جمهوری‌خواهان ترامپ را متهم کردند

گروه سردبیری روزنامه «وال استریت ژورنال» در یادداشتی نوشت، در صورتی که جمهوری‌خواهان اکثریت کرسی‌های سنا را از دست بدهند، مقصر آن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است.

جمهوری‌خواهان ترامپ را متهم کردند

در این یادداشت آمده است، یک ماه دیگر رأی‌گیری برای انتخاب دو سناتور ایالت جورجیا برگزار خواهد شد و «در صورتی که جمهوری‌خواهان ببازند، رئیس جمهور ترامپ دلیل اصلی آن خواهد بود و تلفات اصلی آن نیز میراث او خواهد بود».

این روزنامه تلاش‌های بی پایه و اساس ترامپ برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات را مورد انتقاد قرار داده و هشدار می‌دهد حملات پی در پی او علیه جمهوری‌خواهانی که مخالفش هستند، «موجب تفرقه در حزب می‌شود» و دموکرات‌ها از این اوضاع نفع خواهند برد.

این یادداشت می‌افزاید: «به نظر می‌رسد ترامپ قصد دارد بار دیگر در سال ۲۰۲۴ در انتخابات شرکت کند و ادعاهای او درباره دزدیده شدن انتخابات [امسال] می‌تواند افتتاحیه‌ای برای کمک‌های مالی به کمپین او باشد».

گروه سردبیری وال استریت ژورنال می‌افزاید: «دستکم او (ترامپ) اکنون می‌تواند برای توجیه بگوید به جمهوری‌خواهان در تصاحب کرسی‌های مجلس نمایندگان کمک کرده و از شکست آن‌ها در سنا جلوگیری کرده است. اما اگر این حزب دو کرسی تعیین کننده اکثریت سنا را در جورجیا از دست بدهد بدترین حالت ممکن پیش خواهد آمد و او متهم به ایجاد تفرقه در حزب برای رسیدن به اهداف شخصی خواهد بود».

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها