ قاشق غذا خوری گوجه فرنگی خشک شده، نصف لیمو، ۲ حبه سیر، ۱ قاشق چای‌ خوری برگ رزماری تازه، ۵۰۰ گرم سینه مرغ، یک تکه نان جو همبرگری، مقداری سبزیجات دلخواه و مقداری نمک و فلفل نیاز دارید.
برای تهیه غذای رژیمی با مرغ، ابتدا در یک کاسه گود، روغن زیتون، گوجه فرنگی خشک ‌شده، آب‌لیمو، سیر و رزماری را له و با یکدیگر ترکیب کنید. سپس نمک و فلفل را به میزان مورد نیاز به ترکیبات اضافه نمایید.
در این مرحله ظرف گریل، ماهیتابه یا فر را گرم کنید. به سینه مرغ کمی نمک و فلفل اضافه کنید. مقدار اندکی روغن زیتون کف ماهیتابه یا ظرفتان بریزید و سینه مرغ را درون آن قرار دهید. همچنین شما می‌توانید برای تهیه غذای رژیمی از روغن استفاده نکنید و مرغ را گریل کنید.
معمولاً سینه مرغ به ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا کاملاً پخته شود. سپس مرغ پخته شده را داخل نان جو برگر قرار دهید. ترکیبات یا سسی که از قبل فراهم کردید را روی برگر مرغ اضافه کنید و از سبزیجات دلخواه نیز بهره‌مند شوید و برگر رژیمی مرغ را نوش جان کنید.

۲٫ طرز تهیه سوپ کدو حلوایی رژیمی

طرز تهیه غذای رژیمی

نیمه دوم سال، یعنی فصل پاییز و زمستان، کدو حلوایی در هر میوه فروشی یافت می‌شود. شما می‌توانید با کدو حلوایی دسرهای خوشمزه‌ای تهیه کنید، اما پیش از آن بهتر است برای کاهش وزن ، سراغ سوپ رژیمی کدو حلوایی خوشمزه بروید.
برای تهیه سوپ رژیمی کدو حلوایی شما به نصف کدو حلوایی متوسط، ۱ عدد هویج رنده شده بزرگ، ۱ پیمانه ساقه کرفس رنده شده، ۱ عدد سیب زمینی بزرگ نگینی، ۱ عدد پیاز متوسط نگینی، ۲۵ گرم کره، ۲ پیمانه آب مرغ و مقداری نمک و فلفل نیاز دارید.
به منظور تهیه سوپ کدو حلوایی، ابتدا تمام سبزیجات، به‌جز کدوحلوایی را داخل قابلمه بریزید و ترکیبات را با روغن بسیار کم به مدت ۵ دقیقه تفت دهید. در مرحله بعد، آب مرغ را به ترکیبات اضافه نمایید و کمی صبر کنید تا ترکیبات به خوبی بپزند.
پس از آن، گوشت کدو حلوایی را بدون تخمه و پوست، به تکه‌های کوچک برش دهید و به ترکیبات سوپ اضافه کنید. سپس از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا سوپ رژیمی کدو حلوایی کاملاً نرم شود و تمام ترکیبات بپزد.
شما می‌توانید به دو روش سوپ کدو حلوایی را نوش جان کنید: در روش اول شما می‌توانید با یک همزن برقی، تمام ترکیبات سوپ را له کنید تا آبکی و یکدست شود. اما در صورتی که به سوپ آبکی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید در روش دوم آن را له نکنید و نوش جان کنید.

۳٫ طرز تهیه پیتزا سبزیجات رژیمی

طرز تهیه غذای رژیمی

اگر به پیتزا علاقه دارید و در عین حال می‌خواهید کاهش وزن یا سبک زندگی سالم را تجربه کنید یا گیاهخوار هستید، می‌توانید در ادامه مقاله طرز تهیه پیتزا سبزیجات را بیاموزید. ناگفته نماند که دستور پخت این پیتزا رژیمی است و هر تکه از این پیتزا رژیمی در حدود ۱۸۸ کالری دارد.
برای تهیه پیتزا سبزیجات رژیمی شما به ۲ عدد کدو سبز، یک‌چهارم قاشق چای‌ خوری نمک، ۱ پیمانه پنیر موزارلا، نصف پیمانه پنیر پارمزان، ۲ عدد گوجه فرنگی متوسط خرد شده، ۱ عدد پیاز کوچک نگینی، ۱ عدد فلفل دلمه متوسط، ۱ قاشق چای ‌خوری ریحان خشک شده و مقداری برگ ریحان تازه نیاز دارید.
برای تهیه پیتزا سبزیجات رژیمی ابتدا فر را روی درجه ۴۵۰ گرم کنید. روی خمیر آماده پیتزا، مقداری پنیر موزارلا و پارمزان بریزید. سپس ترکیبات همچون کدو سبز، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه را روی آن قرار دهید.
در مرحله بعد کمی پنیر پیتزا روی ترکیبات بریزید و سپس ریحان خشک شده، ریحان تازه و مقداری نمک و فلفل روی پیتزا رژیمی سبزیجات اضافه نمایید. پس از آن پیتزا را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید و آن را نوش جان کنید.

۴٫ طرز تهیه نودل رژیمی

طرز تهیه غذای رژیمی

نودل یک غذای نیمه آماده پرطرفدار در ایران است. اما در ادامه این مقاله سعی داریم یک ناهار رژیمی خوشمزه همراه با مرغ و نودل به شما آموزش دهیم. تقریباً ۱ تا ۱٫۵ پیمانه از غذای نودل رژیمی شامل ۱۲۶ کالری است.
برای تهیه نودل رژیمی شما به ۵۰۰ گرم سینه مرغ خرد شده، ۳ هویج متوسط رنده شده، ۳ لیوان آب مرغ، ۱ قاشق غذا خوری سس سویا، ۳ قاشق چای ‌خوری زنجبیل خردشده، یک‌چهارم قاشق چای‌ خوری فلفل، ۱ لیوان آب و ۵۰ گرم نودل نیاز دارید.
به منظور تهیه این غذای رژیمی ابتدا مرغ، هویج رنده شده، آب مرغ، سس سویا، زنجبیل، آب و فلفل را داخل یک قابلمه بریزید و اجازه دهید تا ۱ ساعت کاملاً پخته شود. ناگفته نماند که شما می‌توانید از ترکیبات و ادویه‌های دلخواه دیگر نیز بهره‌مند شوید.
پس از آنکه مرغ و ترکیبات دیگر کاملاً پخته و نرم شدند، شما می‌توانید نودل را به ترکیبات اضافه نمایید و پس از ۵ دقیقه آن را میل کنید. همچنین شما می‌توانید به جای نودل از اسپاگتی بهره‌مند شوید، اما باید تا ۱۵ دقیقه تا پخت کامل اسپاگتی صبر کنید.

۵٫ طرز تهیه ماهی سالمون رژیمی

طرز تهیه غذای رژیمی

اگر برنامه غذایی رژیمی از کارشناس تغذیه یا پزشک تهیه کرده باشید، احتمالاً بارها ماهی را در برنامه غذایی خود مشاهده کردید. در واقع ماهی شامل امگا۳ یا چربی مفید است و بدن برای جایگزین چربی مضر در بدن، باید چربی مفید همچون امگا۳ دریافت کند.
از این جهت ما در ادامه این مقاله طرز تهیه ماهی سالمون رژیمی را به شما ارائه می‌دهیم. ناگفته نماند که شما به جای ماهی سالمون، می‌توانید از هر نوع ماهی بهره‌مند شوید و نوع ماهی چندان تفاوتی ندارد.
برای تهیه غذا رژیمی با ماهی شما به ۵۰۰ گرم ماهی دلخواه، ۲ حبه سیر، مقداری ریحان خشک شده، مقداری نمک و فلفل، یک عدد سیب‌ زمینی متوسط، ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون و ۱ قاشق آب‌لیمو تازه نیاز دارید.
ابتدا سیب زمینی را برش دهید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل آب جوش قرار دهید تا کمی نرم شود. سپس ماهی را آغشته به سیر رنده شده، روغن زیتون، ریحان خشک شده، آب‌لیمو و مقداری نمک و فلفل کنید.
شما می‌توانید ماهی و سیب زمینی را به روش گریل طبخ کنید، اما در صورتی که ظرف گریل ندارید، می‌توانید از فر نیز استفاده کنید. در مرحله بعد سیب زمینی را از آب جوش خارج کنید و به همراه ماهی گریل کنید.
به منظور تهیه غذا با ماهی و سیب زمینی شما به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید. همچنین شما می‌توانید از کاهو، خیار و گوجه فرنگی به عنوان دورچین غذایتان نیز بهره‌مند شوید و غذای رژیمی را نوش جان کنید.

منبع: بانی مگ

44

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها